Θλιβερή πρωτιά κατέχει πανελληνίως η Κρήτη σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα.
Τα τελευταία 13 χρόνια συνολικά 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τροχαίο σε δρόμους του νησιού, ενώ οι 648 από τα θύματα ήταν δικυκλιστές. Αποκαρδιωτικά είναι και τα φετινά στοιχεία για την Κρήτη, σύμφωνα με τα οποία, από την αρχή του χρόνου 29 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, εκ των οποίων οι 19 ήταν αναβάτες μηχανών και οι 16 κάτω των 25 ετών. Τα παραπάνω αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της τέλεσης του 5ου ετησίου μνημοσύνου για τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, που τελέστηκε χθες στον Ιερό Ναό Αγίου Χριστοφόρου στο Πάρκο Τροχαίων Δυστυχημάτων 'Χρήστος Πολέντας'.
Παράλληλα, σε κοινό ψήφισμα που επιδόθηκε στον γ’ αντιπρόεδρο της Βουλής, Χρήστο Μαρκογιαννάκη, από τον Σύλλογο Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης, την Ενωση Βετεράνων Αθλητών Ποδηλασίας Χανίων, την Ένωση Μοτοσικλετιστών Χανίων και των ποδηλατικών Ομίλων 'ΤΑΛΩΣ' και 'ΚΥΔΩΝ', ζητείται από τα συναρμόδια Υπουργεία η άμεση βελτίωση του οδικού δικτύου, η δημιουργία ποδηλατοδρόμων, αλλά και η παραχώρηση και αξιοποίηση του αεροδρομίου του Μάλεμε για αθλητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς σχετικούς με το ποδήλατο και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
ΘΛΙΒΕΡΗ ΠΡΩΤΙΑ
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης Σταύρος Πολέντας, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι από το 2010 έως το 2013, 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη εκ των οποίων οι 648 ήταν δικυκλιστές.
«Είμαστε πρωταθλητές στους νεκρούς στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Πολέντας και πρόσθεσε ότι «τα τροχαία δυστυχήματα και οι θάνατοι δεν θα μειωθούν με ευχολόγια, αλλά μόνο γνωρίζοντας τις συνέπειες που έχει ένα τροχαίο».
Συνεχίζοντας τόνισε ότι ο Σύλλογος και οι Φορείς που συνεργάζεται θα ξεκινήσουν «έναν αγώνα για το δικαίωμα στη ζωή», ενώ αιχμηρό ήταν το σχόλιό του ως προς τη στάση της Πολιτείας: «Δεν θέλουμε υποσχέσεις και άλλους σχεδιασμούς και διορισμούς Διοικητικών Συμβουλίων. Βαρεθήκαμε να ακούμε για Β.Ο.Α.Κ., διορισμούς προέδρων και αντιπροέδρων Συμβουλίων. Δυστυχώς, οι νεκροί μας είναι τόσοι πολλοί που δεν σηκώνει αναβολή. Ας παραδεχθούμε επιτέλους ότι εμείς εδώ στα Χανιά δεν σταθήκαμε ικανοί για να δημιουργήσουμε τον περιβόητο Β.Ο.Α.Κ. του Νομού μας. Είμαστε από τα λίγα τμήματα που δεν έχουν στη μέση διαχωριστικό. Ήταν πολύ να φαρδύνει ο δρόμος 1,5 μ. και να μπει στη μέση διαχωριστικό; Δεν θέλουμε νέους δρόμους, τον υπάρχοντα δρόμο θέλουμε να μην έχει λακκούβες, να μπει στη μέση ένα διαχωριστικό. Είναι πολύ που ζητάμε να μπουν νόμιμες στάσεις του ΚΤΕΛ στην εθνική οδό; Σε ποιο άλλο μέρος της Ελλάδας υπάρχει εθνική οδός με στάσεις όπου θέλει ο καθένας;», επεσήμανε ο κ. Πολέντας, ενώ υπογράμμισε ότι η Κρήτη, παρότι προσφέρει πολλά στον κρατικό προϋπολογισμό, δεν παίρνει αυτά που δικαιούται.
Ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ηρακλείου, Γιάννης Λιονάκης, μιλώντας στους δημοσιογράφους για το ίδιο θέμα, σημείωσε ότι ήδη φέτος οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη έχουν φτάσει τους 29 εκ των οποίων πάνω από τους μισούς ήταν νέοι άνθρωποι κάτω από 25 ετών.
Η δημοσιογράφος - φιλόλογος μέλος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης, Βίκυ Κόλλια, στην ομιλία που εκφώνησε επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Κανείς δεν αυτοεξαιρείται και δεν μπορεί να εξαιρεθεί από αυτή την τραγωδία δίχως τέλος που εκτυλίσσεται καθημερινά στους δρόμους της πατρίδας μας. Κανείς δεν πρέπει να μένει αμέτοχος και ασυγκίνητος στη σκληρή πραγματικότητα ότι κάθε χρόνο αριθμητικά ένα ολόκληρο ελληνικό χωριό αφανίζεται στην άσφαλτο. Αν οι αρμόδιοι κωφεύουν, οι πολίτες οφείλουν να δουν τον πόνο και τον σπαραγμό, αλλά και να αντιδρούν στη συνεχιζόμενη καταστροφή».
Πηγή: ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
Τα τελευταία 13 χρόνια συνολικά 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τροχαίο σε δρόμους του νησιού, ενώ οι 648 από τα θύματα ήταν δικυκλιστές. Αποκαρδιωτικά είναι και τα φετινά στοιχεία για την Κρήτη, σύμφωνα με τα οποία, από την αρχή του χρόνου 29 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, εκ των οποίων οι 19 ήταν αναβάτες μηχανών και οι 16 κάτω των 25 ετών. Τα παραπάνω αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της τέλεσης του 5ου ετησίου μνημοσύνου για τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, που τελέστηκε χθες στον Ιερό Ναό Αγίου Χριστοφόρου στο Πάρκο Τροχαίων Δυστυχημάτων 'Χρήστος Πολέντας'.
Παράλληλα, σε κοινό ψήφισμα που επιδόθηκε στον γ’ αντιπρόεδρο της Βουλής, Χρήστο Μαρκογιαννάκη, από τον Σύλλογο Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης, την Ενωση Βετεράνων Αθλητών Ποδηλασίας Χανίων, την Ένωση Μοτοσικλετιστών Χανίων και των ποδηλατικών Ομίλων 'ΤΑΛΩΣ' και 'ΚΥΔΩΝ', ζητείται από τα συναρμόδια Υπουργεία η άμεση βελτίωση του οδικού δικτύου, η δημιουργία ποδηλατοδρόμων, αλλά και η παραχώρηση και αξιοποίηση του αεροδρομίου του Μάλεμε για αθλητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς σχετικούς με το ποδήλατο και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
ΘΛΙΒΕΡΗ ΠΡΩΤΙΑ
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης Σταύρος Πολέντας, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι από το 2010 έως το 2013, 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη εκ των οποίων οι 648 ήταν δικυκλιστές.
«Είμαστε πρωταθλητές στους νεκρούς στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Πολέντας και πρόσθεσε ότι «τα τροχαία δυστυχήματα και οι θάνατοι δεν θα μειωθούν με ευχολόγια, αλλά μόνο γνωρίζοντας τις συνέπειες που έχει ένα τροχαίο».
Συνεχίζοντας τόνισε ότι ο Σύλλογος και οι Φορείς που συνεργάζεται θα ξεκινήσουν «έναν αγώνα για το δικαίωμα στη ζωή», ενώ αιχμηρό ήταν το σχόλιό του ως προς τη στάση της Πολιτείας: «Δεν θέλουμε υποσχέσεις και άλλους σχεδιασμούς και διορισμούς Διοικητικών Συμβουλίων. Βαρεθήκαμε να ακούμε για Β.Ο.Α.Κ., διορισμούς προέδρων και αντιπροέδρων Συμβουλίων. Δυστυχώς, οι νεκροί μας είναι τόσοι πολλοί που δεν σηκώνει αναβολή. Ας παραδεχθούμε επιτέλους ότι εμείς εδώ στα Χανιά δεν σταθήκαμε ικανοί για να δημιουργήσουμε τον περιβόητο Β.Ο.Α.Κ. του Νομού μας. Είμαστε από τα λίγα τμήματα που δεν έχουν στη μέση διαχωριστικό. Ήταν πολύ να φαρδύνει ο δρόμος 1,5 μ. και να μπει στη μέση διαχωριστικό; Δεν θέλουμε νέους δρόμους, τον υπάρχοντα δρόμο θέλουμε να μην έχει λακκούβες, να μπει στη μέση ένα διαχωριστικό. Είναι πολύ που ζητάμε να μπουν νόμιμες στάσεις του ΚΤΕΛ στην εθνική οδό; Σε ποιο άλλο μέρος της Ελλάδας υπάρχει εθνική οδός με στάσεις όπου θέλει ο καθένας;», επεσήμανε ο κ. Πολέντας, ενώ υπογράμμισε ότι η Κρήτη, παρότι προσφέρει πολλά στον κρατικό προϋπολογισμό, δεν παίρνει αυτά που δικαιούται.
Ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ηρακλείου, Γιάννης Λιονάκης, μιλώντας στους δημοσιογράφους για το ίδιο θέμα, σημείωσε ότι ήδη φέτος οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη έχουν φτάσει τους 29 εκ των οποίων πάνω από τους μισούς ήταν νέοι άνθρωποι κάτω από 25 ετών.
Η δημοσιογράφος - φιλόλογος μέλος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης, Βίκυ Κόλλια, στην ομιλία που εκφώνησε επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Κανείς δεν αυτοεξαιρείται και δεν μπορεί να εξαιρεθεί από αυτή την τραγωδία δίχως τέλος που εκτυλίσσεται καθημερινά στους δρόμους της πατρίδας μας. Κανείς δεν πρέπει να μένει αμέτοχος και ασυγκίνητος στη σκληρή πραγματικότητα ότι κάθε χρόνο αριθμητικά ένα ολόκληρο ελληνικό χωριό αφανίζεται στην άσφαλτο. Αν οι αρμόδιοι κωφεύουν, οι πολίτες οφείλουν να δουν τον πόνο και τον σπαραγμό, αλλά και να αντιδρούν στη συνεχιζόμενη καταστροφή».
Πηγή: ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ