Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2020

ΒΟΑΚ: Το σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας

Στο τμήμα Ηράκλειο - Χανιά θα περιοριστεί ο αυτοκινητόδρομος του ΒΟΑΚΠριν πολλά χρόνια χτιζόταν το  ξακουστό γεφύρι της Άρτας, το οποίο, όπως αναφέρει η λαϊκή ποίηση, ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν.

Για να μη χαλάει  λοιπόν το γεφύρι, έπρεπε σύμφωνα με την παράδοση, να θυσιαστεί η γυναίκα του Πρωτομάστορα. Με την ανθρωποθυσία λοιπόν της  γυναίκας του πρωτομάστορα το  λιθόκτιστο γεφύρι της Άρτας χτίστηκε και έτσι οι κάτοικοι της περιοχής δεν κινδύνευαν  να πνιγούν στα ορμητικά νερά του  ποταμού  Άραχθου.

Στην Κρήτη όμως στον υποτιθέμενο Βόρειο Οδικό Άξονα  Κρήτης (ΒΟΑΚ),  ο οποίος όλο ξεκινά και ποτέ δεν αρχίζει, χάνονται  κάθε χρόνο   δεκάδες ανθρώπινες ζωές, κυρίως νέων ανθρώπων, και πρέπει η Πολιτεία να ξυπνήσει και να προχωρήσει  στην κατασκευή του,  για  να σταματήσει επί τέλους  αυτή η ανθρώπινη αιματοχυσία.

Τον περασμένο  Φεβρουάριο  μάλιστα  επισκέφτηκε την Κρήτη ο  Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης  για να παραστεί στην τελετή θεμελίωσης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος και μετά την τελετή αναχώρησε για  Ρέθυμνο και Χανιά.  Στα Χανιά λοιπόν εξήγγειλε ότι το έργο  του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα προκηρυχθεί εντός του έτους 2021,  που θα αρχίζει από το Καστέλι Κισάμου και θα καταλήγει στη Σητεία, ενώ θα υπάρχουν και διόδια με πολύ χαμηλές τιμές.

Σημειωτέον ότι στο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας 2019, αναφέρεται ρητά στο κεφάλαιο 15, ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης  θα ολοκληρωθεί, που σημαίνει ότι υπάρχει και προεκλογική προγραμματική δέσμευση.

Δεν πρέπει όμως  να ξεχνούμε και την προσπάθεια που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση για να κρατήσει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης σε κινητικότητα, η οποία μάλιστα είχε προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού τμηματικής δημοπράτησης του έργου.

Έγιναν όμως οι Βουλευτικές εκλογές στις 07-07-2019 και ήρθε στην εξουσία νέα Κυβέρνηση, η οποία  αντί  να συνεχίσει την προσπάθεια που είχε γίνει από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αφού το Κράτος έχει συνέχεια  και  να διορθώσει τις όποιες ατέλειες ή ελλείψεις υπήρχαν,  ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τη μελέτη του έργου από μηδενική βάση, αλλά έτσι όμως  υπάρχει  ο κίνδυνος να έχουμε και μηδενικό έργο.

Ο  αρμόδιος Υφυπουργός υποδομών μάλιστα ο οποίος είναι και Βουλευτής Κρήτης, υποσχέθηκε   τον περασμένο Φεβρουάριο ότι η νέα μελέτη για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα τελειώσει σε έξι μήνες,  οι έξι μήνες όμως πέρασαν και οι μελέτες δεν ολοκληρώθηκαν.

Μήπως λοιπόν κατά την πάγια ελληνική τακτική θα αρχίσουν να δίνονται συνεχείς παρατάσεις, οι οποίες όμως μπορεί να οδηγήσουν ακόμη  και  στην ματαίωση του έργου, αφού τα εξάμηνα διαδέχονται το ένα το άλλο και δεν τελειώνουν ποτέ και  το μόνο που τελειώνει είναι οι ζωές  των ανθρώπων που χάνονται στην άσφαλτο και  οι οποίες δεν ξαναγυρίζουν ποτέ;

Για να δημοπρατηθεί όμως ένα μεγάλο έργο, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης,  χρειάζεται εκτός από τις μελέτες, απαλλοτριώσεις κτλ, και η χρηματοδότηση για την κατασκευή του, διότι όπως έλεγε ο αρχαίος ρήτορας Δημοσθένης, τίποτα δεν μπορεί να γίνει, αν δεν υπάρχει το χρήμα.  Όσες  λοιπόν μελέτες και υποσχέσεις και να δίνονται, χωρίς εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση δε μπορεί να γίνει απολύτως τίποτα.

Οι πολιτικοί όμως οφείλουν να  λάβουν υπόψη τους και  το γεγονός ότι η Κρήτη  είναι η μόνη μεγάλη χερσαία περιοχή της Χώρας, η οποία δεν διαθέτει ένα σωστό και ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο.

Του Ιωάννη Ξηρουχάκη

* Ο Ιωάννης Ξηρουχάκης είναι πρώην διευθυντής ΕΛΤΑ

Πηγή : Πατρις

Συνολικες προβολες σελιδας