Θετικά γνωμοδότησε η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της
Περιφέρειας Κρήτης για την μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από βιοαέριο, ισχύος
999 KW ιδιοκτησίας της εταιρίας Ανιον- Βιοαέριο Κρήτης Ε.Ε. στη θέση
«Νταούσο- Γκέλα» Σητείας.
«Η ομοφώνως θετική γνωμοδότηση ωστόσο της Επιτροπής, ήταν υπό όρους. Πρόκειται για την παραγωγή ενέργειας από οργανικά υλικά, από υπολείμματα ελαιουργείων, τυροκομείων, θερμοκηπίων, κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις κι άλλα, τα οποία κατόπιν κατάλληλης επεξεργασίας μπορούν να παράγουν βιοαέριο ή ηλεκτρικό ρεύμα. Μία τέτοια μονάδα λοιπόν αιτήθηκε για την περιοχή της Σητείας, μία από τις 200, που -όπως υπολογίζεται- έχουν καταθέσει αίτηση σε επίπεδο Κρήτης. Βέβαια δεν θα εγκριθούν και οι 200, δεδομένου ότι έχουν δώσει συνολικά 15MW από την RAE», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας κ. Νίκος Καλογερής.
Ερωτηθείς για τον πολύ μεγάλο αριθμό των αιτήσεων σημείωσε: «Είναι ένα θέμα. Διότι τελικά ποιός λαμβάνει την άδεια; Όποιος είναι ποιο γρήγορος; Ποιο καλός; Κι αν για παράδειγμα είναι όλοι γύρω από τη Σητεία, θα πάρει όλη την ποσόστωση η μεριά της Σητείας; Μπαίνουν δηλαδή και θέματα χωροταξίας. Θα έπρεπε δηλαδή να γίνει μία χωροταξική προσέγγιση, δηλαδή πώς θα κατανεμηθούν τα μεγαβάτ σε επίπεδο Κρήτης. Και η ίδια η RAE θα έπρεπε να θέτει τέτοια ζητήματα. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή να πάνε όλες οι μονάδες σε μία συγκεκριμένη περιοχή και βέβαια δε μπορεί να βρεθεί και η ηλιομάζα για να καλύψει όλη αυτή την απαίτηση. Η κατανομή έχει σχέση και με την τροφοδοσία των μονάδων αυτών. Διότι θεωρούνται μονάδες βάσης, παράγουν 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες τον χρόνο. Άρα απαιτείται μία συνεχής εξασφαλισμένη ροή της τροφοδοσίας σε πρώτες ύλες» συμπλήρωσε.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος υπήρξαν προβληματισμοί και απορίες αναφορικά με τα υλικά που χρησιμοποιούνται, το κατά πόσο διασφαλίζεται η απρόσκοπτη τροφοδοσία, αλλά και ο χώρος εγκατάστασης. Η συγκεκριμένη επένδυση προγραμματίζεται σε χώρο που γειτνιάζει με το αεροδρόμιο Σητείας και την πόλη από την οποία απέχει περίπου 700 μέτρα.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Aνατολή
«Η ομοφώνως θετική γνωμοδότηση ωστόσο της Επιτροπής, ήταν υπό όρους. Πρόκειται για την παραγωγή ενέργειας από οργανικά υλικά, από υπολείμματα ελαιουργείων, τυροκομείων, θερμοκηπίων, κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις κι άλλα, τα οποία κατόπιν κατάλληλης επεξεργασίας μπορούν να παράγουν βιοαέριο ή ηλεκτρικό ρεύμα. Μία τέτοια μονάδα λοιπόν αιτήθηκε για την περιοχή της Σητείας, μία από τις 200, που -όπως υπολογίζεται- έχουν καταθέσει αίτηση σε επίπεδο Κρήτης. Βέβαια δεν θα εγκριθούν και οι 200, δεδομένου ότι έχουν δώσει συνολικά 15MW από την RAE», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας κ. Νίκος Καλογερής.
Ερωτηθείς για τον πολύ μεγάλο αριθμό των αιτήσεων σημείωσε: «Είναι ένα θέμα. Διότι τελικά ποιός λαμβάνει την άδεια; Όποιος είναι ποιο γρήγορος; Ποιο καλός; Κι αν για παράδειγμα είναι όλοι γύρω από τη Σητεία, θα πάρει όλη την ποσόστωση η μεριά της Σητείας; Μπαίνουν δηλαδή και θέματα χωροταξίας. Θα έπρεπε δηλαδή να γίνει μία χωροταξική προσέγγιση, δηλαδή πώς θα κατανεμηθούν τα μεγαβάτ σε επίπεδο Κρήτης. Και η ίδια η RAE θα έπρεπε να θέτει τέτοια ζητήματα. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή να πάνε όλες οι μονάδες σε μία συγκεκριμένη περιοχή και βέβαια δε μπορεί να βρεθεί και η ηλιομάζα για να καλύψει όλη αυτή την απαίτηση. Η κατανομή έχει σχέση και με την τροφοδοσία των μονάδων αυτών. Διότι θεωρούνται μονάδες βάσης, παράγουν 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες τον χρόνο. Άρα απαιτείται μία συνεχής εξασφαλισμένη ροή της τροφοδοσίας σε πρώτες ύλες» συμπλήρωσε.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος υπήρξαν προβληματισμοί και απορίες αναφορικά με τα υλικά που χρησιμοποιούνται, το κατά πόσο διασφαλίζεται η απρόσκοπτη τροφοδοσία, αλλά και ο χώρος εγκατάστασης. Η συγκεκριμένη επένδυση προγραμματίζεται σε χώρο που γειτνιάζει με το αεροδρόμιο Σητείας και την πόλη από την οποία απέχει περίπου 700 μέτρα.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Aνατολή