Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020

Συνάντηση εμπλεκόμενων φορέων στο Δημαρχείο Σητείας για την στήριξη της Σητείας ως Πόλης του Ελαιολάδου

Ζούμε σε ένα σκληρά ανταγωνιστικό κόσμο από πλευράς οικονομίας. Ελαιόλαδα παράγονται σε περισσότερους τόπους, σε μεγαλύτερους ποσότητες. Αυτό όμως ναι μεν δημιουργεί δυσκολίες, αλλά είναι και μια πρόκληση για εμάς.
Να προσπαθήσουμε να αναθερμάνουμε και να αναδείξουμε ακόμα περισσότερο το ιστορικό αυτό στοιχείο από την Μινωϊκή εποχή μέχρι σήμερα, δίνοντας μια δυναμική που φαίνεται ότι έχει χαθεί αυτή την περίοδο για το ελαιόλαδο Σητείας.





Επειδή λοιπόν το branding μιας πόλης (city branding) ή μιας περιοχής (place branding) σχηματίζεται με τη δημιουργία μίας συγκεκριμένης «επωνυμίας», ταυτότητας, εικόνας ή και πεποίθησης στο μυαλό και στα μάτια τρίτων, για να είναι αποτελεσματικό, θα πρέπει να εκφράζει όσο το δυνατόν περισσότερο την «ιδιοσυστασία» του τόπου, καθώς και την πλειονότητα του τοπικού πληθυσμού, των επιχειρήσεων και των συλλογικών φορέων.

Η σημασία του branding στην ελκυστικότητα μίας πόλης είναι καθοριστική, αφού :

• συντελεί στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της

• αποτελεί ένα ισχυρό πολλαπλασιαστή δυναμικής

• δημιουργεί βάσεις συνεργασίας των τοπικών φορέων με κοινό στόχο την τοπική ανάπτυξη

• αναδεικνύει και προβάλει τα σημεία υπεροχής και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων πόλεων.

Για να είναι αποτελεσματική η διαμόρφωση της ταυτότητάς της πόλης, πρέπει ταυτόχρονα να είναι πραγματική, ορατή - αντιληπτή, ιδιαίτερη και πειστική, να εκπέμπει αξίες και συναισθήματα, να δημιουργεί ευμενείς εντυπώσεις και να διαμορφώνει κατεξοχήν μία σύνδεση και συναισθηματική σχέση μεταξύ των κατοίκων και των επισκεπτών (ή εν γένει τρίτων).

Έχοντας ως δεδομένο το χαρακτήρα και τα στοιχεία (γενικά και ειδικά) που συνθέτουν τη φυσιογνωμία του Δήμου Σητείας, εκτιμάται ότι το περιβάλλον και το τοπίο και ειδικά η παραγωγική δομή, με την ελιά να κυριαρχεί και το ελαιόλαδο να αποτελεί το κατεξοχήν τοπικό προϊόν (με ό,τι αυτό συνεπάγεται : γαστρονομία, ήθη, έθιμα, κουλτούρα, συνήθειες), είναι σε θέση να συμβάλλει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, στην πρόοδο και εξέλιξή, δεδομένης της ποιότητας, της φήμης, της ζήτησης και της κατ’ επανάληψη βράβευσης του ελαιολάδου μας με παγκόσμιες διακρίσεις.

Έτσι λοιπόν όλα τα δεδομένα και οι προϋποθέσεις συνηγορούν στο να ανακηρύξουμε τη Σητεία Πόλη του Ελαιολάδου, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας αλλά και ως ιστορικό χρέος προς τον τόπο μας.






Πηγή : SitiaFm 95.5



Συνολικες προβολες σελιδας