Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020

Mαθητική κοινότητα του Γενικού Λυκείου Σητείας: Tα αιτήματα της κατάληψής μας όπως έχουν διατυπωθεί τεκμηριωμένα

 

Ως μαθητική κοινότητα του Γενικού Λυκείου Σητεία, παραθέτουμε, προκειμένου να μην υποστούν παρερμηνεία όσα έχουν ειπωθεί στα τοπικά κανάλια ενημέρωσης, τα αιτήματα της κατάληψής μας όπως έχουν διατυπωθεί τεκμηριωμένα στην παρακάτω επιστολή.

"Αξιότιμε κύριε Διευθυντή, καθηγητές, μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης και Υπουργείο Παιδείας,
Σήμερα, Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020, ως μαθητική κοινότητα του Γενικού Λυκείου Σητείας επιθυμούμε να γνωστοποιήσουμε τους λόγους για τους οποίους προβαίνουμε σε κατάληψη του σχολικού χώρου.
Εναγώνιο σύγχρονο αίτημα πολλών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μας, συνιστά η άμεση πρόσληψη καθηγητών. Η έλλειψη διδασκόντων, αδιαφιλονίκητα αποτελεί τροχοπέδη στην ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού προκειμένου να εκπληρωθεί με επιτυχία, απαιτείται η πλήρης κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου που διδάσκεται-κυρίως στις κατευθύνσεις- έτσι ώστε οι υποψήφιοι να μπορούν να ανταπεξέλθουν τόσο στις ενδοσχολικές, όσο και τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών αποτελεί σημείο αναφοράς στο βίο των μαθητών και για αυτό το σχολείο μας πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να συμπορευτεί με τις απαιτήσεις των καιρών μας. Αναγκαία λοιπόν θεωρείται η ενσωμάτωση του μαθήματος ΣΕΠ (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ειδικούς καθηγητές και συμβούλους, οι οποίοι θα αποτελέσουν αρωγούς στην προσπάθεια του νέου να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και ν’ ανακαλύψει τις πραγματικές του επιθυμίες. Η πραγματοποίηση επισκέψεων σε επαγγελματικούς χώρους, διαλέξεων από διακεκριμένους επαγγελματίες σε διάφορους τομείς δύναται να ωφελήσει σε εξαιρετικό βαθμό, αφού η επιλογή επαγγέλματος ταλανίζει αρκετά το σύγχρονο νέο. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός λοιπόν, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στη διαμόρφωση των προσωπικών προσδοκιών. Επομένως κατανοείται πως για αυτό προαπαιτούνται γνώσεις, τις οποίες το σχολείο έως τώρα δεν προσφέρει.
Στα πλαίσια της πιεστικής καθημερινότητας στην οποία έχουν περιέλθει οι μαθητές, λόγω δεδομένων συνθηκών, σε περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού και ευρύτερης ψυχικής κατάρρευσης, θεωρούμε αδιανόητο να απουσιάζουν από το εκπαιδευτικό μας ίδρυμα καταρτισμένοι ψυχολόγοι. Η ροή της σχολικής καθημερινότητας επιφυλάσσει στους νέους απροσδόκητα περιστατικά που λαμβάνουν χώρα. Έντονες κρίσεις άγχους, απώλειες προσώπων, ρατσιστικές εκφάνσεις, διαπληκτισμοί, παράδοξες συμπεριφορές που πιθανώς πηγάζουν από ενδόμυχα συναισθήματα που ταλαιπωρούν το νέο, συνιστούν χαρακτηριστικά παραδείγματα ζητημάτων που χρήζουν διευθέτησης μέσω του γόνιμου διαλόγου με ειδικευμένους επαγγελματίες.
Ο μαθητής, όπως και κάθε άνθρωπος, είναι μια σωματοψυχική ύπαρξη που απαιτεί φροντίδα. Εφόσον η πρώτη πλευρά ρυθμιστεί με τη λήψη του προαναφερόμενου μέτρου, σειρά έχει η πρόσληψη σχολικών γιατρών ώστε να ρυθμιστεί και η δεύτερη. Σε περιπτώσεις ατυχημάτων/τραυματισμών και ιδίως στα πλαίσια των δεδομένων συνθηκών λόγω της επίπονης αυτής πανδημίας, ανάγκη ύψιστης σημασίας αποτελεί η παρουσία προσωπικού με ιατρικές γνώσεις, καθώς οι καθηγητές δεν αποτελούν αρμόδιους διαχείρισης ενός κρούσματος Covid-19, αλλά ούτε και ενός τραυματισμού.
Η πρόσληψη σχολιατρικής υπηρεσίας ωστόσο, θεωρείται ακόμη πιο επιτακτική ανάγκη, αν αναλογιστούμε πως σε μία αίθουσα συνυπάρχουν 25 παιδιά, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες προσβολής από τον ιό. Δεδομένου αυτής της κατάστασης, θα έπρεπε ήδη να έχει ληφθεί απόφαση που να ορίζει ολιγομελή τμήματα, τα οποία δεν θα υπερβαίνουν τον αριθμό των 15 ατόμων ανά τάξη. Εξάλλου οι σχολικές συγκυρίες είναι αρκετά επιβαρυμένες, από τη στιγμή που οι μάσκες οι οποίες έχουν παραχωρηθεί δεν προστατεύουν πράγματι το μαθητή, λόγω εσφαλμένων μετρήσεων. Κατά συνέπεια, αν το επιθυμητό είναι η ασφάλεια των νέων, τα 25 παιδιά σε ένα τμήμα με μάσκες που δεν λειτουργούν, ομολογουμένως φαλκιδεύουν το ζητούμενο.
Όπως εύλογα γίνεται αντιληπτό, σε μία περίοδο που όλοι οι τομείς της κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας διανύουν κρίση λόγω των κινδύνων που ελλοχεύει η ισχύουσα κατάσταση, δεν είναι δυνατόν να μην έχουν ρυθμιστεί ορισμένα πράγματα. Το έργο της εκπαίδευσης αποτελεί και αποτελούσε ανέκαθεν σημαντικό δίαυλο στη ζωή των μαθητών κάθε βαθμίδας, ωστόσο πάντοτε υπήρχαν και θα εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως φαίνεται, ζητήματα που ναρκοθετούν την ορθή λειτουργία του. Ανύπαρκτοι καθηγητές,διογκωμένη ύλη, εκπαιδευτικοί που επαναπαύονται στην διδασκαλία των φροντιστηρίων και δρουν με συνοδοιπόρο την ακηδία απέναντι στο μαθητή, ατέρμον άγχος και αδιάπτωτη μελέτη, απουσία αξιοκρατικού συστήματος μια αστείρευτη λίστα παραπόνων που αποδεικνύουν τη μη λειτουργικότητα του θεσμού. Είναι δεδομένο για μας πως η πλειονότητα του πληθυσμού μας θεωρεί παθητικούς δέκτες των μηνυμάτων και των γεγονότων που λαμβάνουμε, ευεπηρέαστους με νεκρωμένη κριτική σκέψη και αδύναμους να αντιληφθούμε τι πραγματικά συμβαίνει γύρω μας. Ωστόσο εμείς δεν προβαίνουμε σε καταλήψεις για να επαληθεύσουμε το αντίθετο, για να διαψεύσουμε την υποτιθέμενη αποτελμάτωσή μας. Διαμαρτυρόμαστε για το κατοχυρωμένο δικαίωμά μας στη “δωρεάν εκπαίδευση”, υπερασπιζόμαστε το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα, μέχρι να αναδειχθεί και η δική μας επιθυμία, στα τόσα χρόνια που προωθείται. Άλλωστε στις συνιστώσες που αποτελούν εφαλτήριο της κινητοποίησης συγκαταλέγεται πως στην πλειοψηφία τους οι καθηγητές και γενικότερα «οι ώριμοι και υπεύθυνοι ενήλικες που φροντίζουν για το καλο της χώρας και που ευθύνονται για την ευημερία και την ακμή της πατρίδας μας», είναι αυτοί που επαναλαμβάνουν συνεχώς πως η σημερινή νεολαία δεν έχει αρχές και ιδανικά και πως υστερούμε σε θέματα παιδείας. Πώς όμως περιμένετε να ακμάσει η παιδεία (και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά σε θέματα μόρφωσης, καθώς παιδεία και μόρφωση είναι διαφορετικές έννοιες ) όταν καταδικάζετε τις πρωτοβουλίες που παίρνουμε και θεωρείτε πως κάθε είδους αγώνας μας αποσκοπεί σε άλλου είδους αποτελέσματα; Αν λοιπόν επιθυμείτε να βρεθεί κάτι που θα κατευνάσει αυτό το ρηξικέλευθο και διακιολογημένα επαναστατικό πνεύμα που μας ωθεί και μας χαρακτηρίζει, θα παρατηρήσετε πως μοναδική πανάκεια καθίσταται η ενεργός δράση. Είμαστε οι άνθρωποι των οποίων τα αιτήματα θα πρέπει να αφουγκράζονται προσεκτικά οι κυβερνητικοί παράγοντες. Ειδάλλως, η κατάσταση δεν θα πάψει να υπάρχει, εντούτοις, θα περιέλθει στις πιο αδυσώπητες εκφάνσεις της. Η δράση, επιφυλάσσει αντίδραση. Κι η αντίδραση, πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν, ιδίως όταν όσα την θεμελιώνουν, δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση, ανυπόστατα επιχειρήματα.

Με εκτίμηση,
η μαθητική κοινότητα του Γενικού Λυκείου Σητείας."
 
Πηγή : SitiaFm 95.5 

Συνολικες προβολες σελιδας