Του Κώστα Μπογδανίδη
“Είμαστε έτοιμοι για τη μεγάλη επένδυση στην Κρήτη. Αυτή αφορά εμάς και την περιοχή και τίποτα άλλο που να σχετίζεται με μελλοντικές εξορύξεις πετρελαίου ή έργα όπως το αεροδρόμιο του Καστελλίου και το λιμάνι του Νότου» απαντά στην «Π» η ολλανδική εταιρεία vopak που περιμένει μέχρι τις 20 Ιουνίου την οριστική απάντηση της κυβέρνησης για το εάν θα εντάξει το αίτημα της για την επένδυση των 500 εκατομμυρίων ευρώ στα νότια παράλια του νησιού στα fast track!
Ήδη έχουν “κλείσει” πάνω από 400 στρέμματα ιδιωτικών εκτάσεων και με την έγκριση του αιτήματος για ένταξη στις στρατηγικές επενδύσεις θα κάνουν τις σχετικές ανακοινώσεις και θα εκκινήσουν τις διαδικασίες για τις περιβαλλοντικές κα. μελέτες τονίζοντας ότι “για μας το μεγάλο ενδιαφέρον είναι στην Κρήτη που είναι κόμβος για τα πετρέλαια που έρχονται από το Σουέζ.
Η περιοχή της Κρήτης σε μια Ελλάδα που χαρακτηρίζεται από πολιτική σταθερότητα είναι το ενδιαφέρον μας και τίποτα άλλο που σχετίζεται με το μέλλον” δηλώνουν τα στελέχη της ολλανδικής εταιρείας.
Οι Ολλανδοί μέσω του εκπροσώπου τους στην Ελλάδα ξεκαθαρίζουν ότι η απόφασή τους αφορά στην κατασκευή τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών της εταιρίας που είναι αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος πάροχος-μεταφορέας των μεγάλων εταιρειών πετρελαίου στον κόσμο με παρουσία σε 27 χώρες και 77 σταθμούς και δεν σχετίζεται με άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
“Ο Αθερινόλακκος ακριβώς δίπλα από το εργοστάσιο της ΔΕΗ είναι η επιλογή μας γιατί δεν έχει αρχαιολογική ζωνη, δεν είναι Νατούρα και δεν έχει κοντά οικισμούς” επισημαίνουν διευκρινίζοντας ότι η περιοχή της Δερμάτου στη Βιάννο απορρίφθηκε από τους ίδιους την πρώτη στιγμή ακριβώς γιατί είχε όλα αυτά τα στοιχεία.
“Στο invest in greece έχουν κατατεθεί όλα τα στοιχεία όχι μόνο για τον Αθερινόλακκο που προτείνεται, αλλά και για όλες τις περιοχές που έχουν αποκλειστεί και γιατί” αναφέρουν.
Στόχος της εταιρίας είναι να δημιουργήσει τις εγκαταστάσεις στη νότια Κρήτη καθώς βρίσκεται ακριβώς στο σταυροδρόμι δύο βασικών πλωτών διαδρομών με τεράστιο ενδιαφέρον σε σχέση με το εμπόριο πετρελαϊκών προϊόντων: η πρώτη είναι από το Βόσπορο προς το Σουέζ, τον Περσικό και την Ασία και η δεύτερη προς τη δυτική Μεσόγειο, τον Ατλαντικό και τις ΗΠΑ.
“Εμείς δεν ανεφοδιάζουμε πλοία. Εμείς μεταφέρουμε πετρέλαιο από τις εταιρείες που το βγάζουν σε διάφορες περιοχές του κόσμου όπου είναι απαραίτητο. Ένα μεγάλο τάνκερ μεταφέρει πχ από το Σουέζ πετρέλαιο. Τώρα πολλές φορές γίνεται η διασικασία στη θάλασσα που είναι πολύ επικίνδυνο, έχει ρίσκα για το περιβάλλον. Στη στεριά δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος”, λένε και περιμένουν να εγκριθεί η αίτηση από το invest in greece.
Πηγή : Πατρίς