Εδώ και μία εβδομάδα, που η “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr παραθέτουν γεγονότα για τον κομβικό ρόλο των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης και την εξ αντικειμένου εμπλοκή στο ανεξέλεγκτο του ζωικού κεφαλαίου και των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, θέτουμε κι ένα εξίσου κομβικό ερώτημα, που μέχρι σήμερα μένει αναπάντητο. Αφορά τα ερωτηματικά σε πολιτικό επίπεδο, αφού από 4.126.000 “δηλωμένα” αιγοπρόβατα το 2018, φτάσαμε σύμφωνα με τα στοιχεία του 2025, που αφορούν τους αριθμούς του έτους 2024, σε 7.800.000 “δηλωμένα” αιγοπρόβατα.
Είναι απορίας άξιο πώς οι μεν Κτηνιατρικές Υπηρεσίες δε σήμαναν εγκαίρως “συναγερμό” (ή, αν σήμαναν, τότε γιατί αγνοήθηκε ή αποσιωπήθηκε από τους πολιτικούς τους προϊσταμένους) ή γιατί δεν υπήρξαν διασταυρωτικοί έλεγχοι επιτόπιοι και σε συνδυασμό με βάση τα δεδομένα που τελικά πλήρωνε τους ΑΦΜ με επιδοτήσεις ο ΟΠΕΚΕΠΕ ή, αν υπήρξαν, γιατί δε φαίνεται πουθενά επισήμως το αποτέλεσμά τους κι αν ελήφθησαν μέτρα ή υπήρξε εντολή πολιτικά για αποφυγή τους. Είναι προφανές ότι τα στοιχεία με τους “εκρηκτικούς αριθμούς” αιγοπροβάτων στην Κρήτη αλλά και των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων δεν μπορεί να μην ήταν σε γνώση των αρμόδιων για τον πρωτογενή τομέα αντιπεριφερειαρχών, αλλά και του γραφείου του περιφερειάρχη. Αν δεν ήταν, τότε υπάρχουν ευθύνες και σε εσωτερικό επίπεδο, αν ήταν όμως, τότε προκύπτουν ευθέως και πολιτικές ευθύνες από το 2019 έως το 2025, με δεδομένο ότι είχαμε στη θέση του θεματικού αντιπεριφερειάρχη 4 τουλάχιστον πρόσωπα που θήτευσαν πολιτικά ως επικεφαλής.
Όπως ήδη καταδείξαμε, την ώρα που το “πάρτι” απογειωνόταν, ακόμη και πρόσωπα- “κλειδιά” σε αυτές τις υπηρεσίες, αντί για ελέγχους και “συναγερμό” για την εκρηκτική αύξηση του φαινομένου, προτιμούσαν να διευθετούν ακόμη και υποθέσεις προσωπικές, συγγενικών τους προσώπων, τέκνων, συζύγων, συγγενών πρώτου βαθμού ή και εξ αγχιστείας, αιρετών και πολιτικών μέσα από τα μητρώα εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων, που σφραγίζονται και υπογράφονται υποχρεωτικά από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες, διαφορετικά δεν υπάρχει ο κωδικός EL για να ξεκλειδώσει κάποιος την όποια ενεργοποίηση δικαιωμάτων και την καταβολή επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Είναι προφανές ότι οι αποκαλύψεις αυτές είναι μία παράμετρος, όχι η αποκλειστική για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Όμως, μέχρι σήμερα οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι σε αυτές, για άγνωστο λόγο, σιωπούν. Είναι εξίσου προφανές πως δεν ήταν όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτές τις υπηρεσίες στη λογική, την ώρα του “πάρτι” των αριθμών, να ασχολούνται με την υπογραφή τους και τη σφραγίδα για τη συμπλήρωση μητρώου εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων σε συγγενικά τους πρόσωπα, ώστε με κωδικό EL να ξεκλειδώσουν ενεργοποίηση δικαιωμάτων και καταβολή επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Το επιπλέον ερώτημα είναι, λοιπόν, αν σε αυτό το περιβάλλον υπήρξαν ενέργειες από πρόσωπα σε κτηνιατρικές υπηρεσίες, κι αν αυτό κινητοποίησε τους πολιτικούς προϊσταμένους, κυρίως τους 4 θητεύσαντες στη θέση του αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα ή αν αυτοί το αγνόησαν ή, ακόμη χειρότερα, το αποσιώπησαν...
Μέχρι σήμερα, οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι σε αυτές, για άγνωστο λόγο, σιωπούν, για το αν είχαν εγγράφως προειδοποιήσει για τη “βιομηχανία” των εκατομμυρίων “μαϊμού” αιγοπροβάτων κι αν παρ’ όλα αυτά οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι, τις επίμαχες περιόδους, είτε αντιπεριφερειάρχες Πρωτογενούς Τομέα, είτε αντιπεριφερειάρχες Αγροτικής Οικονομίας, είτε αγνόησαν τις τυχόν επισημάνσεις τους, είτε αντίθετα πίεσαν για τα “στραβά μάτια”, είτε έδωσαν περί του αντιθέτου οδηγίες ή ανέχτηκαν και συναλλάχθηκαν με τέτοιες καταστάσεις για λόγους ψηφοθηρίας.
Το κεντρικό ζήτημα
Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, θα επαναλάβουμε εδώ για μία φορά ακόμη πως η κεντρική ευθύνη πολιτικά βαραίνει την κυβέρνηση, που επί 6 χρόνια είτε ανέχθηκε, είτε αδιαφόρησε, είτε για ψηφοθηρικούς λόγους συναλλάχτηκε με μία από τις μεγαλύτερες απάτες σε βάρος τίμιων παραγωγών στον πρωτογενή τομέα, που τελικά ήρθε στην επιφάνεια κατά κύριο λόγο από την έρευνα και δράση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Πέντε υπουργοί, 6 πρόεδροι του ΟΠΕΚΕΠΕ, 7 υφυπουργοί και άλλοι τόσοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη Ν.Δ. κυβέρνηση σε συνέχεια τριών εκλογικών αναμετρήσεων, αρκούν για να αντιληφθεί κανείς το νόημα της υπόθεσης. Αλλά στην Κρήτη, για την εκρηκτική αύξηση από το 2019 έως το 2024 των αιγοπροβάτων σε 7.800.000 και άρα και των κατ’ αντιστοιχία βοσκοτόπων, μη εξαιρουμένων και των άλλων “ευεργετημάτων” που... φούσκωσαν τις επιδοτήσεις εκρηκτικά από βιολογικά σχήματα, “μαϊμού” πιστοποιήσεις τους, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, για να φτάσουμε μέχρι και στο φυτικό κεφάλαιο εκτροφής και από εκεί μέχρι τα βιολογικά σχήματα μελισσοκομίας. Η ευθύνη των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών και απ’ όσους τους παρείχαν πολιτική κάλυψη είναι βαρύτατη, όσο κι αν ορισμένοι επιχειρούν να πετάξουν την “μπάλα στην εξέδρα”.
Τοπικά, χωρίς την υπογραφή και τη σφραγίδα των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών άνευ ελέγχων, σκάνδαλο με τέτοια ογκώδη νούμερα εκατομμυρίων αιγοπροβάτων από το 2019 έως το 2025, με αιμοληψίες και ενώτια- “φαντάσματα” και κατ’ επέκταση εκτάσεις, δε θα είχαμε. Παρότι οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης, με non paper ενημερωτικό έγγραφο, αλλά όχι επίσημη απάντηση, με το που δημοσιοποιήθηκε ο ρόλος τους στο Μητρώο Εκμετάλλευσης Αιγοπροβάτων με τον κωδικό ΕL, που “ξεκλείδωνε” την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, για τα δηλωθέντα εκατομμύρια αιγοπρόβατα στην Κρήτη, υποβάθμιζαν τον ρόλο τους, αλλά και την ελεγκτική τους ευθύνη, και ακόμη περισσότερο παρότι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες στον πρωτογενή τομέα, όχι απλά παρείχαν κάλυψη από το 2017 έως σήμερα, αλλά δήλωναν πως όλα αυτά είναι ανυπόστατα (!), η αλήθεια είναι καταλυτική. Η ύπαρξη τριών ΦΕΚ, που επίσης αποκάλυψαν η “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr, με αρχικό το ΦΕΚ 16/08/2004, Αρ. Φύλλου 1253, και δύο τροποποιητικών επί αυτού 12/05/2011, Αρ. Φύλλου 823, και 12/09/2017, Αρ. Φύλλου 3190, υποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας την απόλυτη ευθύνη των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας, αρξάμενη από το 2004 ως αιρετή τότε Νομαρχία και εν συνεχεία ως “διάδοχο” σχήμα τις αιρετές Περιφέρειες, όπου περιήλθαν οι κατά τόπους Κτηνιατρικές Υπηρεσίες.
Καίριο ερώτημα ελέγχου
Ελέγχθηκαν, αλήθεια, οι σχέσεις μεταξύ των προσώπων των ελεγκτικών μηχανισμών των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών αλλά και άλλων διευθύνσεων, όπως της Αγροτικής Οικονομίας, με συγγενικά τους πρόσωπα σε ευθεία ή πλάγια γραμμή ή εξ αγχιστείας, όπως π.χ. σύζυγοι, αλλά και με αιρετούς αυτοδιοικητικούς συμβούλους, πολιτικούς, αναφορικά με την ύπαρξη ή όχι επιδοτήσεων για αιγοπρόβατα, βοσκοτόπια, βιολογικά σχήματα, έως και τη μελισσοκομία; Υπάρχουν ή όχι ζητήματα που χρήζουν έρευνας και πειστικών απαντήσεων; Στην περίοδο 2020-2023, όπου αντί να σημάνει “συναγερμός” (εκτός αν σήμανε αλλά δεν αποκαλύπτεται, γιατί τότε ευθύνες υπάρχουν στους πολιτικούς προϊσταμένους) στις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας για την εκρηκτική εμφάνιση εκατομμυρίων αιγοπροβάτων και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, εμφανίζεται μια σπουδή για κωδικό EL σε συγγενικά τους πρόσωπα, συζύγους, τέκνα, γονείς ή και θείους-ες, που μόνο αυτός ξεκλειδώνει υποχρεωτικά στη συνέχεια την ενεργοποίηση δικαιωμάτων και επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Αποκάλυψη -“βόμβα”: Το 2020 υπήρχαν στοιχεία πλαστογράφησης των Μητρώων στην Περιφέρεια
Έγγραφα που ήρθαν στη διάθεση της “Νέας Κρήτης” και του neakriti.gr αποκαλύπτουν σήμερα πως το καλοκαίρι του 2020 ο ΟΠΕΚΕΠΕ, σε τυχαίο δειγματοληπτικό έλεγχο, είχε ενημερώσει όλη την πολιτική ιεραρχία της Περιφέρειας και από το γραφείο του αρμόδιου για τον πρωτογενή τομέα τότε αντιπεριφερειάρχη, έως την τότε Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Περιφέρειας, για την ύπαρξη σοβαρών παρανομιών και ζητούσε επανέλεγχο στοιχείων και διασταύρωση δηλώσεων σε 186 περιπτώσεις με ΑΦΜ σε όλη την Κρήτη. Αντίστροφα επίσης, αρμόδιοι των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας, κάνοντας ελέγχους σε αυτές τις 186 περιπτώσεις, εντόπιζαν από “πάρτι” αριθμών σε αιγοπρόβατα και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, έως και πλαστογραφήσεις σε βάρος μητρώων εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων, εντόπιζαν από τις διασταυρώσεις αυτές και καθ’ όλα νόμιμες δηλώσεις, αλλά κυρίως τα αποτελέσματα των διασταυρωτικών ελέγχων τους, σε ό,τι τους έστειλε να ελέγξουν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, κοινοποιούνταν στον τότε γενικό τους διευθυντή, τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα και το κεντρικό γραφείο της Περιφέρειας Κρήτης.
Κι όμως, πέραν αυτών των ελέγχων και διαπιστώσεων από το καλοκαίρι του 2020, κανένα άλλο μέτρο πολιτικά δε λαμβάνεται, παρά την ύπαρξη κραυγαλέων περιπτώσεων πλαστογράφησης μητρώων των κτηνιατρικών υπηρεσιών. Καμία νομική συνέπεια δεν κινείται από τον αρμόδιο πολιτικά αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, καν η υπόθεση δε γίνεται φάκελος προς τις εισαγγελικές Αρχές της Κρήτης. Αντίθετα, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, τηρείται μια γραμμή, το “μπαλάκι” των ενεργειών να “επιστρέψει” στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με ένα ακατανόητο όσο και πρωτοφανές πολιτικά σκεπτικό, αν δεν πρόκειται για αποσιώπηση με σκοπιμότητα άγνωστη ως προς το αντικείμενό της. Κι όμως ήταν μία υπόθεση που, αν υπήρχε πολιτική βούληση, θα ενεργοποιούσε μηχανισμούς και συναγερμούς, ώστε να μπει “φρένο” το 2020, χρονιά που μόλις άρχιζε το “πάρτι”, με τον αριθμό των αιγοπροβάτων και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων με τους κατά χιλιάδες ΑΦΜ να “απογειώνεται” στην Κρήτη.
Το αποκαλυπτικό έγγραφο, με CD στοιχείων και κωδικούς με ΑΦΜ, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην Περιφέρεια Κρήτης
Σύμφωνα με απόλυτα ελεγμένα στοιχεία του ρεπορτάζ, στις 14 Ιουλίου του 2020 φτάνει ταχυδρομικά στο Ηράκλειο και στην Περιφέρεια Κρήτης ένας φάκελος με σχετικό διαβιβαστικό έγγραφο από τον ΟΠΕΚΕΠΕ κεντρικά, που περιέχει με κωδικούς και ΑΦΜ 186 περιπτώσεις σε όλη την Κρήτη, όπου ζητείται διασταυρωτικός έλεγχος των στοιχείων που έχουν δηλωθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα αντίστοιχα που υπάρχουν στις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας και τα μητρώα εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων, γιατί κάτι δεν πηγαίνει καλά με όσα κατατίθενται στον ΟΠΕΚΕΠΕ και μέσω ΚΥΔ, ενώ σε πολλά υπάρχουν μέχρι και «χειρόγραφες παρεμβάσεις».

Η υπόθεση των 186 είναι σε δειγματοληπτικό έλεγχο από εκατοντάδες ΑΦΜ από την Κρήτη και αφορά ενεργοποιήσεις δικαιωμάτων του 2019, που έπεσαν σε έλεγχο από τον ΟΠΕΚΕΠΕ περί τα τέλη του 2019. Οι κτηνοτρόφοι έκαναν ενστάσεις γιατί δεν πληρώθηκαν, αφού είχαν “παγώσει” λόγω των ζητημάτων που προέκυπταν, οπότε κατά τον έλεγχο των ενστάσεων διαπιστώθηκε επίσημα για πρώτη φορά το “πάρτι” στην Κρήτη και φυσικά περιήλθε σε γνώση των πολιτικών αλλά και υπηρεσιακών προϊσταμένων της Περιφέρειας Κρήτης.
Το έγγραφο μαζί με ένα CD με τις 186 υποθέσεις της Κρήτης φτάνει στην Περιφέρεια στις 14 Ιουλίου. Ταυτόχρονα, η Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων του ΟΠΕΚΕΠΕ ενημερώνει τηλεφωνικά τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής για την εν λόγω ταχυδρομική αποστολή και ζητάει κατεπείγουσες ενέργειες διασταυρωτικών ελέγχων. Μάλιστα, τους γνωστοποιείται ότι, μόλις παραλάβουν ταχυδρομικά τον φάκελο, θα τους επιδοθεί τηλεφωνικά κωδικός ασφαλείας στις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας με τα ψηφιακά δεδομένα των 186 περιπτώσεων προς επανέλεγχο, που μόνο έτσι θα ξεκλειδώσουν για διασταύρωση. Εντούτοις, οι μέρες περνούν, ταχυδρομικός φάκελος δε φτάνει στις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας και όταν οι υπάλληλοι τον αναζητούν, τον εντοπίζουν τελικά ως παραλαβή στο κεντρικό πρωτόκολλο της Περιφέρειας και ξεχασμένο επί της ουσίας σε ένα από τα γραφεία της Αντιπεριφέρειας Πρωτογενούς Τομέα.
Διασταυρωτικοί έλεγχοι
Παρά την “καθυστέρηση”, κτηνιατρικοί υπάλληλοι, με αίσθημα ευθύνης και αντίληψη της σοβαρότητας της κατάστασης, σε Ηράκλειο- Χανιά- Ρέθυμνο και Λασίθι, από αυτούς που ενδιαφέρονται για τους πραγματικούς κτηνοτρόφους και τη διαφάνεια και δεν ασχολούνται με το πώς θα βγάλουν με υπογραφή και σφραγίδα τους κωδικούς EL για ενεργοποίηση των δικαιωμάτων και επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ ακόμη και σε συγγενικά τους πρόσωπα, σε χρόνο-ρεκόρ κάνουν τους επανελέγχους στοιχείων και διασταυρώσεων στις 186 υποθέσεις που έχει επισημάνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ και ανάμεσά τους βρίσκουν “πράγματα και θάματα”, πλαστογραφήσεις δηλώσεων, μητρώων και άλλων στοιχείων κρίσιμων για το πεδίο των επιδοτήσεων.
Σύμφωνα με απόλυτα ελεγμένο ρεπορτάζ μας και στις 4 περιφερειακές ενότητες, αυτά τα στοιχεία κοινοποιούνται στην τότε Γενική Διεύθυνση των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών, αλλά και τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, που άλλωστε εκ της θέσης του ήταν από τους πρώτους που όφειλαν να ενημερώσουν οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας. Οι ελεγκτές των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών πρότειναν μάλιστα όχι μόνο τη λήψη άμεσα διοικητικών μέτρων για να γινόταν σαφές ότι πλέον στηνόταν ένα “πάρτι”, αλλά και τη σύνταξη φακέλου προς τις εισαγγελικές Αρχές της Κρήτης για την πλαστογράφηση στοιχείων, που επέφεραν ζημία τόσο ως προς την υπηρεσία, όσο και ως προς το οικονομικό αντικείμενο των επιδοτήσεων σε βάρος νόμιμων δικαιούχων. Εντούτοις, “αρμοδίως” και “άνωθεν” τους ζητήθηκε απλά να στείλουν τα στοιχεία των διασταυρωτικών τους ελέγχων στον ΟΠΕΚΕΠΕ και τίποτα περισσότερο.
Μάλιστα, όλα αυτά σε μια λογική “από τη στιγμή που τη διασταύρωση τη ζήτησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, δεν υπάρχει λόγος να εμπλακούμε περαιτέρω, παρά μόνο με τα στοιχεία που εντοπίσαμε, να τα αποστείλουμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ και να πράξει ο ίδιος τα δέοντα”. Μόνο που η πλαστογράφηση αφορούσε στοιχεία υπηρεσιών της Περιφέρειας με σφραγίδα και υπογραφή, αλλά κυρίως αποκάλυπτε το “πάρτι” που πλέον στηνόταν σε αριθμούς αιγοπροβάτων και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων στην Κρήτη. Οι πολιτικοί προϊστάμενοι, που θα όφειλαν να σημάνουν “συναγερμό” ελέγχων, είτε αγνόησαν τις καταστάσεις, είτε σιώπησαν, είτε σκόπιμα “πέταξαν την μπάλα στην εξέδρα”, γεγονός αναντίλεκτο είναι πάντως ότι το 2025 φέρονταν στην Κρήτη ότι, από τις δηλώσεις του προηγούμενου έτους 2024, φτάσαμε στα 7.800.000 αιγοπρόβατα.
Τα ψηφιακά στοιχεία για το “πάρτι” στην Κρήτη
Πάντως, στις 20/08/2020 η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής, με το τμήμα της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας, στέλνει στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με κοινοποίηση όμως και στην Περιφέρεια Κρήτης άρα και στον πολιτικό της προϊστάμενο αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, αλλά και το γραφείο του περιφερειάρχη, όλο τον φάκελο με τη χορήγηση των στοιχείων που ζητήθηκαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, στα πλαίσια των διασταυρωτικών ελέγχων των υπηρεσιών.

Συνημμένα είναι οι Κτηνιατρικές Εκθέσεις των ελεγκτών κτηνιάτρων, αλλά και ψηφιακά αρχεία που αποστέλλονται ομοίως με CD που περιέχει στοιχεία τεκμηρίωσης και δικαιολογητικά κτηνοτρόφων με κωδικό ασφαλείας που και προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ θα δοθεί τηλεφωνικά. Τα στοιχεία αφορούν 39 υποθέσεις στο Ηράκλειο, 6 στα Χανιά, 4 στο Λασίθι και 137 στο Ρέθυμνο.
Στοιχεία-σοκ και η “σικ” διατύπωση
Από τα έγγραφα που περιήλθαν σε γνώση της “Νέας Κρήτης” και του neakriti.gr, απόρροια των διασταυρωτικών ελέγχων των ελεγκτών κτηνιάτρων, προκύπτει ότι οι τελευταίοι, αφού δεν έχουν πολιτική κάλυψη για να προχωρήσουν σε περαιτέρω διοικητικές και δικαστικές ενέργειες για το “πάρτι” σε βάρος και των υπηρεσιών της Περιφέρειας, επιλέγουν με ένα “σικ” εγγράφως εκφραστικά τρόπο, στεγνά υπηρεσιακό, να διατυπώσουν προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ τουλάχιστον την “εξαπάτηση” που έχουν εντοπίσει, όχι και στις 186 υποθέσεις, αφού υπάρχουν και νόμιμες εξ αυτών, αλλά σε όσες υπάρχει παρανομία η φράση στο έγγραφο του ελέγχου που χρησιμοποιούν προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ, και μάλιστα υπογραμμισμένη, είναι: «Από τα παραπάνω και τον διασταυρωτικό έλεγχο των εγγράφων που μας κοινοποιήσατε, προκύπτει ότι και τα υγειονομικά πιστοποιητικά που εκδόθηκαν από την υπηρεσία μας δεν ταυτίζονται με αυτά που μας κοινοποιήσατε. Η υπηρεσία μας αποδέχεται και θεωρεί έγκυρα τα έγγραφα που διατηρεί στο αρχείο της, και τα οποία σας επισυνάπτει».
Οι ελεγκτές έβρισκαν άλλο αριθμό αιγοπροβάτων στις υπηρεσίες τους με σφραγίδα και υπογραφή και μετά, σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και χειρόγραφα διορθωμένους αριθμούς προς τα πάνω ή παραπλήσιες υπογραφές χειρόγραφες κτηνιάτρων των υπηρεσιών, αλλά σε ό,τι κατέθετε ο “ενδιαφερόμενος” στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Αυτό και μόνο δεν αρκούσε από τον Αύγουστο του 2020 να σημάνει “συναγερμός” στους καθ’ ύλην αρμόδιους πολιτικούς προϊσταμένους στην Περιφέρεια;
Γιατί το αποσιώπησαν, γιατί δεν έκαναν καμία κίνηση ελεγκτικού χαρακτήρα και πώς αλήθεια απαντάνε σήμερα, που φτάσαμε με την ανοχή τους και με σφραγίδες και υπογραφές των υπηρεσιών πλασματικά 7.800.000 αιγοπρόβατα στην Κρήτη;

Σημειώνεται ότι είμαστε στον Αύγουστο του 2020 και το φαινόμενο- “πάρτι” μόλις αρχίζει να “απογειώνεται” στην Κρήτη, πατώντας για όσους γνώριζαν καλά στις “τρύπες” της εγκυκλίου Βορίδη του 2020, που καταστρατηγούσαν την κείμενη νομοθεσία, πώς να “στήσουν” το “παιχνίδι” πατώντας πάνω στην τροποποίηση του Νόμου 4056/2012, με τις περίφημες “διευκρινίσεις” στην εφαρμογή του, όπως άλλαξε με τον Νόμο 4711/2020... Αλλά αυτό, όπως και νέες αποκαλύψεις για το πώς λειτούργησαν οι πολιτικοί προϊστάμενοι και καθ’ ύλην αρμόδιοι στην Περιφέρεια και στη συνέχεια σε χρονικές περιόδους όπου το “πάρτι” είχε γίνει πλέον κανονική “φάμπρικα” και “καταπιόνας” ασυδοσίας, σε επόμενα δημοσιεύματα από τη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr.
Η μεγάλη απορία και η χαμένη ευκαιρία
Είναι σαφές πάντως, από τις σημερινές αποκαλύψεις, ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι τουλάχιστον από τον Αύγουστο του 2020 γνώριζαν το “πάρτι” που είχε στηθεί, με κεντρική πολιτική ανοχή, συγκάλυψη και συνδιαλλαγή. Άρα είναι κομβικής σημασίας να εξηγηθεί γιατί οι πολιτικοί τοπικά ταγοί, αντί να στείλουν από την πρώτη στιγμή τις υποθέσεις αυτές ακόμη και στις εισαγγελικές Αρχές - πλαστογράφηση στοιχείων των υπηρεσιών τους μεταξύ άλλων αφορούσαν - να σημάνουν “συναγερμό” και να δώσουν τον τόνο της διαφάνειας, της δικαιοσύνης και της ανυποχώρητης στάσης, προς όφελος των έντιμων αγροτών και κτηνοτρόφων, προτίμησαν τη σιωπή, την ανοχή, ενδεχομένως τη μικροκομματική τακτοποίηση για ψηφοθηρικούς λόγους και τελικά την απραξία.
Κάπως έτσι όμως φτάσαμε η Κρήτη να φιγουράρει επί δικαίων και αδίκων στον... βούρκο της ανομίας με τις παράνομες επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε χιλιάδες ΑΦΜ και με τον αριθμό ρεκόρ-“ντροπής” των 7.800.000 αιγοπροβάτων, και η μεγάλη ευκαιρία να αποτελέσει υπόδειγμα ορθής αξιοποίησης αυτών των πόρων για τον πρωτογενή τομέα είχε χαθεί.
Πηγή : Νέα Κρήτη