Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

Δεν "περπάτησε" η αγορά της Κρήτης στις εκπτώσεις

Δεν επετεύχθη ο στόχος της εμπορικής κίνησης κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων,
αφού μεσοσταθμικά η μείωση στον τζίρο των καταστημάτων κυμάνθηκε στο -19%, επαναφέροντας την αγοραστική κίνηση σε φθίνουσα πορεία.


Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, με την αγοραστική κίνηση, όπως αυτή καταγράφηκε στις χειμερινές εκπτώσεις το 2014, σε σύγκριση με το 2013, σε 70 πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ αυτών του Ηρακλείου, του Ρεθύμνου, των Χανίων, της Ιεράπετρας και του Μακρύ Γιαλού, να σημειώνει σημαντική πτώση.


Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, σε συνεργασία με τους εμπορικούς συλλόγους ολόκληρης της επικράτειας, μπορεί να είναι βελτιωμένα σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνά μας για την περυσινή περίοδο (2013/2012: -32%), σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να δημιουργούνται ψευδαισθήσεις για την πραγματικά επικρατούσα κατάσταση της ελληνικής αγοράς.


Αναφορικά με τα τοπικά δεδομένα, η μείωση της εμπορικής κίνησης στην αγορά του Ηρακλείου, στο Μακρύ Γιαλό και στα Χανιά κυμαίνεται στο -11% έως -20%, ενώ στο Ρέθυμνο και στην Ιεράπετρα από -31% έως -40%.


Η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος) κυμαίνεται στα επίπεδα περίπου του 20% (19,2%), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως ο εκτιμώμενος τζίρος για την τρέχουσα εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί σε ένα επίπεδο χαμηλότερο των 5 δισ. ευρώ, περίπου στα 4,7 δισ.


Πιο αναλυτικά, το 84,7% των ερωτώμενων επιχειρήσεων δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ όσον αφορά στην εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11%-20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21%-30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξεως του 9,5% που δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%.
Τέλος, η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε τη μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων στην τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.


Το ύψος των εκπτώσεων, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, όπως επισημαίνεται, κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90,3%) προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών, που ξεκινούσαν από το -40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%. Είναι χαρακτηριστικό πως περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 25,4% την περίοδο από 1/2 έως 15/2, μια σημαντική παράμετρος η οποία καταδεικνύει την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.


Μερικά, πάντως, από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των φετινών χειμερινών εκπτώσεων ήταν τα μεγάλα ποσοστά έκπτωσης, που έφτασαν και το 80%, και το ότι υπήρξαν ταμπέλες σε αρκετά καταστήματα με τίτλους «Τώρα ακόμη πιο φθηνά» και «Δεύτερες εκπτώσεις». Εντέλει, όπως διαπιστώθηκε, η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων παραμένει η πιο θετική περίοδος μέσα στις εκπτώσεις.



της Μαρίας Αντωνογιάννάκη
Πηγή : Νέα Κρήτη 

Συνολικες προβολες σελιδας