Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

Αυτοψία και σύσκεψη για την αντιμετώπιση των κτιριολογικών προβλημάτων του ΕΠΑΛ Σητείας

 https://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2023/05/x-ioan-sxoleio-scaled-1.webp

Με σκοπό την εξεύρεση λύσεων και αντιμετώπισης του κτιριολογικού προβλήματος στο ΕΠΑΛ Σητείας, πραγματοποιήθηκε αυτοψία στο συγκρότημα του σχολικού συγκροτήματος. Ακολούθησε συζήτηση με τη συμμετοχή του Διευθυντή του ΕΠΑΛ κ. Γιώργου Λαποκωνσταντάκη,

του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σητείας κ. Στέλιου Σπυριδάκη, του Δημοτικού Συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Μανόλη Βδοκάκη, της Προέδρου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Σητείας κ. Κατερίνας Τσούκη και του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΠΑΛ κ. Γιάννη Φουντουλάκη.

Το κτιριολογικό πρόβλημα του σχολείου είναι σαφώς χρόνιο, ωστόσο εντείνεται πλέον δεδομένης της αύξησης του μαθητικού δυναμικού από το ξεκίνημα της τρέχουσας σχολικής περιόδου 2023-2024, όπως είχε τονίσει στην ΑΝΑΤΟΛΗ με την έναρξη των μαθημάτων τον περασμένο Σεπτέμβριο ο κ. Λαποκωνσταντάκης. Σε αυτό το αποτέλεσμα συνετέλεσε καθοριστικά και ο αυξημένος αριθμός μαθητών και μαθητριών στην Α΄ και Β΄ Τάξη λόγω της έναρξης της λειτουργίας του Τομέα Υγείας από πέρυσι στο σχολείο.

 

Ασφυκτιούν στις αίθουσες

Ως εκ τούτου την τρέχουσα σχολική περίοδο η Α΄ τάξη λειτουργεί με τρία τμήματα αποτελούμενα από 75 παιδιά ενώ την επόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να δημιουργηθούν τέσσερα τμήματα. Λόγω αυξητικής προσέλευσης μαθητών και μεταγραφών εκτιμάται ότι και η Α τάξη του χρόνου πιθανόν να χρειαστεί να λειτουργήσει με τέσσερα τμήματα. Με τρία τμήματα λειτουργεί την φετινή σχολική περίοδο και η Β΄. Προκειμένου να λειτουργήσει φέτος το σχολείο με αυτά τα δεδομένα έχουν αξιοποιηθεί όλες οι δυνατότητες χρήσης αιθουσών.

Του χρόνου όμως θα χρειαστούν άλλες δύο αίθουσες, όπως είπε ο κ. Λαποκωνσταντάκης κι έτσι το πρόβλημα θα ενταθεί. Συν του γεγονότος βέβαια ότι εξακολουθεί να γίνεται χρήση αιθουσών προκάτ, που δόθηκαν στο σχολείο τα τελευταία χρόνια μετά τον μεγάλο σεισμό στην περιοχή, ως προσωρινή λύση τότε βέβαια, με τον κίνδυνο της μονιμότητας στην διάρκεια του χρόνου, κάτι που προφανώς δεν καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

Κάθε δυνατή προσπάθεια

«Πρέπει», τόνισε μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Λαποκωνσταντάκης, «κάτι να γίνει με το κτίριο. Και λόγω της αύξησης των τμημάτων στο σχολείο μας, αλλά και πέραν αυτού. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Πρέπει κάποια στιγμή και το ΕΠΑΛ να αποκτήσει ένα κανονικό σχολείο. Γίνονται ενέργειες -όπως φάνηκε- από τη συνάντηση της Παρασκευής προκειμένου να ξεμπλοκάρει το θέμα. Συζητήσαμε αναλυτικά, θέσαμε από την πλευρά μας τα προβλήματα και ειπώθηκε ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια».

Από την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Σητείας η κ. Κατερίνα Τσούκη ανέφερε ότι «την Παρασκευή έγινε αυτοψία στα τμήματα των κτιρίων του σχολικού συγκροτήματος ακολουθούμενα από μία σειρά εγγράφων και αποφάσεων ώστε να διαπιστωθεί το πού ακριβώς έχει σταματήσει η διαδικασία, η οποία θα επιτρέψει και πάλι την ασφαλή χρήση των χώρων. Στην συνέχεια οι συμμετέχοντες προχώρησαν σε εκτενή συζήτηση στο γραφείο της διεύθυνσης και στην ανταλλαγή πληροφοριών και πλέον, όπως διαφαίνεται, με την σημαντική συμβολή της Τεχνικής Υπηρεσίας θα καταβληθεί προσπάθεια διεκπεραίωσης όλων εκείνων των διαδικασιών που απαιτούνται προκειμένου να λυθεί αυτό το χρόνιο πρόβλημα. Όλες οι πλευρές φάνηκαν να μένουν ικανοποιημένες και να εστιάζουν στο να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα».

 

Έλεγχος

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σπυριδάκης εστίασε στην «αναγκαιότητα εξεύρεσης λύσεων του συγκεκριμένου άκρως σημαντικού θέματος, κάτι που αποτελεί όπως τόνισε βασικό στόχο τόσο του Δημάρχου κ. Γιώργου Ζερβάκη όσο και της Τεχνικής Υπηρεσίας και ασφαλούς του ιδίου. Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε η επίσκεψη, η αυτοψία και η συζήτηση που έλαβαν χώρα την Παρασκευή. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στέγασης. Μαθήματα γίνονται και σε κοντέινερ και σίγουρα τέτοιες συνθήκες δεν αξίζουν στα παιδιά μας εν έτει 2024. Τα παιδιά είναι το μέλλον μας και πρέπει να εστιάσουμε όλοι στην κάλυψη των εκπαιδευτικών τους αναγκών και στην παροχή των απαιτούμενων συνθηκών.

Ως εκ τούτου αποφασίστηκε να προχωρήσει μία προσπάθεια μικροσκοπικού ελέγχου του χώρου που σημαίνει με ειδικά μηχανήματα να τσεκάρουμε τη φθορά και τις βλάβες που έχει υποστεί το κτίριο (το παλιό) ώστε να διαπιστωθεί αν πραγματικά είναι επικίνδυνο και πόσο. Αν είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο δεν τίθεται θέμα καν συζήτησης, θα πρέπει να γίνουν ριζικές παρεμβάσεις. Αν όμως υπάρχουν σημειακά προβλήματα που δεν το καθιστούν επικίνδυνο και με σημειακές παρεμβάσεις μπορούμε να το βελτιώσουμε και να το καταστήσουμε κατάλληλο για το σχολείο, θα το πράξουμε άμεσα. Τις επόμενες ημέρες εκτιμούμε ότι θα υπάρξουν νεότερα για το πώς θα προχωρήσει η διαδικασία»

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας