Με την κίνηση να καταγράφει ήδη αισθητή επιβατική άνοδο, ξεκίνησαν από την 1η Ιουλίου οι πτήσεις στη γραμμή Σητεία -Αθήνα -Σητεία, με αεροσκάφος airbus Α320 της Aegean Airlines στον αερολιμένα Σητείας.
Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Μαρίζας Ψαράκη στην ΑΝΑΤΟΛΗ το αεροσκάφος θα εκτελεί καθημερινά πτήσεις έως και τις 4 Σεπτεμβρίου στην γραμμή αυτή, σε ειδική τιμή προσφοράς ευρείας χρήσης για το επιβατικό κοινό (60 € τελική τιμή μετ’ επιστροφής). Οι πτήσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά με αεροσκάφη τύπου airbus Α320 της εταιρείας, χωρητικότητας δηλαδή 174 θέσεων, έχουν ως εξής: από Αθήνα προς Σητείας αναχώρηση στις 12.20 και από Σητεία προς Αθήνα αναχώρηση στην 1.55 το μεσημέρι.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες ήδη, παρ’ ότι στις πρώτες μόλις ημέρες της αλλαγής των δεδομένων, η αύξηση της κίνησης είναι σημαντική, οι πληρότητες των αεροσκαφών ξεπερνούν καθημερινά το 50% (κάλυψη πάνω των 100 θέσεων) και τις προσδοκίες των αρμοδίων του αερολιμένα που δεν περίμεναν άμεσα αυτή την ανταπόκριση του κόσμου. Εκτιμάται δε ότι, όσο προχωράει η καλοκαιρινή περίοδος, η κίνηση θα αυξάνεται περαιτέρω. Η πτήση είχε λειτουργήσει δοκιμαστικά την περίοδο του Πάσχα και είχε πολύ καλά αποτελέσματα.
Η υπάρχουσα αυξημένη κίνηση παρατηρείται τόσο από Αθήνα προς Σητεία όσο και το αντίθετο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αυξάνεται και ο αριθμός των επιβατών από όλο το νομό Λασιθίου που χρησιμοποιούν και επωφελούνται της συγκεκριμένης πτήσης. Θετικό αφ’ ενός γιατί τους ίδιους τους πολίτες με τη δυνατότητα καθημερινής εξυπηρέτησης σε οικονομική τιμή κι αφ’ ετέρου για το αεροδρόμιο της Σητείας του οποίου αναδεικνύεται και αποδεικνύεται ο ρόλος που μπορεί να έχει σε επίπεδο εξυπηρέτησης Νομού Λασιθίου. Αλλά προβάλλονται και οι δυνατότητες περαιτέρω αξιοποίησής του σε επίπεδο Κρήτης και γενικότερα εθνικό.
Και τούτο διότι με την αύξηση των προσφερόμενων θέσεων από και προς το αεροδρόμιο της Σητείας και την αναβάθμιση των αεροσκαφών, το αεροδρόμιο και η ευρύτερη περιοχή καθίσταται ελκυστική, πόσο δε σε μία εποχή που φαίνεται ένα μεγάλο τμήμα των ξένων, αλλά Ελλήνων τουριστών, να επιζητούν διαφορετικούς από τους συνηθισμένους, πολύβουους τουριστικούς προορισμούς.
Οι πτήσεις αυτές θα συνεχιστούν μέχρι και τις 4 Σεπτεμβρίου στην προαναφερθείσα -επίσης- ελκυστική τιμή, που σημαίνει ότι υπάρχει το περιθώριο και η δυνατότητα για τον κόσμο να προγραμματίσει τις διακοπές τους ή τις δουλειές του χρησιμοποιώντας το αεροδρόμιο της Σητείας.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο ασφαλώς είναι και η νέα ώρα που εκτελείται καθημερινά η πτήση, αντί για τις πολύ πρωινές που ήταν μέχρι πρόσφατα, μεσημεριανές πλέον ώρες. Άρα παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και δη εκείνων που πρέπει να αναχωρήσουν από άλλες περιοχές του νομού ερχόμενοι στο αεροδρόμιο της Σητείας. Αλλά και ταξιδιώτες, Έλληνες και αλλοδαποί έχοντας τη δυνατότητα χρήσης της συγκεκριμένης γραμμής (καθημερινή με οικονομικά ναύλα που εκτελείται μεσημέρι), με ανταπόκριση από άλλες περιοχές της Ελλάδας ή άλλες χώρες του εξωτερικού μέσω Αθηνών.
Ζητούμενο φυσικά είναι η διατήρηση του συγκεκριμένου δρομολογίου και την φθινοπωρινή-χειμερινή περίοδο και όχι η υλοποίηση μίας σύμβασης με τέσσερα το Φθινόπωρο και τρία δρομολόγια στην διάρκεια του χειμώνα που ασφαλώς δεν αρκούν για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Θα ήταν ωφέλιμο να προστεθεί και δρομολόγιο από και προς Αθήνα ημερησίως για την ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των Σητειακών και Λασιθιωτών.
Ζητούμενο επίσης είναι η αύξηση των δρομολογίων και η διασύνδεση του τόπου και με άλλους περιοχές της χώρας, επί παραδείγματι της Θεσσαλονίκης και των Δωδεκανήσων. Η γραμμή της Ρόδου, που υπήρχε στο παρελθόν, έχει σταματήσει, παρ’ ότι υπήρχε καλή κινητικότητα.
Ο νέος διαγωνισμός κατά πληροφορίες θα προκηρυχθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο και μακάρι να έχει θετικό αποτέλεσμα.
Και βέβαια η αύξηση των πτήσεων τσάρτερ είναι πάντα στόχος -όχι μόνο για την περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου, αλλά και για την συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη της Σητείας και του Λασιθίου.
Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν την ουσιαστική βούληση των αρμοδίων και των εμπλεκομένων στην κατεύθυνση αξιοποίησης της σημαντικής αυτής υποδομής. Το ιδιοκτησιακό είναι ένα μεγάλο θέμα που υφίσταται εδώ και χρόνια. Η έλλειψη προσωπικού είναι επίσης μέγιστο θέμα. Το υπάρχον καταβάλει κάτι περισσότερο από πολύ μεγάλες προσπάθειες για να ανταποκριθεί στις καθημερινές ανάγκες, οι οποίες μεταβάλλονται ανάλογα τις συνθήκες. Η συντήρηση των κτιριολογικών εγκαταστάσεων του αερολιμένα Σητείας, η άμεση αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων εξοπλισμού ή άλλων κατά καιρούς μπορεί να δημιουργηθούν, είναι μεγάλο ζήτημα. Άρα, για να καταστεί δυνατή η περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου Σητείας προς όφελος πρωτίστως του τόπου και των πολιτών, χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια, στοχοποιημένα βήματα κι ενέργειες και πάνω από όλα αληθινή βούληση για τούτο.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή