Επιστολή στον ΟΗΕ και δημοσιεύθηκε ως επίσημο έγγραφο
του Οργανισμού διεκδικεί όλη την ελληνική και κυπριακή υφαλοκρηπίδα στην
Ανατολική Μεσόγειο, αφήνοντας, δε, ανοικτό το ενδεχόμενο οι αξιώσεις
της να φθάσουν ακόμη και ανοικτά της Κρήτης
Αδιανόητη
τουρκική προκλητικότητα σηματοδοτεί η επιστολή του πρέσβη της Αγκυρας
στον ΟΗΕ με την οποία διεκδικεί... ολόκληρη την υφαλοκρηπίδα Ελλάδας και
Κύπρου, με τις αξιώσεις της να φτάνουν εν δυνάμει μέχρι και την Κρήτη.
Στο πρωτοφανές για τα διπλωματικά χρονικά κείμενο, η Τουρκία δηλώνει ότι:
Ως χώρα διαθέτει τις μεγαλύτερες ηπειρωτικές ακτές της Ανατολικής Μεσογείου
Εχει ipso facto και ab initio νομικά και κυριαρχικά δικαιώματα στις θαλάσσιες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου που βρίσκονται δυτικά του μεσημβρινού 32 ° 16’18 “E. Σημειώνεται ότι το όριο αυτό συμπίπτει με το όριο των κυπριακών χωρικών υδάτων των 12 ν.μ.
Τα εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας στη συγκεκριμένη περιοχή «βάσει του διεθνούς δικαίου» ακολουθούν τη «μέση γραμμή μεταξύ της τουρκικής και αιγυπτιακής ακτογραμμής, μέχρι του σημείου που θα οριοθετηθεί ΔΥΤΙΚΑ του Μεσημβρινού 28ο 00’ 00”, βάσει του αποτελέσματος των μελλοντικών συμφωνιών οριοθέτησης στο Αιγαίο, καθώς και στη Μεσόγειο μεταξύ των ενδιαφερόμενων κρατών, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επικρατούσες παραμέτρους και ειδικές συνθήκες».
Οτι ο Μεσημβρινός (28ο 00’ 00”) που τέμνει τη Ρόδο δεν αποτελεί το εξωτερικό όριο των διεκδικήσεών της επί της υφαλοκρηπίδας, αλλά από εκείνο το σημείο και δυτικά θα αρχίσει η διαδικασία για οριοθέτηση με τις γειτονικές χώρες, βάσει των οριοθετήσεων στο Αιγαίο. Στην ουσία διεκδικεί όλη την ελληνική και κυπριακή υφαλοκρηπίδα, διαχωρίζει τη διαδικασία οριοθέτησης με την Ελλάδα σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, επιμένει στη θεωρία ότι τα νησιά, ακόμη και του μεγέθους της Κύπρου και της Ρόδου (και όχι μόνο του Καστελόριζου), δεν δικαιούνται υφαλοκρηπίδας πέραν των χωρικών υδάτων τους (6 η 12 ν.μ) και ότι στην Ανατολική Μεσόγειο η υφαλοκρηπίδα διαμοιράζεται μεταξύ των χωρών με τις έναντι ηπειρωτικές ακτές, δηλαδή την ίδια την Τουρκία και την Αίγυπτο.
Τέλος, η Αγκυρα αμφισβητεί την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας. «Καμιά Αρχή, είτε νομικά είτε πρακτικά είναι αρμόδια να εκπροσωπεί τόσο τους Τουρκοκύπριους όσο και τους Ελληνοκύπριους και συνολικά την Κύπρο» υποστηρίζει.
Δείτε τον χάρτη
Στο πρωτοφανές για τα διπλωματικά χρονικά κείμενο, η Τουρκία δηλώνει ότι:
Ως χώρα διαθέτει τις μεγαλύτερες ηπειρωτικές ακτές της Ανατολικής Μεσογείου
Εχει ipso facto και ab initio νομικά και κυριαρχικά δικαιώματα στις θαλάσσιες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου που βρίσκονται δυτικά του μεσημβρινού 32 ° 16’18 “E. Σημειώνεται ότι το όριο αυτό συμπίπτει με το όριο των κυπριακών χωρικών υδάτων των 12 ν.μ.
Τα εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας στη συγκεκριμένη περιοχή «βάσει του διεθνούς δικαίου» ακολουθούν τη «μέση γραμμή μεταξύ της τουρκικής και αιγυπτιακής ακτογραμμής, μέχρι του σημείου που θα οριοθετηθεί ΔΥΤΙΚΑ του Μεσημβρινού 28ο 00’ 00”, βάσει του αποτελέσματος των μελλοντικών συμφωνιών οριοθέτησης στο Αιγαίο, καθώς και στη Μεσόγειο μεταξύ των ενδιαφερόμενων κρατών, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επικρατούσες παραμέτρους και ειδικές συνθήκες».
Οτι ο Μεσημβρινός (28ο 00’ 00”) που τέμνει τη Ρόδο δεν αποτελεί το εξωτερικό όριο των διεκδικήσεών της επί της υφαλοκρηπίδας, αλλά από εκείνο το σημείο και δυτικά θα αρχίσει η διαδικασία για οριοθέτηση με τις γειτονικές χώρες, βάσει των οριοθετήσεων στο Αιγαίο. Στην ουσία διεκδικεί όλη την ελληνική και κυπριακή υφαλοκρηπίδα, διαχωρίζει τη διαδικασία οριοθέτησης με την Ελλάδα σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, επιμένει στη θεωρία ότι τα νησιά, ακόμη και του μεγέθους της Κύπρου και της Ρόδου (και όχι μόνο του Καστελόριζου), δεν δικαιούνται υφαλοκρηπίδας πέραν των χωρικών υδάτων τους (6 η 12 ν.μ) και ότι στην Ανατολική Μεσόγειο η υφαλοκρηπίδα διαμοιράζεται μεταξύ των χωρών με τις έναντι ηπειρωτικές ακτές, δηλαδή την ίδια την Τουρκία και την Αίγυπτο.
Τέλος, η Αγκυρα αμφισβητεί την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας. «Καμιά Αρχή, είτε νομικά είτε πρακτικά είναι αρμόδια να εκπροσωπεί τόσο τους Τουρκοκύπριους όσο και τους Ελληνοκύπριους και συνολικά την Κύπρο» υποστηρίζει.
Δείτε τον χάρτη
Το κείμενο της επιστολής:
«Επιστολή της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Τουρκίας στα Ηνωμένα Έθνη με ημερομηνία 18 Μαρτίου 2019 προς τον Γενικό Γραμματέα.
Αναφορικά με την επιστολή του αντιπροσώπου της Ελληνοκυπριακής Διοίκησης της 12ης Δεκεμβρίου 2018 (Α / 73/651), θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στις ακόλουθες σκέψεις.
Πρώτα απ ‘όλα, θα ήθελα να επαναλάβω ότι η Τουρκία, ως χώρα με τις μεγαλύτερες ηπειρωτικές ακτές της Ανατολικής Μεσογείου, έχει ήδη υποβληθεί στα Ηνωμένα Έθνη (βλ. Σημειώσεις verbales 2004 / Turkuno DT / 4739 της 2ας Μαρτίου 2004 και αριθ. 2013/14136816/22273 της 12ης Μαρτίου 2013, καθώς και τις προηγούμενες επιστολές που απευθύνω σε εσάς, οι οποίες έχουν δημοσιευτεί στον ιστότοπο της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Υποθέσεων και Δικαίου της Θάλασσας και στο σχετικό Δίκαιο της Θάλασσας Δελτία) ότι έχει ipso facto και ab initio νομικά και κυριαρχικά δικαιώματα στις θαλάσσιες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου που βρίσκονται δυτικά του μεσημβρινού 32 ° 16’18 “E.
Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η εδραιωμένη θέση της Τουρκίας είναι ότι τα εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας στις προαναφερθείσες θαλάσσιες περιοχές ακολουθούν τη διάμεση γραμμή μεταξύ των τουρκικών και αιγυπτιακών ακτών σε ένα σημείο που καθορίζεται δυτικά των 28 ° 00’00 “E, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελλοντικών συμφωνιών οριοθέτησης στο Αιγαίο, καθώς και στη Μεσόγειο, μεταξύ όλων των σχετικών κρατών, λαμβανομένων υπόψη όλων των παραμέτρων και των ειδικών συνθηκών που επικρατούν.
Επιστολή Τουρκίας στον ΟΗΕ
Στο πλαίσιο αυτό, οι δραστηριότητες του τουρκικού ερευνητικού σκάφους Barbaros Hayrettin Paşa και των υποστηρικτικών του σκαφών υπάγονται εξ ολοκλήρου στην υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η Τουρκία ασκεί ipso facto και ab initio αποκλειστικά κυριαρχικά δικαιώματα και δικαιοδοσία που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο. Επιπλέον, θα ήθελα να επαναλάβω ότι δεν υπάρχει ενιαία αρχή η οποία νομικά ή στην πραγματικότητα είναι αρμόδια να εκπροσωπεί τόσο τους Τουρκοκύπριους όσο και τους Ελληνοκυπρίους και κατά συνέπεια την Κύπρο ως σύνολο. Ως εκ τούτου, η Τουρκική Δημοκρατία και η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου συνήψαν συμφωνία οριοθέτησης υφαλοκρηπίδας το 2011 στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης στη Νέα Υόρκη.
Η Ελληνοκυπριακή θα πρέπει να επικεντρωθεί πρωτίστως στην επίλυση των προβλημάτων της με τον άμεσο γείτονά της, την Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου.
Είναι αυτονόητο ότι η Τουρκία είναι έτοιμη σήμερα, όπως και στο παρελθόν, να υποστηρίξει πλήρως την εξασφάλιση δίκαιης και ειρηνικής επίλυσης όλων των εκκρεμών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης οριοθέτησης των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας με όλα τα σχετικά παράκτια κράτη που αναγνωρίζει και με τις οποίες έχει διπλωματικές σχέσεις, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, προκειμένου να συμβάλει περαιτέρω στη σταθερότητα και την ευημερία ολόκληρης της λεκάνης της Μεσογείου.
Με βάση τα ανωτέρω, η Τουρκία αρνείται όλους τους ισχυρισμούς που περιέχονται στην επιστολή του αντιπροσώπου της GCA.
Θα ήμουν ευγνώμων εάν η παρούσα επιστολή μπορούσε να κυκλοφορήσει ως έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, στα σημεία 45 και 78 της ημερήσιας διάταξης, και να δημοσιευθεί στον δικτυακό τόπο της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Υποθέσεων και Δικαίου της Θάλασσας, καθώς και στην επόμενη έκδοση του Δελτίου Νόμου της Θάλασσας.
(Υπογραφή) Feridun H. Sinirlioğlu Μόνιμος Αντιπρόσωπος».
«Επιστολή της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Τουρκίας στα Ηνωμένα Έθνη με ημερομηνία 18 Μαρτίου 2019 προς τον Γενικό Γραμματέα.
Αναφορικά με την επιστολή του αντιπροσώπου της Ελληνοκυπριακής Διοίκησης της 12ης Δεκεμβρίου 2018 (Α / 73/651), θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στις ακόλουθες σκέψεις.
Πρώτα απ ‘όλα, θα ήθελα να επαναλάβω ότι η Τουρκία, ως χώρα με τις μεγαλύτερες ηπειρωτικές ακτές της Ανατολικής Μεσογείου, έχει ήδη υποβληθεί στα Ηνωμένα Έθνη (βλ. Σημειώσεις verbales 2004 / Turkuno DT / 4739 της 2ας Μαρτίου 2004 και αριθ. 2013/14136816/22273 της 12ης Μαρτίου 2013, καθώς και τις προηγούμενες επιστολές που απευθύνω σε εσάς, οι οποίες έχουν δημοσιευτεί στον ιστότοπο της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Υποθέσεων και Δικαίου της Θάλασσας και στο σχετικό Δίκαιο της Θάλασσας Δελτία) ότι έχει ipso facto και ab initio νομικά και κυριαρχικά δικαιώματα στις θαλάσσιες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου που βρίσκονται δυτικά του μεσημβρινού 32 ° 16’18 “E.
Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η εδραιωμένη θέση της Τουρκίας είναι ότι τα εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας στις προαναφερθείσες θαλάσσιες περιοχές ακολουθούν τη διάμεση γραμμή μεταξύ των τουρκικών και αιγυπτιακών ακτών σε ένα σημείο που καθορίζεται δυτικά των 28 ° 00’00 “E, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελλοντικών συμφωνιών οριοθέτησης στο Αιγαίο, καθώς και στη Μεσόγειο, μεταξύ όλων των σχετικών κρατών, λαμβανομένων υπόψη όλων των παραμέτρων και των ειδικών συνθηκών που επικρατούν.
Επιστολή Τουρκίας στον ΟΗΕ
Στο πλαίσιο αυτό, οι δραστηριότητες του τουρκικού ερευνητικού σκάφους Barbaros Hayrettin Paşa και των υποστηρικτικών του σκαφών υπάγονται εξ ολοκλήρου στην υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η Τουρκία ασκεί ipso facto και ab initio αποκλειστικά κυριαρχικά δικαιώματα και δικαιοδοσία που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο. Επιπλέον, θα ήθελα να επαναλάβω ότι δεν υπάρχει ενιαία αρχή η οποία νομικά ή στην πραγματικότητα είναι αρμόδια να εκπροσωπεί τόσο τους Τουρκοκύπριους όσο και τους Ελληνοκυπρίους και κατά συνέπεια την Κύπρο ως σύνολο. Ως εκ τούτου, η Τουρκική Δημοκρατία και η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου συνήψαν συμφωνία οριοθέτησης υφαλοκρηπίδας το 2011 στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης στη Νέα Υόρκη.
Η Ελληνοκυπριακή θα πρέπει να επικεντρωθεί πρωτίστως στην επίλυση των προβλημάτων της με τον άμεσο γείτονά της, την Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου.
Είναι αυτονόητο ότι η Τουρκία είναι έτοιμη σήμερα, όπως και στο παρελθόν, να υποστηρίξει πλήρως την εξασφάλιση δίκαιης και ειρηνικής επίλυσης όλων των εκκρεμών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης οριοθέτησης των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας με όλα τα σχετικά παράκτια κράτη που αναγνωρίζει και με τις οποίες έχει διπλωματικές σχέσεις, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, προκειμένου να συμβάλει περαιτέρω στη σταθερότητα και την ευημερία ολόκληρης της λεκάνης της Μεσογείου.
Με βάση τα ανωτέρω, η Τουρκία αρνείται όλους τους ισχυρισμούς που περιέχονται στην επιστολή του αντιπροσώπου της GCA.
Θα ήμουν ευγνώμων εάν η παρούσα επιστολή μπορούσε να κυκλοφορήσει ως έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, στα σημεία 45 και 78 της ημερήσιας διάταξης, και να δημοσιευθεί στον δικτυακό τόπο της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Υποθέσεων και Δικαίου της Θάλασσας, καθώς και στην επόμενη έκδοση του Δελτίου Νόμου της Θάλασσας.
(Υπογραφή) Feridun H. Sinirlioğlu Μόνιμος Αντιπρόσωπος».