Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

Ο “μοναχικός” αγιασμός στο ειδικό σχολείο (ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ)

DSC02866Δεν ήταν γιορτή για το ειδικό σχολείο η σημερινή μέρα του αγιασμού για τη νέα σχολική χρονιά, που ξεκινά με την απομόνωση και το διαχωρισμό των παιδιών με αναπηρία από τα υπόλοιπα , την απομάκρυνση τους από την πόλη και την στέγαση τους στους χώρους του πρώην ΚΕΓΕ που επρόκειτο να λειτουργήσει ως ΚΔΑΠ ΜΕΑ Δήμητρα.

Ήταν περισσότερο μέρα προβληματισμού για την τροπή που πήραν τα πράγματα, την αναγκαστική προσωρινή λύση στέγασης του σχολείου στο ΚΔΑΠ (ξέρουμε όλοι πόσο λίγο απέχει το προσωρινό από το μόνιμο), την μετατροπή του χώρου, που έχει δημιουργηθεί ως δομή για την δημιουργική απασχόληση ατόμων με αναπηρία, σε σχολική αίθουσα -δύσκολο , με τον κίνδυνο να απαξιωθεί η “Δήμητρα”, που είναι μια άρτια δομή, να είναι παρών.
Το ειδικό σχολείο θυμίζει νομάδες της ερήμου, είπε ο διευθυντής του Δημήτρης Γαιτανάκης, αναφερόμενος στην πολύχρονη περιπέτεια και την αδυναμία, μέχρι σήμερα εξεύρεσης λύσης. Μαζί με τις ευχές για καλή και δημιουργική χρονιά, τόνισε πως πρέπει να γίνουν βήματα μπροστά και όχι να διαλύουμε κάτι, για να φτιάξουμε κάτι άλλο, εννοώντας το ΚΔΑΠ. Ο κ .Γαιτανάκης, εμφανώς φορτισμένος, τόνισε πως “καλό είναι να μην απομονώνουμε τα παιδιά, ήδη το έχουν βιώσει. Κάποτε πρέπει να σταματήσει”.
Ο αγιασμός έγινε μια μέρα αργότερα απ τα υπόλοιπα σχολεία, επειδή μόλις την Πέμπτη λήφθηκε η απόφαση για στέγαση του ειδικού σχολείου στο ΚΔΑΠ.
Οι παρεμβάσεις και προδιαγραφές εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του Κέντρου Αποκατάστασης, είπε η Αντιδήμαρχος Ελένη Πλατανάκη, προβληματισμένη για το πως θα μπορέσει ο χώρος να εξυπηρετήσει, από την μια, τις ανάγκες ενός σχολείου, και απο την άλλη, πως θα μπορέσει να πάρει πιστοποίηση για ΚΔΑΠ αν εξυπηρετεί άλλες ανάγκες.
Στην ουσία μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ζητείται από έναν χώρο να λειτουργεί το πρωι  ως ειδικό σχολείο και το βράδυ ως κέντρο αποκατάστασης.Να “μεταμφιέζεται” δηλαδή.
Η μεταμφίεση δεν είναι τόσο εύκολη, οι χώροι στο ΚΔΑΠ είναι συγκεκριμένοι και απολύτως λειτουργικοί για τον λόγο που δημιουργήθηκαν, δεν είναι σχολικές αίθουσες όμως. Είναι αίθουσες λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, πολλαπλών χρήσεων, κουζίνα, τουαλέτες με προδιαγραφές για ενήλικα άτομα με αναπηρία, είναι πολλά ακόμα, για όλους τους ενήλικες που θα φιλοξενούνται για την Δημιουργική Απασχόληση τους.
Οπως είπε η κ. Πλατανάκη, δεν μπορέσαμε σαν κοινωνία να βρούμε ένα κτίριο, ή αίθουσες σε κανονικό σχολείο. Αυτή η προσωρινή λύση , οδηγεί στην μοναξιά το ειδικό σχολείο και δεν του αρμόζει. Η ίδια, σημείωσε πως με την λύση που υιοθετήθηκε, δεν εξυπηρετείται καθόλου ο σκοπός της κοινωνικοποίησης των παιδιών , της αποδοχής τους από το κοινωνικό σύνολο. Αντιθέτως, τα παιδιά επιλέχτηκε να βρίσκονται μακριά, από την πόλη , μακριά από αυτά που παρέχει η κοινωνία μας .




ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Πηγή: Style 100Fm

DSC02868 DSC02870
DSC02871 DSC02876
DSC02877 DSC02883

Συνολικες προβολες σελιδας