Σε συνάντηση στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου
συζητήθηκε το Γεωπάρκο Σητείας. Η συμμετοχή των πολιτών στη συζήτηση
επιβεβαίωσε τη σημασία του ζητήματος, αλλά και το ενδιαφέρον της τοπικής
κοινωνίας για την ένταξη του Φυσικού Πάρκου Σητείας -σήμερα- στο Δίκτυο
των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο καταστατικό του υπό ίδρυση Συλλόγου Φίλων Γεωπάρκου Σητείας, ο οποίος θα λειτουργήσει ως ο φορέας διαχείρισής του. Βέβαια για περίπου δύο ώρες η συζήτηση περιστράφηκε σε γενικότερα για το Γεωπάρκο θέματα και η καθυστέρηση προκάλεσε την αντίδραση αρκετών από τους παριστάμενους μεταξύ των οποίων η κ. Σκαρβελάκη, η επίσης εκλεγμένη σύμβουλος κ. Στέλλα Αιλαμάκη, ο κ. Μανόλης Τσαντάκης από τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Ιτάνου και άλλοι πολίτες. Μάλιστα επεσήμαναν έλλειψη σωστής προετοιμασίας.
Ερωτήματα για το αν υπάρχει πράγματι η θέληση από όλους τους εμπλεκόμενους να προχωρήσει η διαδικασία υλοποίησης του Γεωπάρκου Σητείας τέθηκαν προς τους εκπροσώπους του Δήμου.
Όπως προέκυψε επίσης από τη συζήτηση, ανοικτά αυτήν την ώρα παραμένουν σημαντικά θέματα, αν θα συσταθεί Σύλλογος ή Αστική Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση ή Εταιρία, η υλοποίηση μίας οικονομοτεχνικής μελέτης προκειμένου να υπάρξει μία σαφής εικόνα για τον τρόπο λειτουργίας του Γεωπάρκου. Όπως επισημάνθηκε, η διαδικασία σχετικά με τις υποδομές, τις δράσεις κλπ. έχει ολοκληρωθεί, όμως η εκκρεμότητα σύστασης φορέα διαχείρισης είναι μείζον ζήτημα προκειμένου να κατατεθεί η πρόταση για την ένταξη του Γεωπάρκου ως τα τέλη του έτους, οπότε και λήγει η προθεσμία.
Τελικά κατόπιν τρίωρης συζήτησης αποφασίστηκε εντός των επόμενων 15 ημερών να εξεταστεί με τη συμβολή των νομικών του Δήμου η μορφή που θα πρέπει να έχει ο Φορέας, Σύλλογος ή Εταιρία, και να πραγματοποιηθεί εκ νέου συνάντηση με συγκεκριμένες προτάσεις.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο καταστατικό του υπό ίδρυση Συλλόγου Φίλων Γεωπάρκου Σητείας, ο οποίος θα λειτουργήσει ως ο φορέας διαχείρισής του. Βέβαια για περίπου δύο ώρες η συζήτηση περιστράφηκε σε γενικότερα για το Γεωπάρκο θέματα και η καθυστέρηση προκάλεσε την αντίδραση αρκετών από τους παριστάμενους μεταξύ των οποίων η κ. Σκαρβελάκη, η επίσης εκλεγμένη σύμβουλος κ. Στέλλα Αιλαμάκη, ο κ. Μανόλης Τσαντάκης από τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Ιτάνου και άλλοι πολίτες. Μάλιστα επεσήμαναν έλλειψη σωστής προετοιμασίας.
Ερωτήματα για το αν υπάρχει πράγματι η θέληση από όλους τους εμπλεκόμενους να προχωρήσει η διαδικασία υλοποίησης του Γεωπάρκου Σητείας τέθηκαν προς τους εκπροσώπους του Δήμου.
Όπως προέκυψε επίσης από τη συζήτηση, ανοικτά αυτήν την ώρα παραμένουν σημαντικά θέματα, αν θα συσταθεί Σύλλογος ή Αστική Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση ή Εταιρία, η υλοποίηση μίας οικονομοτεχνικής μελέτης προκειμένου να υπάρξει μία σαφής εικόνα για τον τρόπο λειτουργίας του Γεωπάρκου. Όπως επισημάνθηκε, η διαδικασία σχετικά με τις υποδομές, τις δράσεις κλπ. έχει ολοκληρωθεί, όμως η εκκρεμότητα σύστασης φορέα διαχείρισης είναι μείζον ζήτημα προκειμένου να κατατεθεί η πρόταση για την ένταξη του Γεωπάρκου ως τα τέλη του έτους, οπότε και λήγει η προθεσμία.
Τελικά κατόπιν τρίωρης συζήτησης αποφασίστηκε εντός των επόμενων 15 ημερών να εξεταστεί με τη συμβολή των νομικών του Δήμου η μορφή που θα πρέπει να έχει ο Φορέας, Σύλλογος ή Εταιρία, και να πραγματοποιηθεί εκ νέου συνάντηση με συγκεκριμένες προτάσεις.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή