Οι παραγωγοί ελαιολάδου εκτιμούν ότι η ζημιά από τη σχινοκαρπία
ξεπερνά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και το 85% και οι ίδιοι φοβούνται
ότι δε θα καταφέρουν να βγάλουν ούτε το λάδι για τα νοικοκυριά τους.
Ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ Βασίλης Έξαρχος είχε δηλώσει κατά
την πρόσφατη επίσκεψη του στο νησί ότι οι ζημιές θα εξεταστούν ανά
περιοχή όπως θα γίνει σε όλη την Ελλάδα\
Ωστόσο η κριτική για τη μη επίσκεψη του στην Ανατολική Κρήτη δεν
έλειψε καθώς δεν είναι λίγοι και οι αγρότες που καταλογίζουν
καθυστερήσεις στις διαδικασίες υποβολής του σχετικού αιτήματος στην ΕΕ
για τις αποζημιώσεις στου παραγωγούς.
Μετά το σάλο που προκλήθηκε από δριμεία ,κριτική μερίδας αγροτών
για τις καθυστερήσεις την υποβολή Προγράμματος Κρατικών Οικονομικών
Ενισχύσεων στην Ε.Ε. ο ΕΛΓΑ με σχετική ανακοίνωση του αναφέρει.
"Με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες τα ετήσια Προγράμματα
Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, για το σύνολο της χώρας και για όλες
τις καλλιέργειες, υποβάλλονται στις αρχές του επόμενου έτους, επειδή για
την έγκριση των προγραμμάτων από την Ε.Ε. πρέπει να υπάρχουν όλα τα
στοιχεία του έτους ζημιάς που είναι απαραίτητα με βάση τους Κοινοτικούς
Κανονισμούς.
Γίνεται σαφές και για όσους δεν γνωρίζουν τις σχετικές διαδικασίες
και τις προβλέψεις των Κανονισμών ότι δεν μπορούσε να έχει υποβληθεί το
πρόγραμμα ούτε πρέπει να υποβληθεί τώρα, πριν καν ξεκινήσει η συγκομιδή
του προϊόντος."
Βάσει τις ανακοίνωσης η υποβολή του σχετικού φακέλου με τα αιτήματα
θα γίνει το 2014 και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η συγκομιδή των
ελαιοπαραγωγών.
της Νικολέτας Σφακιανάκη
Πηγή : Νέα Κρήτη