Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Η αποτίμηση της συζήτησης για τον ΒΟΑΚ και η επόμενη μέρα των έργων στο Νομό Λασιθίου

Από τις απαντήσεις που δόθηκαν στην Βουλή δεν γίναμε σοφότεροι σε σχέση με τη διαδικασία για τον τρόπο που θα προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος.

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στις απαντήσεις του στον πρώην Πρόεδρο της Ν.Δ. βουλευτή Λασιθίου Γιάννη Πλακιωτάκη, κινήθηκε στο σχεδιασμό που είχε ήδη παρουσιάσει κατά το παρελθόν, τόσο στο περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο όσο και σε συνέντευξή του στην ΑΝΑΤΟΛΗ, σε σχέση με το πλάνο που πρέπει να ακολουθηθεί για τον ΒΟΑΚ.
Ειδικά, σε σχέση με το νομό, επανέλαβε μεν πως το Λασίθι δεν μένει εκτός και ανέφερε πως προχωρούν οι μελέτες. Έκανε μάλιστα ξεχωριστή αναφορά σε καθένα κομμάτι του δρόμου στο νομό. Όμως αυτό δεν αποτυπώνει την ξεκάθαρη εικόνα που χρειάζεται το Λασίθι για την ωριμότητα που έχουν και αν προχωρούν. Προφανώς αυτό απαιτεί περαιτέρω ενημέρωση από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά καλό θα είναι να ξέρουμε αν υπάρχει πολιτική απόφαση για να προχωρήσουν ορισμένα τμήματα που μπορούν ή το υπουργείο θα επιλέξει για λόγους που θα εξηγήσει να τα αφήσει πίσω.

Προς Σητεία
Είναι ξεκάθαρο, πως η προσέγγιση του κ. Σπίρτζη για το τμήμα των υπόλοιπων μελετών του ΒΟΑΚ, συνεπάγεται πως δεν θα δούμε καμία ουσιαστική εξέλιξη στα τμήματα μετά την Παχιά Άμμο προς την Σητεία, αν δεν ολοκληρωθούν όσα προβλέπονται στο πλαίσιο της στρατηγικής μελέτης. Από αυτήν, θα κριθεί ο τρόπος που θα συνεχιστούν οι μελέτες για τα τμήματα αυτά. Ωστόσο η στρατηγική μελέτη είναι ζητούμενο για όλες τις πλευρές και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Το στοιχείο που δυσαρεστεί όμως την Δημοτική Αρχή της Σητείας, αλλά και πολιτικούς και αυτοδιοικητικούς παράγοντες της περιοχής, είναι πως έτσι μπαίνουν στο συρτάρι οι μελέτες που είναι ανοικτές για τα τμήματα μέχρι την Σητεία.

Προς Ιεράπετρα
Από την άλλη πλευρά, αυτή η επιλογή της στρατηγικής μελέτης, μοιάζει να ικανοποιεί την πλευρά της Ιεράπετρας και την Δημοτική Αρχή της, όπου υπάρχει μεν ώριμο το τμήμα Παχιά Άμμος – Ιεράπετρα και αναζητά χρηματοδότηση, όμως συναντά αντιδράσεις το έργο, διότι είναι πέρασμα από «ακριβή παραγωγική γη». Είναι γνωστές οι αντιδράσεις ντόπιων πολιτών και παραγόντων και η Δημοτική Αρχή έχει ζητήσει αλλαγές και να συνδεθεί το τμήμα με το επόμενο που οδεύει προς το Μύρτος, από το Κεντρί και προς την Ιεράπετρα. Η στρατηγική μελέτη, υποβοηθά την μετατροπή του σχεδιασμού, μερικώς, παρά τον χρόνο που φαίνεται πως μπορεί να χαθεί. Ωστόσο, εξυπηρετεί τις αλλαγές που θέλουν οι τοπικές αρχές στην Ιεράπετρα αλλά και τη λογική της συνολικής διαχείρισης των κάθετων αξόνων που μάλλον προωθεί η κυβέρνηση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας