Στο 1,7 τρις υπολογίζονται τα κέρδη που θα έχει η χώρα μας από
την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων στην Κρήτη και το Ιόνιο
όπως τόνισε από τα Χανιά ο κ Νίκος Λυγερός στρατηγικός σύμβουλος που μίλησε στο παγκόσμιο συνέδριο Κρητών με θέμα «Η σημασία της Κρήτης στην ελληνική ΑΟΖ».
όπως τόνισε από τα Χανιά ο κ Νίκος Λυγερός στρατηγικός σύμβουλος που μίλησε στο παγκόσμιο συνέδριο Κρητών με θέμα «Η σημασία της Κρήτης στην ελληνική ΑΟΖ».
Ο κ Λυγερός αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλει η ελληνική
κυβέρνηση στον τομέα της αξιοποίησης των κοιτασμάτων αναφέροντας
«Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο αυτής της προετοιμασία, έχουμε ξεπεράσει
μερικές δυσκολίες που είχαμε σε επίπεδο Ε.Ε. και τώρα πάνε καλά τα
πράγματα με την ψηφοφορία που έγινε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τώρα
την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Στον χώρο τον ελληνικό υπάρχει μια
μεγάλη πλειοψηφία που καταλαβαίνει ότι η ΑΟΖ είναι πάρα πολύ σημαντική
και τώρα περνάμε και στο στάδιο ενημέρωσης των τοπικών κοινωνικών για να
ξέρουν ότι το 5% που προβλέπεται από τις απολαβές του ελληνικού
δημοσίου θα είναι για τις περιφέρειες. Άρα είναι κάτι πολύ σημαντικό για
να αναπτύξουμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης μέσω της ανάκαμψης
που προσφέρει η ΑΟΖ».
Χιλιάδες θέσεις εργασίας
Παράλληλα αναφέρθηκε και στις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν
λέγοντας«Από όλο αυτό το πλαίσιο ειδικά στην Κρήτη το μέλλον έχει
αρχίσει ήδη. Ακόμα και αν δεν είναι μόνο για την Κρήτη σκεφτείτε ότι
ένας σταθμός υγροποίησης χρησιμοποιώντας έναν αγωγό και έναν σταθμό
εξόριξης η κατασκευή του χρειάζεται 4.500 άτομα, και 100.000 άτομα για
τη φάση της λειτουργίας του. Όταν είναι στο επίπεδο το ερευνητικό είναι
οι εταιρείες που διαχειρίζονται το θέμα αλλά όταν είναι σε φάση
λειτουργίας έχουμε τον τοπικό πληθυσμό που χρησιμοποιείται ανάλογα με
τις ικανότητες που έχει τα πτυχία. Γι' αυτό δίνω μεγάλη σημασία και
στους φοιτητές και πρέπει να καταλάβουν ότι έχουν προοπτικές στον τομέα
της γεωλογίας, της σεισμολογίας, των υδρογονανθράκων και έχουμε και
μάστερ πια που λειτουργεί ειδικά γι' αυτό το θέμα. Επίσης στα Χανιά
έχετε το Πολυτεχνείο που ξέρει από ορυκτό πλούτο και θα δώσει μια μεγάλη
ανάσα σε όλους αυτούς τους ανθρώπους. Στο επίπεδο της Κύπρου έχουμε
υδραυλικούς που κάνουν εξειδίκευση για φυσικό αέριο».
Εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία που επικαλέστηκε και αφορούν τα οικονομικά οφέλη που θα υπάρξουν
«Αυτό που μπορούμε να πούμε σε γενικές γραμμές είναι ότι το Ιόνιο
και νότια της Κρήτης συνολικά η αξία των κοιτασμάτων κυμένεται σε μια
τάξη μεγέθους 1,7 τρισ. Αλλά ακόμα και να σκεφτείτε ότι το μισό είναι το
κόστος και το ελληνικό δημόσιο θα κάνει μια συμφωνία του τύπου Κύπρος
Νόμπελ άρα θα είναι 80% το ελληνικό δημόσιο βλέπεται ότι ακόμα και το 5%
από αυτό είναι τεράστιο ποσό το οποίο πραγματικά είναι ικανό να φέρει
ανάκαμψη.
Εμείς είμαστε στη λεγόμενη πράσινη ζώνη δηλαδή οι συμφωνίες πηγαίνουν από 60 έως 85% για το δημόσιο κάθε φορά».
Του Αντώνη Νομικού
Πηγή : Νέα Κρήτη