Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Στάδια ανάπτυξης και Πρώιμη Παρέμβαση στη νηπιακή ηλικία – ενημερωτική εκδήλωση του Συλλόγου “Ο Μύσων”

 https://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2024/09/brefonhpiakoi-10.jpg

«Στάδια ανάπτυξης και Πρώιμη Παρέμβαση στη  νηπιακή ηλικία» ήταν το θέμα στο οποίο εστίασε η πρώτη ενημερωτική εκδήλωση στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Τη διοργάνωσε η  Ομάδα Ειδικής Αγωγής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σητείας «Ο Μύσων».

Η εσπερίδα στην ουσία ήταν μια διαδραστική εκδήλωση με συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και γονέων  και των εισηγητών, είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και κυρίως ουσιαστικό περιεχόμενο. Όχι μόνο τέθηκαν σειρά ερωτημάτων, τα  οποία απαντήθηκαν, αλλά και προβληματισμοί που συζητήθηκαν καθώς και βιώματα γονέων  και εκπαιδευτικών. Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στον Παιδικό Σταθμό Λιλιπούπολη με την συμμετοχή και προσωπικού της δομής.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας κ. Αλέξανδρος Αλεξάκης εστίασε στην σπουδαιότητα του θέματος, στην αναγκαιότητα ενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών για τα στάδια ανάπτυξης και την πρώιμη παρέμβαση στη νηπιακή ηλικία.

«Έγινε  μία πολύ παραγωγική συζήτηση για ζητήματα που άπτονται της ειδικής αγωγής. Τονίστηκε η καίρια σημασία που έχει η πρώιμη παρέμβαση, δηλαδή να γνωρίζουν ή να βλέπουν κάποια σημάδια οι γονείς από πολύ νωρίς, από πολύ μικρή ηλικία, από δύο ή τριών ετών στα παιδιά, προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες, να γίνει η απαραίτητη εκπαιδευτική παρέμβαση και να παρέχεται η καλύτερη δυνατή βοήθεια στα παιδιά».

Ο κ. Αλεξάκης ευχαρίστησε  γονείς κι εκπαιδευτικούς για την ενεργό συμμετοχή τους στην  εκδήλωση καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς και την Συντονίστρια της Ομάδας Ειδικής Αγωγής του Συλλόγου κ. Δώρα Κυριακίδου για την οργάνωση της δράσης. Στάθηκε στην καίρια συμβολή των εισηγητριών, που ήταν: η κ. Μαρία Μαλαθράκη Παιδίατρος, η κ. Κωνσταντίνα Βαιραμάκη Ψυχολόγος και η κ. Στέλλα Κουντουρά Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγός ΕΑΕ.

«Έγινε ενημέρωση από πλευράς ιατρικής, ψυχολογικής και εκπαιδευτικής. Είναι σημαντικό να σπάσουν τα ταμπού στο θέμα της ειδικής αγωγής και οι γονείς να εντοπίζουν από νωρίς δείγματα, τα οποία  μπορούν να  χτυπήσουν το καμπανάκι, ώστε να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Ξέρουμε ότι όσο πιο νωρίς παρεμβαίνουμε εκπαιδευτικά τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα. Είναι λοιπόν σημαντικό να ξεκινάμε από τα στάδια των τριών ετών, πριν καν τα παιδιά φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο.  Κι ευχαριστούμε πολύ για την φιλοξενία τον Παιδικό Σταθμό Λιλιπούπολη και τις εκπαιδευτικούς της δομής, οι οποίες σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της  πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποίησαν  αυτή την σημαντική  εκδήλωση. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών και η Ομάδα Ειδικής Αγωγής θα συνεχίσει καθ’ όλη τη διάρκεια και της φετινής σχολικής χρονιάς με τη διοργάνωση εκδηλώσεων αναφορικά με τον ευαίσθητο αυτό τομέα της εκπαίδευσης», όπως πρόσθεσε ο κ. Αλεξάκης.

 

Όσο το δυνατόν συντομότερα

Εκ μέρους της Ομάδας Ειδικής Αγωγής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.  η κ. Δώρα Κυριακίδου επίσης επικεντρώθηκε στη συζήτηση που κυριάρχησε στην διάρκεια της εκδήλωσης, χαρακτηρίζοντας το πολύ θετικό. «Ειπώθηκαν και συζητήθηκαν προβληματισμοί. Τοποθετήθηκαν γονείς  παιδιών που είναι στο φάσμα, κάτι που έγινε αντιληπτό στην νηπιακή ηλικία κι έγινε μία πολύ σημαντική συζήτηση για την πρώιμη παρέμβαση. Δηλαδή όταν εντοπίζεται κάποιο θέμα του παιδιού στη νηπιακή ηλικία, από δύο δηλαδή μέχρι έξι χρονών. Η σημαντικότητα της πρώιμης παρέμβασης είναι  πολύ μεγάλη γιατί όσο νωρίτερα  γίνεται η παρέμβαση στο παιδί τόσο καλύτερα αποτελέσματα έχει στην μετέπειτα πορεία του», σημείωσε.

Έγινε ενημέρωση λοιπόν και συζήτηση για τα ψυχολογικά  ορόσημα  σε σχέση με την ανάπτυξη του παιδιού από τα δύο μέχρι τα έξι, για το στίγμα που μπορεί να δημιουργηθεί γύρω από τις αναπτυξιακές διαταραχές που μπορεί να εντοπιστούν σε αυτή την ηλικία, για τα ψυχοσωματικά στάδια ανάπτυξης των παιδιών, τα ανησυχητικά σημάδια,  ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στην σημασία επικοινωνίας μεταξύ γονιών κι εκπαιδευτικών. «Γιατί και ο γονιός μπορεί να έχει κάποια άγχη και είναι πολύ καλό να συζητάει με τους εκπαιδευτικούς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί να βλέπουν κάποια  πράγματα που να τους ανησυχούν και πρέπει να μπορούν να μιλάνε με τους γονιούς, να είναι ανοικτοί οι γονείς να ακούσουν», συμπλήρωσε.

Επίσης ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην αποδοχή μίας τέτοιας συνθήκης, όπου υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το παιδί. Είναι πολύ ανθρώπινο και πολύ λογικό, όπως αναφέρθηκε, να μην μπορεί να γίνει αμέσως αποδεκτό. Υπάρχει ένα περιθώριο  του πένθους, της συνειδητοποίησης μίας δύσκολης κατάστασης και οι γονείς χρειάζονται χώρο και χρόνο για να γίνει αποδεκτή. Όμως θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν συντομότερα αυτό για να βοηθήσουν το παιδί τους.

Οι γονείς αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει, στο πρόβλημα  σε σχέση με τις ειδικότητες  -όπως εργοθεραπευτών, λογοθεραπευτών, παιδοψυχολόγων. Επισημάνθηκε ότι ούτε και φέτος λειτουργεί στην Σητεία Ειδικό Νηπιαγωγείο -βρίσκεται σε αναστολή – κάτι που δυσκολεύει οικογένειες.  «Έγινε ουσιαστική συζήτηση, μοιραστήκαμε εμπειρίες, θίχτηκαν πολλά θέματα.  Στο εν κατακλείδι ήταν η  αναφορά γονέα  ότι  υπήρξε άνθρωπος που είπε ότι το παιδί χρήζει πρώιμης παρέμβασης. Υπήρξε σωστή διαχείριση και κατάλληλη βοήθεια και πλέον το παιδί μπορούμε να πούμε ότι δεν χρειάζεται παράλληλη στήριξη στο δημοτικό», κατέληξε.

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή 

 

Συνολικες προβολες σελιδας