Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

Ομιλία Συμέων Συμεωνίδη στην σύσκεψη της Λαϊκής Συσπείρωσης του Δήμου Σητείας 26.1.19

50120378_376336996262465_6578387887279046656_n
-Νομίζουμε ότι καλό θα ήταν να μιλήσουμε για το νέο θεσμικό πλαίσιο στην Τοπική Διοίκηση, τον “κλεισθένη” του ΣΥΡΙΖΑ που αντικαθιστά τον “καλλικράτη” των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Στο κάτω-κάτω αυτό είναι το πλαίσιο που θα κινηθούν οι αυριανές δημοτικές αρχές και με αυτή την έννοια είναι κριτήριο ψήφου η στάση τους απέναντι στο θεσμικό πλαίσιο.

Κατ’αρχήν είναι πολύ χρήσιμη μία σύντομη αναδρομή στα προηγούμενα χρόνια για να δούμε τελικά πως το κράτος, το αστικό καπιταλιστικό κράτος, αλλάζει μορφές, προσαρμόζεται στις συνθήκες χωρίς όμως να αλλάζει περιέχομενο, δηλαδή τον σκοπό του, που δεν είναι άλλος από την εξυπηρέτηση των αναγκών του κεφαλαίου.
Ο “καλλικράτης” ήταν μία προσαρμογή του θεσμού της “Τοπικής Αυτοδοίκησης” – Τοπική Διοίκηση, καραμπινάτο κράτος λέμε εμείς – που στόχο είχε στις συνθήκες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης να μπορεί το κράτος αφ’ενός να ξεφορτωθεί αρμοδιότητες και πόρους, να διαχειριστεί καλύτερα την εξαθλίωση πλατιών λαϊκών στρωμάτων, που ήταν αποτέλεσμα των “μνημονίων” και τάχα των έκτακτων συνθηκών, να εξειδικεύσει την στρατηγική του κεφαλαίου σε τοπικό επίπεδο με στόχο να εντάξει και τις λαϊκές συνειδήσεις να ασπαστούν αυτόν τον σχεδιασμό.
Τα κατάφερε;
Εμείς λέμε: ΝΑΙ
Απο το 2011 και ιδίως από το 2014 και μετά οι Δήμοι σε όλη τη χώρα, αναμεσά τους και ο Δήμος της Σητείας βοήθησαν σημαντικά στο πέρασμα της αντιλαϊκής επίθεσης, στην εφαρμογή των μνημονίων προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων.
Συνέβαλαν στην δημοσιονομική πειθάρχιση, στη διεύρυνση των φόρων, στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων.
Πως το έκαναν αυτό;
Όταν αποδέχονται τις περικοπές είτε ανοιχτά, είτε “γκρινιάζοντας”.
Πείτε μου έστω και μία ανακοίνωση, μία καταγγελία της Δημοτικής αρχής και των υπολοίπων παρατάξεων για αυτή την κατάσταση. Όταν η Λαϊκή Συσπείρωση έβαζε το ζήτημα στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων στην καλύτερη έλεγαν ότι έτσι είναι, αλλά ο ρεαλισμός επιτάσσει την αποδοχή αυτής της κατάστασης και μια χρηστή διαχείριση. Ο ρεαλισμός της υποταγής λέμε εμείς.
Βέβαια δεν μένουν μόνο στη διαπίστωση, αυτό θα ήταν μία πρόοδος. Στη συνέχεια υιοθετούν όλη την επιχειρηματολογία  που λέει ότι οι δυσκολίες είναι αποτέλεσμα της κρίσης, κρύβοντας ότι είναι στρατηγικές επιλογές του κεφαλαίου που βρήκε “παραθυράκι” για να νομιμοποιήσει στον λαό την βαρβάροτητα που βιώνει. Λένε ότι: ” χρειάζεται να διευρύνουμε τα έσοδα μας”, δηλαδή με την εισπραξιμότητα και το χαράτσωμα των πολιτών (βλέπε δημοτική ενημερότητα, μπλοκαρίσματα λογιαριασμών,  τροφεία,  ειδοποιητήρια κ.α.), την τοπική φορολογία (βλέπε πρόταση ΚΕΔΕ ο ΕΝΦΙΑ να περάσει στους δήμους, που η κυβέρνηση και η ΝΔ “πειθαρχούν” σε αυτό το αίτημα)” και την εμπορευματοποίηση υπηρεσιών (καθαριότητα, απορρίματα κ.α.).
Πρωταγωνιστούν οι δήμοι σε όλη τη χώρα στην εφαρμογή των αντεργατικών ρυθμίσεων, στο σφυροκόπημα των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων. Ο Δήμος Σητείας δεν είναι εξαίρεση, οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό αντιμετωπίζονται με 4μηνίτες, 8μηνίτες και πρακτικάριους, με εντατικοποίηση της δουλειάς με τον Δήμο σε ρόλο εργοδότη να λειτουργεί στην λογική του επιχειρηματία.

-Οι Δήμοι συνέβαλαν στην διαχείριση της λαϊκής δυσαρέσκειας, στην περίοδο της κρίσης, μέχρι τη νέα φάση της καπιταλιστικής ανάκαμψης, πάνω στα τσακισμένα λαϊκά εισοδήματα και δικαιώματα.
Πως το έκαναν αυτό;
Χαρακτηριστικά τα παραδείγματα από τον αγώνα των εργαζομένων στην Βιοκαλλιεργητές ΑΕ, τον αγώνα των εκπαιδευτικών,γονιών, μαθητών για το ΕΠΑΛ, τον αγώνα αγροτών του Δήμου μας για την επιβίωση τους . Σε όλες τις περιπτώσεις πέρα από τα λόγια συμπάθειας, στο όνομα της μη αρμοδιότητας, δεν έπαιρναν ξεκάθαρη θέση. Σε καμία περίπτωση δεν ήθελαν και δεν έγιναν έστω φωνή, μοχλός πίεσης απέναντι στο κράτος και τους επιχειρηματίες. Για ζητήματα δε, που αφορούσαν την γενικότερη πολιτική κατάσταση, ούτε λόγος. Ψηφίσματα της Λαϊκής Συσπείρωσης όπως χαρακτηριστικότερο αυτό για την καταδίκη δημάρχων και περιφερειαρχών που συζητούσαν με τον πρέσβη των ΗΠΑ, προωθόντας τα δολοφονικά σχέδια των ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, ούτε λόγος για καταδίκη των συναδέλφων τους (που δεν “κοστίζει” και τίποτα). Δεν αρνούνταν όμως την συμμετοχή σε σεμινάρια από τους γερμανούς συναδέλφους τους για ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας για τη διείσδυση του κεφαλαίου σε τοπικές δράσεις ή στα “αναπτυξιακά συνέδρια” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Επομένως ο Δήμος Σητείας ευθυγραμμίστηκε στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης-παρόλο του ότι ήταν προσκείμενοι σε ΠΑΣΟΚ-ΝΔ ενώ συνήθως έπαιρναν ομόφωνες αποφάσεις με όλους τους συμβούλους των άλλων παρατάξεων που στηρίζονταν από ΣΥΡΙΖΑ-ΛΑΕ.

-Αν ο “καλλικράτης” ήταν ένα βήμα στην λειτουργία των δήμων με βάση την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματική δράση, ο “κλεισθένης” είναι ένα άλμα, ενισχύοντας ακόμα πιο πολύ την κρατική αντιλαϊκή λειτουργία τους στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου.
Η ψήφιση του δένει με το στόχο απελευθέρωσης κεφαλαίων από την κάλυψη λαϊκών αναγκών για τη χρηματοδότηση των επιχειρηματικών ομίλων. Πέρα από την ένταση της φορολεηλασίας των εργατιών λαϊκών νοικοκυριών επιδεινώνεται το κόψιμο της χρηματοδότησης των τοπικών κρατικών οργάνων, ιδιαίτερα των δήμων.
Για να δούμε λίγο και νούμερα από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2019:
οι υπηρεσίες των δήμων που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες θα χρηματοδοτούνται από τους «ιδίους πόρους», δηλαδή «τη φοροαφαίμαξη των λαϊκών οικογενειών» λέμε εμείς. Οι «ίδιοι πόροι» που προέρχονται από φόρους και τέλη προβλέπεται να αυξηθούν το 2019 κατά 194 εκατ. ευρώ. Ενώ, αντίστοιχα, η συνολική χρηματοδότηση των δήμων και των περιφερειών είναι μειωμένη κατά 862 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2018, χαμηλότερη ακόμα και από το στόχο στο Μεσοπρόθεσμο. Η μείωση  για τους δήμους ανέρχεται σε  740 εκ (απο 2.402 σε 1760) και για  τις Περιφέρειες 73 εκ.
Στον Προϋπολογισμό υπάρχει άλλο ένα παράδειγμα που αποδεικνύει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη δεν χωράει τις λαϊκές ανάγκες. Τα κονδύλια για την Πολιτική Προστασία το 2018 ήταν 135 εκατ. ευρώ και το 2019 θα είναι 146 εκατ. ευρώ, δηλαδή μόλις 11 εκατ. επιπλέον ενώ μετά τα τραγικά γεγονότα στο Μάτι και τη Μάνδρα είχαν υποσχεθεί χρηματοδότηση 500 εκατ. ευρώ προς την Πολιτική Προστασία
Στον  προϋπολογισμό  τα έξοδα του προσωπικού  ξεπερνάνε το  ποσό της χρηματοδότησης.
Για όλα αυτά πως τοποθετούνται οι άλλες παρατάξεις και οι επικεφαλής τους;
-Ο “κλεισθένης” ανοίγει νέα πεδία επιχειρηματικής δράσης είτε άμεσα από τους Δήμους , είτε με συνεργασίες τους με το κεφάλαιο. Ειδικά στην Κρήτη, πολλοί αιρετοί καλλιεργούν ήδη φιλικό κλίμα στο λαό της Κρήτης, για τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις των ΗΠΑ σε υδρογονάνθρακες, στρατιωτικές εγκαταστάσειες κ.α.
Μέσω του “κλεισθένη” επίσης, επίδιωξη τους είναι να ενισχύσουν δήθεν το “φιλολαϊκό ρόλο” των Δήμων, επιμένοντας στη λεγόμενη “οικονομική αυτότελεια” της ΤΠΔ που σημαίνει απλά αύξηση της πρόσθετης φορολογίας.
Αυξάνεται διαρκώς η προσφυγή στον δανεισμό από τις τράπεζες (π.χ. φωτισμός LED από το Δήμο Σητείας), οι ιδιωτικοποίησεις κάθε είδους και μορφής ΣΔΙΤ, η ανατροπή εργασιακών σχέσεων, τα προγράμματα ανακύκλωση των ανέργων.
Αυτό που στρατηγικά επιδιώκεται είναι οι πόροι της τοπικής διοίκησης να έχουν ως κύρια πηγή τους την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα και η κρατική χρηματοδότηση να έχει “χαρακτήρα εξισορρόπησης” όπως το ονομάζουν.
Με τον “κλεισθένη” επιτυγχάνεται θεσμική ισχυροποίηση των Δήμων με κριτήριο να αναλάβουν σε μία πορεία εκτεταμένες αρμοδιότητες που ως τώρα βρίσκονταν στην ευθύνη του κεντρικού κράτους. Άλλωστε με τη στρατηγική της “αποκέντρωσης” ολοκληρώθηκε σχεδόν η αποσάθρωση στον τομέα της πρόνοιας ως ευθύνη του κράτους με τη συρρίκνωση δομών, ανάθεση σε ευκαιριακές δομές, ΚοινΣεπ, ΜΚΟ, με ενίσχυση της ανταπόδοσης, της επιχειρηματικότητας, με την περικοπή και συρρίκνωση προνοιακών επιδομάτων και άλλων παροχών με βάση “τα όρια της φτώχειας”.
Πέρα από τον τομέα της πρόνοιας στην ίδια κατεύθυνση κινούνται στους τομείς της Παιδείας και της Υγείας. ΚΕΔΕ-ΕΝΠΕ με βάση τα συνέδρια τους και τις μελέτες τους, έδωσαν έτοιμο υλικό στην κυβέρνηση για την εμβάθυνση  των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων.  Ενιαίο είναι το αίτημά τους για άμεσο πέρασμα της ΠΦΥ , των νοσοκομείων, των νηπιαγωγείων στη ΤΔ.
Παράλληλα με την εκχώρηση αρμοδιότητων, στο όνομα της “καλύτερης εξυπηρέτησης”, “πιο κοντά στον πολίτη”, κρύβουν ότι πρόκειται για δοκιμασμένες ΕυρωΕνωσιακές συνταγές και εκσυγχρονισμούς όπου κατά κανόνα είναι εχθρικές για το λαό και τις ανάγκες του. Προσαρμόζονται και αντιδραστικοποιούνται οι πολιτικές για την υπαλληλία, με τον ασφυκτικό έλεγχο τους (Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, “αξιολόγηση” κα.) στο όνομα του “δημοσίου συμφέροντος” διευκολύνοντας τους επιχειρηματικούς ομίλους, την ανταπόδοση, την επιχειρηματικότητα που καλούνται να εξυπηρετήσουν.
Με τον “κλεισθένη” στο πλαίσιο ελέγχου των οργάνων της ΤΔ από το κεντρικό κράτος γίνεται πιο ασφυκτικό και πολύπλευρο (μητρώο στελεχών, Οικονομικό παρατηρητηριο κλπ) έτσι ώστε απαρέγκλιτα να κινούνται με τις κατευθύνσεις του κεφαλαίου, της ΕΕ, τους στόχους της αστικής στρατηγικής όπως αποτυπώνονται στα μνημόνια, το Μεσοπρόθεσμο, τις ντιρεκτίβες και τα σύμφωνα.

-Όσο περνά ο καιρός και περισσότερο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι η ΤΠΔ τείνει να ταυτίζεται με το ρόλο και το χαρακτήρα του κεντρικού κράτους  τόσο θα “θολώνεται η ατμόσφαιρα” με τα διάφορα ιδεολογήματα της “αποκέντρωσης”, της “αυτοτέλειας από το κράτος”, της “οικονομικής αυτονομίας”, την “διεύρυνση της δημοκρατίας” και άλλα ψέματα.
Πως τοποθετούνται οι επικεφαλής των άλλων παρατάξεων σε αυτή την αλήθεια;
Φαντάζομαι όπως και τα κόμματα που τους στηρίζουν και στηρίζουν και οι ίδιοι. Σε αυτή την κατάσταση δεν απαντάς ανεξάρτητα και ακομμάτιστα αλλά πέρνεις θέση και δόξα το λαό υπάρχουν κόμματα για όλες τις θέσεις, από αυτήν του ρεαλισμού, διαχείρισης της μοιρολατρίας, της φτώχειας και της υποταγής μέχρι αυτήν του αγώνα, της αμφισβήτησης, της διεκδίκησης και της ανατροπής. Ε όλοι αυτοί με το ΚΚΕ δεν είναι, άρα είναι φανερό ότι είναι με την πρώτη επιλογή.
1)Η απουσία τους από τους αγώνες του εργατικού λαϊκού κινήματος της προηγούμενη περιόδου, η τοποθέτηση τους ακόμα και απέναντι από το Λαό, δείχνει την αντίληψη τους. Ή μήπως ο αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία, για ΣΣΕ, για την απληρωσιά, την ανεργία για τις συντάξεις, για αναπλήρωση των απωλειών του λαού μας όλη αυτή την περίοδο δεν είναι της αρμόδιοτητας τους; Ρητορικό το ερώτημα.
2)Οι πληστειριασμοί της λαϊκής κατοικίας, η φοροληστεία, οι κατασχέσεις, η απείλη με λουκέτο εκατοντάδων μικρών επαγγελματιών και αγροτών που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα, δεν είναι προβλήματα των δημοτών; Πως τοποθετήθηκαν ως τώρα και πως θα τοποθετηθούν στο επόμενο διάστημα, που η επίθεση σε λαϊκά δικαιώματα θα ενταθεί στο όνομα της “ανάπτυξης”.
3) Οι περικοπές στην κοινωνική πρόνοια, στην Υγεία και στην Παιδεία, οι οποίες θα ενταθούν στο επόμενο διάστημα με τις περικοπές κρατικής χρηματοδότησης, την εμπορευματοποίηση υπηρεσιών, μπαλώματα με εθελοντισμό και άγρια λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος για πρόσβαση μάλιστα σε χαμηλού επιπέδου δομές και υπηρεσίες, πολύ πίσω από τις σύγχρονες, λαϊκές ανάγκες είναι της αρμόδιοτητας τους ή όχι;
4)Οι σχεδιασμοί της ντόπιας αστικής τάξης και του κεφαλαίου στην Ελλάδα, όπου στο όνομα της γεωπολιτικής αναβάθμισης της χώρας, την χώνουν πιο βαθιά στους επιθετικούς-ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και των ΗΠΑ, με την Ελλάδα μια απέραντη αμερικανονατοϊκή βάση, πρωταγωνίστρια στην υλοποίηση των σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στα Δυτικά Βαλκάνια, με αλλαγές συνόρων, καλλιέργεια του εθνικισμού και αλλυτρωτισμών στους λαούς των βαλκανίων. Με την Ελλάδα να μην λείπει από το μοίρασμα της λείας που επιχειρείται στην μέση Ανατολή αλλά και στο Αιγαίο. Τα τύμπανα μία τοπικής ή και γενικότερης πολεμικής σύρραξης, ενός θερμού επεισοδίου είναι ξεκάθαρα.
Αυτά είναι ζητήματα που αφορούν τον λαό μας ή όχι; τι θέση πέρνουν;
Ή δεν είναι της παρούσης;
Ή η στάση τους σε όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν κριτήριο ψήφού για τους πολίτες του Δήμου μας.
Για εμάς ως Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Σητείας, ως παράταξη του ΚΚΕ, η πολιτική θέση και στάση απέναντι σε αυτά τα ζητήματα είναι που καθορίζει και τι διαχείριση θα κάνεις στα πιο ειδικά ζητήματα, τα τοπικά προβλήματα που λένε και αυτοί, όπου γύρω από αυτά-λένε- “δεν χωράνε κόμματα και αγκυλώσεις, αλλά η αγάπη για τον τόπο και η διάθεση για προσφορά”.
Όταν πολιτική σου άποψη και αντίληψη είναι η αποδοχή αυτής της πραγματικότητας, ότι προτίθεσαι να διαχειριστείς έναν Δήμο σε αυτό το πλαίσιο χωρίς να το αμφισβητείς συθέμελα όπως εμείς, τότε πέρα από μέρος τους προβλήματος είσαι και συνένοχος αφού γίνεσαι γρανάζι αυτού του μηχανισμού ανεξάρτητα από προφορικές διακηρύξεις και τακτικισμούς
Με τις μεταρρυθμίσεις ο έλεγχος από το κράτος γίνεται πιο ασφυκτικός για να κινούνται απαρέγκλιτα με τις κατευθύνσεις του κεφαλαίου, της ΕΕ, τους στρατηγικούς τους στόχους, όπως αποτυπώνονται μέσα από τις μνημονιακές δεσμεύσεις, το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Σταθερότητας
Επομένως σήμερα χρειάζεται απειθαρχία, αγώνας και διεκδίκηση ακυρώνοντας στην πράξη αντιλαϊκούς σχεδιασμούς. Το ΚΚΕ, οι εκλεγμένοι με την Λαϊκή Συσπείρωση, στην Περιφέρεια και στους Δήμους, τα προηγούμενα χρόνια έδωσαν μάχες μέσα και έξω από τα συμβούλια καταγγέλλοντας και αντιπαλεύοντας την εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική. Πρόβαλλαν και υποστήριξαν αιτήματα και μέτρα για τις ανάγκες του λαού, κόντρα στα μεγάλα συμφέροντα. Βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή των αγώνων των εργαζομένων. Ήταν η πραγματική λαϊκή αντιπολίτευση απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική των δήμων και της περιφέρειας. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε να δρούμε πιο αποφασιστικά τα επόμενα χρόνια.
Καλούμε το λαό του Δήμου μας με αυτό το ενιαίο κριτήριο να πάει στις κάλπες και να ενισχύσει τη πραγματική δύναμη του, το ΚΚΕ και τη Λαϊκή Συσπείρωση, αποδυναμώνοντας τις αστικές πολιτικές δυνάμεις που όπως στην κρίση φόρτωσαν τα βάρη πάνω του, για λογαριασμό του κεφαλαίου, τώρα στηρίζουν την ανάκαμψη της καπιταλιστικής οικονομίας πάνω στα τσακισμένα εργατικά – λαϊκά δικαιώματα, φορτώνοντας και νέα βάρη στις πλάτες του τα επόμενα χρόνια.

-Εμείς έχουμε ένα συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο το οποίο είναι αντίληψη του ΚΚΕ για όλους τους Δήμους και εξειδικεύεται για τον Δήμο μας. Πλαίσιο που βάζει μπροστά τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες του λαού μας. Αυτό είναι “ανάπτυξη” για εμάς και όχι η καπιταλιστική ανάπτυξη που σημαίνει βαρβάροτητα για τους πολλούς. Συγκεκριμένα:
Πολιτική προστασία, περιβάλλον, χρήσεις γης:
  • Συνολικό σχεδιασμό και  χρηματοδότηση με  ευθύνη του κράτους όλων  των αναγκαίων μέτρων και έργων για  την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών (από πλημμύρες, πυρκαγιές, σεισμούς, κατολισθήσεις, ισχυρούς ανέμους) της μεγάλης έκτασης βιομηχανικών και άλλων τεχνολογικών ατυχημάτων.
  • Μεγάλη σημασία δίνουμε και στην προστασία του περιβάλλοντος. Ατμόσφαιρα, νερά, αστικό πράσινο και ελεύθεροι χώροι, ασφαλής διευθέτηση ρεμάτων και ποταμών με σημαντική και την περιβαλλοντική διάσταση, παραμένουν σταθερά στο στόχαστρο των διεκδικήσεων μας.
  • Διαχείριση των απορριμμάτων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην δημόσια υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα. Εναντιωνόμαστε στην εμπορευματοποίηση της αποκομιδής και διαχείρισής τους, στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, όπως το χαράτσι ταφής και το «πληρώνω όσο πετάω». Λέμε όχι   στις  ιδιωτικοποιήσεις , στις ΣΔΙΤ , στις συμβάσεις παραχώρησης. Παλεύουμε για την διασφάλιση όλων των εργαζόμενων , με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, συνθήκες υγιεινής και προστασίας τους .
  • Όχι σε κάθε παραχώρηση δημόσιας – δημοτικής γης και υποδομών  σε επιχειρήσεις και για επιχειρηματική δράση. Αξιοποίηση τους  για την κάλυψη των  αναγκών σε σχολική στέγη, νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, για υποδομές  αθλητισμού , πολιτισμού ,  πάρκα και τους αναγκαίους   ελεύθερους χώρους

Θεσμικά , πόροι , χρηματοδότηση:
  • Πλήρης κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών Περιφερειών και Δήμων, με αύξηση της φορολόγησης στο 45% του μεγάλου κεφαλαίου, την φορολόγηση της μεγάλης Ακίνητης περιουσίας , της εκκλησιαστικής περιουσίας, άμεση μείωση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης ,  αύξηση του  στα είδη πολυτελείας, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ .
  • Εξασφάλιση από τον κρατικό προϋπολογισμό όλων των αναγκαίων λειτουργικών δαπανών και της μισθοδοσίας όλων των εργαζομένων, κατάργηση της ανταποδοτικότητας.
  • Να λυθεί το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων στους Δήμους με ευθύνη και χρηματοδότηση από το κράτος. Να αποδοθεί το σύνολο των πόρων που έχουν θεσπιστεί για την Τοπική Διοίκηση και των οφειλομένων σε αυτή.
  • Κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου , Καλλικράτης – Κλεισθένης, μνημονιακές κατευθύνσεις και εφαρμοστικοί νόμοι που κατευθύνουν την Τοπική Διοίκηση να δρα ανταποδοτικά και επιχειρηματικά. Κατάργηση του Οικονομικού παρατηρητηρίου και του καταναγκασμού εναπόθεσης των όποιων αποθεματικών  των δήμων στην τράπεζα της Ελλάδας.
  • Μείωση και όχι αύξηση των ανταποδοτικών τελών, φόρων, ουσιαστική ελάφρυνση για εργατικά, λαϊκά στρώματα, ανέργους, μικρομάγαζα, φτωχών αγροτών ,  κατάργηση όλου του αντιδραστικού πλαισίου που μετατρέπει τους Δήμους σε πολλαπλασιαστές των αντιλαϊκών φορομπηχτικών μηχανισμών , των  στοχεύσεων κεφαλαίου, ΕΕ.
  • Κανένα σπίτι ή άλλο περιουσιακό στοιχείο φτωχών και ανέργων νοικοκυριών σε πλειστηριασμό για όφειλες στους Δήμους . Άμεση  νομοθετική κατοχύρωση της δυνατότητας του  ΔΣ να απαλλάσσει ή να μειώνει  χρέη οφειλετών  με βάση κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια. Άμεση διαγραφή τέτοιων οφειλών για όσους  έχουν ενταχτεί ή θα ενταχτούν στο ΚΕΑ

Κοινωνική πολιτική, πρόνοια, υγεία κ.α.:                   
  • Εξασφάλιση της λειτουργίας και ανάπτυξη νέων δημόσιων κοινωνικών δομών με σύγχρονες, δωρεάν παροχές και υπηρεσίες για όλους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της ανταπόδοσης, των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων στους ιδιώτες, των ΜΚΟ και των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΟΙΝΣΕΠ) σε υπηρεσίες και αρμοδιότητες Δήμων και Περιφερειών.
  • Επαρκής στελέχωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και δομών των Δήμων (Βρεφικοί-Παιδικοί Σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΑμεΑ, ΚΑΠΗ κλπ.), με εργαζόμενους όλων των αναγκαίων επιστημονικών και άλλων ειδικοτήτων, με μόνιμη σταθερή δουλειά και πλήρη μισθολογικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
  • Ανάπτυξη της ΠΦΥ, με δημόσια Κέντρα Υγείας και Περιφερειακά Ιατρεία σε όλους τους Δήμους, με πλήρη στελέχωση σε γιατρούς όλων των ειδικοτήτων και οικογενειακούς γιατρούς, με υγειονομικούς όλων των κλάδων και σύγχρονο εξοπλισμό που να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών όλο το 24ωρο, όλες τις μέρες του χρόνου. Να συνδέονται με την οικογένεια, τα σχολεία, τους παιδικούς – βρεφικούς σταθμούς, τους αθλητικούς χώρους, του τόπους δουλειάς, με εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις γυναίκες, τα παιδιά, τα ΑμεΑ, τους ηλικιωμένους. Ένταξη των Ιατρείων των Δήμων και των εργαζομένων στο δημόσιο σύστημα ΠΦΥ.
  • Αντιπαλεύουμε την μεταφορά αρμοδιοτήτων παιδείας , υγείας, πρόνοιας   στους φορείς της Τοπικής Διοίκησης . Η προώθηση μιας τέτοιας πολιτικής  πρώτα και κύρια θα  τσακίσει παραπέρα, ό,τι έχει απομείνει από τον ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα τους, θα βαθύνει ταξικά την  κατηγοριοποίηση  τους.

Υποδομές – Έργα:      
  • Καμιά ιδιωτικοποίηση άμεση ή έμμεση κρίσιμων δημοτικών υπηρεσιών, όπως είναι η Καθαριότητα (αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων), ο ηλεκτροφωτισμός που βρίσκονται στο στόχαστρο των επιχειρηματικών συμφερόντων. Να καταργηθεί το θεσμικό πλαίσιο που το  επιτρέπει.
  • Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων για σύγχρονες κτιριακές και κοινωνικές υποδομές που να καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών, οδικό δίκτυο, δίκτυο νερού, εξοπλισμός και στόλος καθαριότητας, αυτεπιστασίας κλπ.

Εργαζόμενοι 
  • Άμεσες προσλήψεις όλου του αναγκαίου προσωπικού, επάνοδος τουλάχιστον των χιλιάδων καταργημένων οργανικών θέσεων, διαμόρφωση των  οργανισμών   στην βάση των σύγχρονων και εξελισσόμενων  αναγκών και όχι στην βάση των “περιγραμμάτων θέσεων” μια πολιτική που είναι  η  συνέχεια των αντιδραστικών ανατροπών στην εκπαίδευση και των  εργασιακών  σχέσεων     με τα “περιγράμματα” σπουδών και επαγγελμάτων  .
  • Προτεραιότητα προσλήψεων στις  κοινωνικές  υπηρεσίες, όπως είναι  οι παιδικοί-βρεφικοί  σταθμοί, τα ΚΑΠΗ, τα ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΑμεΑ, τα ΚΗΦΗ, το βοήθεια στο Σπίτι , η καθαριότητα και  λειτουργία  των σχολείων,
  • Μονιμοποίηση των ήδη συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. ,
  • Κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου για την λεγομένη αξιολόγηση, του αντιδραστικού πλαισίου για το πειθαρχικό δίκαιο. Κατοχύρωση συλλογικών συμβάσεων, ανεμπόδιστη συνδικαλιστική δράση.
  • Ανάκτηση όλων των μισθολογικών απωλειών των εργαζομένων , ανεμπόδιστη μισθολογική εξέλιξη, ξεπάγωμα των ωριμάνσεων, επιστροφή 13ου και 14ου μισθού, κατάργηση την “εισφοράς αλληλεγγύης” και της διπλής εισφοράς στον ΟΑΕΔ για μονίμους υπαλλήλους που είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ  .
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών και εφαρμοστών νόμων που ανατρέπουν παραπέρα την Κοινωνική Ασφάλιση και μειώνουν τις συντάξεις.
  • Πάλη ενάντια στην κατάργηση των ΒΑΕ για τους εργαζόμενους που  προωθείται με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και των αντιδραστικών ανατροπών στο ασφαλιστικό σύστημα . Πλήρης διασφάλιση των όρων   υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία των εργαζομένων στους δήμους που τα τελευταία χρόνια  καταγράφουν ρεκόρ σε θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα, αυστηρός ελεγκτικός μηχανισμός .

-Με βάση τα παραπάνω,
  • Στον Δήμο μας είναι ανάγκη για το λαό μας η ασφαλής, φθηνή μετακίνηση. Επόμένως ο ΒΟΑΚ, ο παραλιακός δρόμος, η αγροτική οδοποιία, τα πεζοδρόμια, ακόμα και οι “λακούβες” είναι πρώτης προτεραιότητας. Τα διεκδικούμε χωρίς διόδια, με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση, με αύξηση της φορολογίας για το μεγάλο κεφάλαιο, να παραδοθούν στον Λαό, η διαχείριση τους να είναι ευθύνη του κράτους και όχι του κεφαλαίου. Τα έχουμε πληρώσει  πολλές φορές, φτάνει πια!
  • Διεκδικούμε χρηματοδότηση για τα προβλήματα σχολικής στέγης. Από το ΕΠΑΛ μέχρι τα δεκάδες σχολεία σε όλο το Δήμο που αντιμετωπίζουν τραγικά προβλήματα. Δεν φτάνει η επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών ή οι προσπάθειες γονιών και εκπαιδευτικών να σώσουν ότι μπορούν. Είναι ενιαίο το πρόβλημα με τις τραγικές ελλείψεις σε δασκάλους, εκπαιδευτικούς και βιβλία, δεν τα διαχωρίζουμε, συντασσόμαστε με την πάλη του γονεϊκού και εκπαιδευτικού ταξικού κινήματος. Δεν αποδεχόμαστε την υποβαθμισμένη Υγεία που την πληρώνουμε και την υγειά μας δεν βρίσκουμε. Δεν μας αρκεί να μπαλώνουμε τρύπες όταν όλο το οικοδόμημα είναι υπό διάλυση. Θεωρούμε ότι ο εθελοντισμός θα σε φτάσει με μαθηματική ακρίβεια στην αναζήτηση χορηγών και μεγαλοεθελοντών ευεργετών. Τα έχουμε πληρώσει πολλές φορές, φτάνει πια!
  • Ο τόπος μας αντικειμενικά εξαρτάται από το αγροτικό εισόδημα. Στηρίζουμε τον αγώνα επιβίωσης και αξιοπρέπειας που δίνει η φτωχομεσαία αγροτιά στο Δήμο μας και σε όλη την Ελλάδα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε δυνατότητα για υποδομές που αφορούν το κόστος παραγωγής των αγροτών είναι άμεσης προτεραιότητας (δίκτυα, τιμολόγια αρδευσης, διαγραφή χρεών στους μικρούς φτωχούς αγρότες, απαγόρευση στις κατασχέσεις κ.α.) Τα έχουμε πληρώσει πολλές φορές, φτάνει πια!
  • Ο δήμος πρέπει να παίζει ρόλο στην διαχείριση της δύσκολης κατάστασης που βρίσκονται λαϊκα νοικοκυριά, δεν το αρνούμαστε αυτό. Όμως δεν αποδεχόμαστε ότι αυτό θα συμβαίνει εσαεί όπως οι άλλοι ή όσο το επιτρέπουν τα χρηματικά διαθέσιμα. Συντασσόμαστε στον αγώνα του εργατικού-λαϊκού κινήματος για μόνιμη και σταθερή εργασία. Ο Δήμος δεν πρέπει να είναι εργαστήριο που θα πειραματίζονται “νέες μορφές απασχόλησης” ώστε να συνηθίζει ο κόσμος, ειδικά οι νέοι και οι νέες. Ένα Κεντρο φιλοξενίας αστέγων και άπορων, κοινωνικά τιμολόγια ανάλογα με το εισόδημα είναι αποφάσεις που πραγματικά να ανακουφίζουν. Αρνούμαστε την υποχρηματοδότηση και τα “ψίχουλα” από την κρατική χρηματοδότηση για να μπορούν να αναδιανείμουν τον πλούτο που παράγουν οι πολλοί υπέρ του κεφαλαίου με φοροελαφρύνσεις, φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις. Τα έχουμε πληρώσει πολλές φορές, φτάνει πια!
  • Ειδικά στα νέα ζευγάρια, όπου εκατοντάδες νέοι και νέες είναι εκτός της πόλης μας ή και όσοι το παλεύουν εδώ, έρχονται αντιμέτωποι με τις ελλείψεις σε υποδομές (ωδείο-πολιτισμός, σχολικά γεύματα, παιδικές χαρές, σταθμούς, ΚΔΑΠ, ελλειψεις στην ΠΦΥ, ανεργία, ελεύθεροι χώροι ψυχαγωγίας και άθλησης). Είναι άμεση ανάγκη να δυναμώσει η διεκδίκηση σε αυτά τα ζητήματα ώστε να παρέχονται δωρεάν και να είναι υψηλού επιπέδου.
  • Συνολικά σε έργα πολιτικής προστασίας, όπως αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλυμμυρικής και αντιπυρικής προστασίας χρειάζεται να βγουν συμπεράσματα που δεν υλοποιείται σχεδόν τίποτα εδώ και πολλά χρόνια. Όταν θα γίνει το κακό θα είναι αργά. Ας βγουν συμπεράσματα από έναν κόσμο όταν η ΕΕ έλεγε ότι για τις καταστροφές στο Μάτι πρέπει να δωθούν προτεραιότητα σε έργα αποκατάστασης και αποζημίωσης που αφορούν το μεγάλο κεφάλαιο αφού η λογική είναι “κόστους-οφέλους” και όχι οι λαϊκές ανάγκες. Αυτός είναι ο λόγος που δεν είναι επιλέξιμα τέτοια έργα, γιατί δεν συμβάλλουν στην καπιταλιστική ανάπτυξη, των κερδών των μεγάλων ομίλων δηλαδή. Οι δημοτικές αρχές κρύβουν τις ευθύνες τους όταν δεν τα βάζουν στο τεχνικό πρόγραμμα, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Εμείς δεν συμβιβαζόμαστε με αυτή την βαρβαρότητα. Είναι ανάγκη! Τα έχουμε πληρώσει πολλές φορές, φτάνει πια!

Όλοι οι άλλοι σε όλα τα παραπάνω επικαλούνται πότε ότι δεν είναι αρμοδιότητα τους, πότε την έλλειψη πόρων (αλλά δεν κάνουν και τίποτα για αυτό, απεναντίας…), πότε ότι αυτά είναι μαξιμαλιστικά και ότι δεν γίνονται. Για αυτούς αρμοδιότητα τους είναι η προσέλκυση επενδύσεων, η δημιουργία επιχειρηματικού περιβάλλοντος ώστε με την καπιταλιστική ανάπτυξη να δωθούν τάχα λύσεις όπου και το κεφάλαιο θα αναπτύσσεται και οι εργάτες θα έχουν να λαβαίνουν κάτι από τα ψίχουλα που θα μένουν μετά το φαγοπότι. Δεν λένε -και δεν είναι αδαής ή άπειροι- ότι το ξεζούμισμα των εργατών και του λαού είναι προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη που επιθυμούν.

-θα ακούσουμε πολλά μέχρι τις εκλογές, από ταξίματα και ξεκατίνιασμα που θα πέσει σύννεφο μέχρι και έργα που δεν τα έκαναν ή δεν τα διεκδίκησαν 20 χρόνια τώρα και θα τα κάνουν τώρα. Θα υπάρχουν και οι “ήρεμες”-“γειωμένες” φωνές που θα λένε να πέσουν οι τόνοι γιατί μετά θα συνδιαχειρίζονται τον Δήμο αφού έτσι τα έφερε ο “κλεισθένης”. Εμείς λέμε στον κόσμο να μην έχει αυταπάτες, δεν διαφωνούν στα περισσότερα ζητήματα. Όπως τα βρίσκουν στην βουλή αλλά “τσακώνονται” για τα επιμέρους, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στους Δήμους. Άλλωστε στον Δήμο Σητείας η μείζονα αντιπολίτευση και σε αυτή την περίοδο αλλά και στην προηγούμενη δεν είχε κάποιο πρόβλημα να ψηφίζει μέχρι και τον Προϋπολογισμό και το τεχνικό Πρόγραμμα κατα καιρούς, να κρατά κοινή στάση σε όλα τα μεγάλα και να υψώνει τους τόνους στα “μικρά”.
Με την ψήφο του κόσμου στη Λαική Συσπείρωση, στην κάλπη θα βγει πάλι Λαϊκή Συσπείρωση. Αυτά που λέμε τώρα, τα λέγαμε και τα παλεύαμε πριν, το ίδιο θα κάνουμε και αύριο. Με τον λαό ήμασταν και θα είμαστε, ότι είναι θετικό το ψηφίζαμε και ότι αρνητικό το αντιπαλεύαμε. Αυτά που λέμε τα προτείναμε και τα διεκδικούσαμε μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο, έτσι θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι οι 5 Δημοι της Χώρας που η Λαϊκή Συσπείρωση έχει την πλειοψηφία, στο αν συμβαδίζουν τα λόγια μας με τα έργα μας. Είναι ατού μας ότι έχουμε ενιαία αντίληψη σε όλη την Ελλάδα, στην Κρήτη και στο Νομό, γιατί η δική μας αντίληψη ενώνει, δυναμώνει, βοηθά στην ενίσχυση της πάλης που δίνει ο λαός μας παντού.

-Ακόμα και αν κάποιος δεν συμφωνεί σε όλα μαζί μας, με την συνολική πολιτική πρόταση του Κόμματος μας που ξεκαθαρίζει ότι χρειάζονται συνολικές ανατροπές στην οικονομία και στην κοινωνία για να καλυφθούν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες μας, μπορεί να συσπειρωθεί σε αυτό το πλαίσιο πάλης. Μπορούμε να συναντηθούμε και συναντιόμαστε με τίμιους λαϊκούς ανθρώπους που αντιλαμβάνονται ότι αν κάτι μπορείς να αποσπάσεις, αν κάτι μπορείς να κάνεις που να λύνει λαϊκά προβλήματα αυτό έρχεται μέσα από σύγκρουση και διεκδίκηση και όχι με τη λογική του υπάκουου διαχειριστή. Μετά τις εκλογές ο λαός μας θα συνεχίσει να είναι στην αντιπολίτευση, ακόμα και αν οι δυνάμεις της Λαϊκής Συσπείρωσης αναδείχνονταν πλειοψηφία στον Δήμο.
Το θέμα είναι αυτή η λαϊκή αντιπολίτευση να βγει ενισχυμένη, από καλύτερες θέσεις, έχοντας επιφέρει ρωγμές και πλήγμα στους αντιπάλους της, να διεκδικήσει τις ανάγκες της, στον Δήμο, στο εργατικό-λαϊκό κίνημα. Η ενίσχυση της Λαϊκής Συσπείρωσης και συνολικά των δυνάμεων του ΚΚΕ είναι εγγύηση για κάτι τέτοιο αφού εμείς δεν διαμορφώνουμε την αντιλήψη μας με βάση τους συσχετισμούς, την “καρέκλα” όπως οι άλλοι, είτε αυτοί είναι γνήσιοι αντιπροσώποι των αστικών δυνάμεων, είτε τυχοδιώκτες, καιροσκόποι που διεκδικούν την αναβάθμιση τους και φορούν το προσωπείο του ανεξάρτητου, ακομμάτιστου για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους.
Για εμάς κριτήριο συγκρότησης του συνδυασμού μας, άρα και κριτήριο ψήφου, είναι η ανάγκη για  έκφραση του ξεσηκωμού και της αντίστασης σε αυτή την πολιτική, τη συσπείρωση με το ΚΚΕ.
Κριτήριο του λαού δεν μπορεί να είναι ούτε τι άλλο θα χάσει, ούτε από που θα το χάσει.
Αυτό που χρειάζεται είναι να βάλει μπροστά τις ανάγκες του και να διεκδικήσει αναπλήρωση όσων έχασε τα προηγούμενα χρόνια και όσων δικαιούται για να ζήσει με αξιοπρέπεια.
Είναι ξεκάθαρο ότι και στην κάλπη, όπως και στη ζωή, θα συγκρουστούν δύο γραμμές: Από  τη μια η πάλη για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών με τους συνδυασμούς του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης σε Δήμους και Περιφέρειες και από την άλλη η θωράκιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου με αντιλαϊκά μέτρα, από τα αστικά κόμματα και τους συνδυασμούς τους.
Καλή δύναμη σε όλες και όλους!

Πηγή : style 100fm

Συνολικες προβολες σελιδας