Ρίγη ανατριχίλας και συνάμα
έντονο προβληματισμό και αγανάκτηση προκαλούν τα νέα αριθμητικά στοιχεία
για τα τροχαία δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στους δρόμους του νησιού
από την αρχή της χρονιάς μέχρι και σήμερα.
Μόλις σε τέσσερις μήνες 24 άνθρωποι έχουν ποτίσει με το αίμα τους την άσφαλτο, με το ποσοστό των θανατηφόρων περιστατικών να εμφανίζει αύξηση 41% σε σχέση με πέρυσι, οπότε την ίδια περίοδο ο αριθμός των νεκρών από τροχαίο άγγιζε τους 17.
Εκείνο όμως που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικά τα πράγματα και θα πρέπει να βάλει σε σκέψη την κοινωνία και τις αρμόδιες Αρχές είναι το γιατί σχεδόν κάθε μέρα στο νησί μας το λιγότερο ένας άνθρωπος αφήνει την τελευταία του πνοή στο τιμόνι, τη στιγμή μάλιστα που πανελλαδικά σημειώνεται μείωση στα τροχαία δυστυχήματα κατά 10,3%...
Με βάση τα σοκαριστικά αυτά στοιχεία, ο φόρος αίματος που έχουν πληρώσει οι Κρητικοί στην άσφαλτο αποδεικνύεται και αυτή τη χρονιά αρκετά βαρύς, πράγμα που όχι απλά σε θλίβει για τις ψυχές κάθε ηλικίας που έχουν χαθεί ανάμεσα στα συντρίμμια των λαμαρινών, αλλά πραγματικά σε κάνει να σκέφτεσαι ότι, είτε φταίνε οι άθλιοι δρόμοι μας, είτε η κακή οδηγική συμπεριφορά μας, το κακό πρέπει πια να σταματήσει, για να πάψουμε επιτέλους να θρηνούμε κι άλλα θύματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στη "Ν.Κ." ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης κ. Γιάννης Λιονάκης, μεταξύ των νεκρών έχουμε 20 άνδρες και 4 γυναίκες. Αν το πάρουμε ηλικιακά, οι 11 ήταν άνω των 65 ετών, ενώ 4 ήταν ηλικίας κάτω των 25 ετών, γεγονός που θέτει αμέσως-αμέσως το ερώτημα αν ανανεώνονται τα διπλώματα οδήγησης καθώς ορίζει ο νόμος... «Λειτουργούν σωστά οι επιτροπές που κρίνουν τους υπερήλικες προκειμένου οι δευτεροβάθμιες υγειονομικές επιτροπές αβίαστα να προχωρούν στην ανανέωση του διπλώματος όπως ο νόμος ορίζει, ότι δηλαδή ανά τριετία μετά τα 65 θα πρέπει τα διπλώματα οδήγησης να ανανεώνονται;», τόνισε ο κ. Λιονάκης, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα της πραγματοποίησης ελέγχων για την αποφυγή κάθε μοιραίου περιστατικού που μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να στοιχίσει τη ζωή κάποιου ανθρώπου.
Αναλυτικότερα, στο νομό Λασιθίου από την αρχή του έτους έως σήμερα καταγράφηκαν 4 νεκροί. Ομοίως 4 νεκροί από τροχαίο καταγράφηκαν και στο νομό Ρεθύμνου, ενώ ο αριθμός των νεκρών στα Χανιά μέχρι στιγμής είναι 5. Ο νομός Ηρακλείου αναδεικνύεται και πάλι "πρωταθλητής", με τον αριθμό των αδικοχαμένων στην άσφαλτο συνανθρώπων μας να φτάνει τους 11. Επίσης, μέχρι σήμερα έχουν συμβεί δύο παρασύρσεις πεζών. Από τα περιστατικά αυτά, τα 9 θανατηφόρα παρατηρήθηκαν στο ΒΟΑΚ, με το δεδομένο αυτό, την εποχή μάλιστα που, όπως λέει ο κ. Λιονάκης, λόγω της κρίσης έχουν μειωθεί αισθητά οι μετακινήσεις, να καταδεικνύει για άλλη μια φορά τις τρομερές ατέλειες και τις ελλείψεις που κρύβει το εθνικό - κατά τα άλλα - οδικό μας δίκτυο.
Τα σημεία όπου έχει σημειωθεί το 65% των θανατηφόρων τροχαίων είναι τα 12 πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου από Ηράκλειο προς Μεσαρά και ιδιαίτερα τα κομμάτια του δρόμου μεταξύ Σταυρακιανής Καμάρας και Αθανάτων, ο κόμβος Ατσιπόπουλου στο Ρέθυμνο, αλλά και ο κόμβος της Σούδας. Σημείο-"καρμανιόλα", όμως, συνεχίζουν να αποτελούν οι στροφές στο Φόδελε και στην περιοχή των Πέρα Γαλήνων. Γεμάτο από "παγίδες θανάτου", όμως, είναι και όλο το μήκος του τμήματος της νέας εθνικής οδού Χανίων-Σητείας.
Τροχαία βέβαια συμβαίνουν και εντός της πόλης του Ηρακλείου, τα οποία, πέρα από την κακοτεχνία των δρόμων, κυρίως οφείλονται στη μεγάλη ταχύτητα, την παραβίαση STOP, την παράνομη προσπέραση, την έλλειψη ορατότητας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την απροσεξία, αλλά και στη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
«Αυτό επίσης που μου έχει κάνει αίσθηση φέτος είναι ότι το 50% αυτών των θανατηφόρων περιστατικών έχει σημειωθεί από τις 5 το απόγευμα μέχρι τις 9 το βράδυ, σε αντίθεση με άλλα χρόνια που τροχαία δυστυχήματα είχαμε κατά πλειοψηφία τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου και της Κυριακής, μετά από συνήθως κάποια βραδινή διασκέδαση», επισήμανε ο κ. Λιονάκης.
Από πλευράς των αρμόδιων Αρχών, και κυρίως της Περιφέρειας Κρήτης, έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις για τη βελτίωση του οδικού δικτύου. Πρόσφατα, μάλιστα, ξεκίνησε η αντικατάσταση των παλιών κιγκλιδωμάτων σε αρκετά σημεία των δρόμων με πιο σύγχρονα, τα οποία πληρούν τις νέες προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτούνται, με τις προσπάθειες για τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων να συνεχίζονται...
Πηγή : Nέα Κρήτη
Μόλις σε τέσσερις μήνες 24 άνθρωποι έχουν ποτίσει με το αίμα τους την άσφαλτο, με το ποσοστό των θανατηφόρων περιστατικών να εμφανίζει αύξηση 41% σε σχέση με πέρυσι, οπότε την ίδια περίοδο ο αριθμός των νεκρών από τροχαίο άγγιζε τους 17.
Εκείνο όμως που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικά τα πράγματα και θα πρέπει να βάλει σε σκέψη την κοινωνία και τις αρμόδιες Αρχές είναι το γιατί σχεδόν κάθε μέρα στο νησί μας το λιγότερο ένας άνθρωπος αφήνει την τελευταία του πνοή στο τιμόνι, τη στιγμή μάλιστα που πανελλαδικά σημειώνεται μείωση στα τροχαία δυστυχήματα κατά 10,3%...
Με βάση τα σοκαριστικά αυτά στοιχεία, ο φόρος αίματος που έχουν πληρώσει οι Κρητικοί στην άσφαλτο αποδεικνύεται και αυτή τη χρονιά αρκετά βαρύς, πράγμα που όχι απλά σε θλίβει για τις ψυχές κάθε ηλικίας που έχουν χαθεί ανάμεσα στα συντρίμμια των λαμαρινών, αλλά πραγματικά σε κάνει να σκέφτεσαι ότι, είτε φταίνε οι άθλιοι δρόμοι μας, είτε η κακή οδηγική συμπεριφορά μας, το κακό πρέπει πια να σταματήσει, για να πάψουμε επιτέλους να θρηνούμε κι άλλα θύματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στη "Ν.Κ." ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης κ. Γιάννης Λιονάκης, μεταξύ των νεκρών έχουμε 20 άνδρες και 4 γυναίκες. Αν το πάρουμε ηλικιακά, οι 11 ήταν άνω των 65 ετών, ενώ 4 ήταν ηλικίας κάτω των 25 ετών, γεγονός που θέτει αμέσως-αμέσως το ερώτημα αν ανανεώνονται τα διπλώματα οδήγησης καθώς ορίζει ο νόμος... «Λειτουργούν σωστά οι επιτροπές που κρίνουν τους υπερήλικες προκειμένου οι δευτεροβάθμιες υγειονομικές επιτροπές αβίαστα να προχωρούν στην ανανέωση του διπλώματος όπως ο νόμος ορίζει, ότι δηλαδή ανά τριετία μετά τα 65 θα πρέπει τα διπλώματα οδήγησης να ανανεώνονται;», τόνισε ο κ. Λιονάκης, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα της πραγματοποίησης ελέγχων για την αποφυγή κάθε μοιραίου περιστατικού που μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να στοιχίσει τη ζωή κάποιου ανθρώπου.
Αναλυτικότερα, στο νομό Λασιθίου από την αρχή του έτους έως σήμερα καταγράφηκαν 4 νεκροί. Ομοίως 4 νεκροί από τροχαίο καταγράφηκαν και στο νομό Ρεθύμνου, ενώ ο αριθμός των νεκρών στα Χανιά μέχρι στιγμής είναι 5. Ο νομός Ηρακλείου αναδεικνύεται και πάλι "πρωταθλητής", με τον αριθμό των αδικοχαμένων στην άσφαλτο συνανθρώπων μας να φτάνει τους 11. Επίσης, μέχρι σήμερα έχουν συμβεί δύο παρασύρσεις πεζών. Από τα περιστατικά αυτά, τα 9 θανατηφόρα παρατηρήθηκαν στο ΒΟΑΚ, με το δεδομένο αυτό, την εποχή μάλιστα που, όπως λέει ο κ. Λιονάκης, λόγω της κρίσης έχουν μειωθεί αισθητά οι μετακινήσεις, να καταδεικνύει για άλλη μια φορά τις τρομερές ατέλειες και τις ελλείψεις που κρύβει το εθνικό - κατά τα άλλα - οδικό μας δίκτυο.
Τα σημεία όπου έχει σημειωθεί το 65% των θανατηφόρων τροχαίων είναι τα 12 πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου από Ηράκλειο προς Μεσαρά και ιδιαίτερα τα κομμάτια του δρόμου μεταξύ Σταυρακιανής Καμάρας και Αθανάτων, ο κόμβος Ατσιπόπουλου στο Ρέθυμνο, αλλά και ο κόμβος της Σούδας. Σημείο-"καρμανιόλα", όμως, συνεχίζουν να αποτελούν οι στροφές στο Φόδελε και στην περιοχή των Πέρα Γαλήνων. Γεμάτο από "παγίδες θανάτου", όμως, είναι και όλο το μήκος του τμήματος της νέας εθνικής οδού Χανίων-Σητείας.
Τροχαία βέβαια συμβαίνουν και εντός της πόλης του Ηρακλείου, τα οποία, πέρα από την κακοτεχνία των δρόμων, κυρίως οφείλονται στη μεγάλη ταχύτητα, την παραβίαση STOP, την παράνομη προσπέραση, την έλλειψη ορατότητας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την απροσεξία, αλλά και στη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
«Αυτό επίσης που μου έχει κάνει αίσθηση φέτος είναι ότι το 50% αυτών των θανατηφόρων περιστατικών έχει σημειωθεί από τις 5 το απόγευμα μέχρι τις 9 το βράδυ, σε αντίθεση με άλλα χρόνια που τροχαία δυστυχήματα είχαμε κατά πλειοψηφία τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου και της Κυριακής, μετά από συνήθως κάποια βραδινή διασκέδαση», επισήμανε ο κ. Λιονάκης.
Από πλευράς των αρμόδιων Αρχών, και κυρίως της Περιφέρειας Κρήτης, έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις για τη βελτίωση του οδικού δικτύου. Πρόσφατα, μάλιστα, ξεκίνησε η αντικατάσταση των παλιών κιγκλιδωμάτων σε αρκετά σημεία των δρόμων με πιο σύγχρονα, τα οποία πληρούν τις νέες προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτούνται, με τις προσπάθειες για τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων να συνεχίζονται...
Πηγή : Nέα Κρήτη