Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Προσοχή στους αμπελουργούς λόγω καύσωνα

Φυτοφάρμακα με φειδώ συνιστούν οι γεωπόνοι και ακόμα καλύτερα καθόλου θειάφι την περίοδο αυτή, για τις ημέρες που επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες.


Η βασική αυτή συμβουλή παρέχεται κυρίως για τα αμπέλια, όπου και υπάρχει αυξημένος κίνδυνος εγκαυμάτων, αφού η δράση φυτοπροστατευτικών ειδών πρόληψης ασθενειών, όπως είναι το θειάφι, μπορεί να λειτουργήσει τελικά προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην κουρμούλα, αντί να κάνει καλό!


«Επειδή οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, καλό θα είναι να αποφεύγεται το θειάφι», λέει στη "Ν.Κ." ο προϊστάμενος του Περιφερειακού Κέντρου Προστασίας Φυτών και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Κρήτης Γιάννης Τρουλάκης. «Πρέπει οι παραγωγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αυτές τις μέρες για να μην υποστούν ζημιές στις αμπελουργικές τους καλλιέργειες», προσθέτει. Η "Ν.Κ." απευθύνθηκε όμως και στους αμπελουργούς.


Ο πρόεδρος της Ομάδας Αμπελουργών Κρήτης Πρίαμος Ιερωνυμάκης είναι της άποψης ότι μπορεί ο κόσμος να κάνει χρήση σε θειάφι, είτε σε σκόνη είτε σε υγρή μορφή, για την πρόληψη της χολέρας στα αμπέλια, αλλά υπό την προϋπόθεση ότι «οι παραγωγοί θα ψεκάζουν ή θα σκονίζουν με το θειάφι είτε πολύ πρωινές ώρες είτε τις απογευματινές. Και ακόμη θα ήταν καλύτερα να βάζουν μικρότερη από την κανονική δόση και να μην κάνουν χρήση πάνω στα σταφύλια και τα φύλλα. Αν η χρήση γίνει χαμηλά στην κουρμούλα, μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα θετικά από τη δράση της επέμβασης»...


Στο μεταξύ, την περίοδο αυτή γίνεται επέμβαση κατά της χολέρας και της ευδεμίδας. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιείται το θειάφι και στη δεύτερη περίπτωση χρησιμοποιείται ο βάκιλος. Βέβαια, αυτό αφορά στα βιολογικά αμπέλια, καθώς στα συμβατικά χρησιμοποιούνται και χημικά μέσα μεγαλύτερης δράσης. Ο κ. Ιερωνυμάκης προτείνει και στους συμβατικούς αμπελουργούς, όταν έχουμε τέτοιες θερμοκρασίες, να αποφεύγουν τα "δυνατά" φάρμακα.


Στο μεταξύ, ο προϊστάμενος του Περιφερειακού Κέντρου Προστασίας Φυτών και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Γιάννης Τρουλάκης τονίζει την ανάγκη να γίνονται συχνά ποτίσματα στα αμπέλια, για να είναι περισσότερο ανθεκτικά στις υψηλές θερμοκρασίες.

Του Χριστόφορου Παπαδάκη

Πηγή : Nέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας