Έως και περισσότερο από 17 λεπτά φθηνότερα θα μπορούσαν να
προμηθεύονται οι Κρητικοί τα υγρά καύσιμα για τα αυτοκίνητά τους,
αν η κυβέρνηση αποφάσιζε να εφαρμόσει την ειδική πρόνοια που προβλέπεται στην νομοθεσία για μείωση του "διπλού" φόρου (ΦΠΑ και ΕΦΚ), που επιβάλλεται σε αυτά, κατά 30%.
αν η κυβέρνηση αποφάσιζε να εφαρμόσει την ειδική πρόνοια που προβλέπεται στην νομοθεσία για μείωση του "διπλού" φόρου (ΦΠΑ και ΕΦΚ), που επιβάλλεται σε αυτά, κατά 30%.
Η σημαντική αυτή αποκάλυψη έρχεται από τους πρατηριούχους υγρών
καυσίμων της Κρήτης αλλά και των υπόλοιπων νησιών, που βλέπουν την
αυξημένη τιμή των καυσίμων - απόρροια κυρίως της υψηλής φορολογίας - να
οδηγεί σε κατακόρυφη μείωση της κατανάλωσης έχοντας ως άμεση συνέπεια
πολλοί από αυτούς να βρίσκονται σε δεινή κατάσταση και να απειλούνται με
πτώχευση, καθώς δε δύνανται να καλύψουν ούτε τις λειτουργικές τους
ανάγκες.
Ταυτόχρονα, το σύνολο των κατοίκων της Κρήτης αναγκάζεται να
προμηθεύεται τα καύσιμα στις υψηλότερες τιμές της επικράτειας, συνέπεια
του αυξημένου κόστους. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη στιγμή στην
Αθήνα υπάρχουν πρατήρια που πωλούν την αμόλυβδη κάτω από 1,60 το λίτρο,
ενώ στο Ηράκλειο η απολύτως χαμηλότερη τιμή που υπάρχει είναι σχεδόν
1,71 και ο μέσος όρος πάνω από 1,75!
Η ελληνική κυβέρνηση έχει το δικαίωμα (αν και προφανώς εξαρτάται
και από τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα) βάσει ισχύουσας κοινοτικής
οδηγίας να μειώσει το φόρο που επιβάλλεται επί των καυσίμων στα νησιά
της χώρας, όπως κάνουν κι άλλες χώρες - για παράδειγμα η Γαλλία με την
Κορσική. Η μείωση αυτή μπορεί να φτάσει στο 30% επί των επιβαλλόμενων
φόρων, κάτι που σημαίνει ότι η μείωση μπορεί να φτάσει και τα 17 λεπτά
βάσει των εκτιμήσεων των πρατηριούχων!
Πηγή : Νέα Κρήτη