Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Στόχος η δημιουργία ενός μεγάλου λιμανιού στη Σητεία, ώστε να φιλοξενεί 250 σκάφη και δύο με τρία πλοία

Υπό την προεδρία του κ. Μιχ. Αντωνιδάκη συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σητείας.
Οι κ. Δημήτρης Ρομπογιαννάκης, Πολιτικός Μηχανικός -Λιμενολόγος και Γιάννης Παρασύρης, Χωροτάκτης -Πολεοδόμος- Περιβαλλοντολόγος, οι οποίοι έχουν αναλάβει και την εκπόνηση της μελέτης για το master plan, παρουσίασαν τη δεύτερη φάση της μελέτης Οργάνωσης Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Σητείας -Εκπόνησης πλαισίου έργων ανάπτυξης λιμένα.

Εκτός από τα μέλη του Δ.Σ. την παρουσίαση παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης, η σύμβουλος κ. Στέλλα Αϊλαμάκη καθώς και επαγγελματίες του χώρου της εστίασης και ψυχαγωγίας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Σητείας.
«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μελέτη, απαραίτητη για τη συνολική ανάπτυξη του λιμένα Σητείας καθιστώντας τον τελικά ως έναν από τους πιο σύγχρονους και ανταγωνιστικούς στην Κρήτη και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Στόχος εξ αρχής του σχεδιασμού είναι ένας λιμένας αντάξιος της περιοχής, που θα μπορεί να καλύψει τις προβλεπόμενες απαιτήσεις της επόμενης εικοσαετίας», ανέφερε ο κ. Ρομπογιαννάκης.

Σε τρεις φάσεις
Ο σχεδιασμός έγινε σε τρεις φάσεις, βραχυπρόθεσμος, μεσοπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος, που περιλαμβάνει ζητήματα που απασχολούν τους χρήστες του λιμένα, αλλά και την ασφάλειά του.
Μεταξύ άλλων, η πρώτη φάση σχετίζεται με την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού. Εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν τα 250 σκάφη, ενώ θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και μεγαλύτερου μήκους, σκάφη 12 με 30 μ. Στην -πολύ σημαντική- δεύτερη φάση προβλέπονται έργα βελτίωσης του νέου λιμένα με αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης, περίπου κατά 8.500 χιλιάδες μ. Δίνεται η δυνατότητα ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων μεσαίου μεγέθους με την επιμήκυνση του προσήνεμου μόλου κατά 100 μ., για να μπορεί να είναι ασφαλής η πρόσδεση. Η τρίτη -πιο φιλόδοξη- φάση περιλαμβάνει βελτίωση τόσο της προστασίας του λιμένα, όσο επιπλέον επιμήκυνση του προσήνεμου μόλου, δημιουργία υπήνεμου μόλου στο βόρειο τμήμα του λιμένα.
Στο πλαίσιο επίσης του συνολικού σχεδιασμού προβλέπεται η δημιουργία ενός κυματοθραύστη, που θα παρεμποδίζει την είσοδο των νότιων, νοτιοανατολικών ανέμων, άρα θα λειτουργεί για την προστασία της λιμενολεκάνης, καθώς και πλήρης ανάπτυξη του λιμένα με πλωτούς προβλήτες, αλλά και διαχωρισμός χρήσης λιμένα.
Η πρώτη φάση μπορεί να αναπτυχτεί σε ένα με δύο χρόνια, η δεύτερη, κατά την οποία θα αυξηθεί κατακόρυφα η λειτουργικότητα του λιμένα, σε μία περίπου πενταετία και η τρίτη σε μία εικοσαετία.
Όλα όσα σχεδιάζονται αποσκοπούν στην σύνθεση ενός λιμένα μεγέθους περίπου του 1/4 με 1/3 του λιμένα Ηρακλείου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί πολλές ανάγκες.
Το μέλος του  Ταμείου και Δημοτικός Σύμβουλος κ. Νίκος Καραμανωλάκης εστίασε στις όποιες αρνητικές επιπτώσεις της επέκτασης του λιμένα -όπως στο παρελθόν- στο παραλιακό μέτωπο, και ρώτησε για μελέτη περιβαλλοντικών συνεπειών.

Τουριστικό και εμπορικό λιμάνι
«Πρόκειται», δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης ο Πρόεδρος του Ταμείου κ. Αντωνιδάκης, «για ένα αναπτυξιακό εργαλείο, το οποίο αποτελεί την βάση για το μέλλον για να μπορεί να αναπτυχθεί το λιμάνι τουριστικά και εμπορικά.
«Συνοπτικά στην πρώτη φάση περιλαμβάνεται η αξιοποίηση της μεικτής λιμενολεκάνης με πλωτές εξέδρες με δυνατότητα φιλοξενίας ως 250 σκάφη συνολικά (τουριστικά, αλιευτικά κλπ.). Επειδή ο λιμένας δεν είναι ασφαλής σε κάποιες καιρικές συνθήκες, όπως ο σορόκος, προβλέπεται η τοποθέτηση έξαλου κυματοθραύστη, όπως λέγεται, κάποια μέτρα μπροστά από την είσοδο του λιμανιού ώστε να κόψει τον καιρό που δημιουργεί πρόβλημα και να υπάρχει ασφάλεια 100% και να μπορούν να δένουν σκάφη ακόμα και για όλο τον χρόνο. Απαραίτητη προϋπόθεση και για να δημιουργηθεί τελικά μία μαρίνα οργανωμένη είναι ένα ασφαλές λιμάνι όλο τον χρόνο.
Στην δεύτερη φάση περιλαμβάνεται επέκταση του μεγάλου λιμανιού κατά 100 μ. κι επίσης διαπλάτυνση του πλαϊνού του χώρου, το κομμάτι μετά τις πάπιες, κι επιμήκυνση του χώρου, όπου θα μπορούν να δένουν κρουαζιερόπλοια κι άλλα εμπορικά πλοία, ταυτόχρονα δύο- τρία πλοία. Στον χερσαίο χώρο καθορίζονται χρήσεις γης- καταστήματα, κοινόχρηστοι χώροι, χώρος επισκευής σκαφών, εναπόθεσης, χώρος εκδηλώσεων κλπ. Γίνονται επίσης κυκλοφοριακοί κόμβοι, επέκταση πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου.
Η τρίτη φάση, που αποτελεί έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εικοσαετίας, προβλέπει επέκταση μεγαλύτερη του λιμανιού, άλλα 100 μ. από τη δεύτερη φάση και επίσης “κλείνει” το λιμάνι, οπότε γίνεται εμπορικός λιμένας μεγαλύτερης εμβέλειας, με ταυτόχρονη πάλι διαπλάτυνση του χώρου.
Γενικότερα πρόκειται για κάτι σημαντικό στην κατεύθυνση αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης τα επόμενα χρόνια, ενός σχεδιασμού και ενός οράματος για το μέλλον. Θα πρέπει να αναφέρουμε επίσης τον καθορισμό όρων δόμησης.
Προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις και στο θέμα των κατασκευών που υπάρχουν, των τεντών, με την αδειοδότηση που χρειάζεται ώστε να μην έχουμε πρόβλημα με αλλαγές της νομοθεσίας ίσως, που επίκειται στο μέλλον. Όλη αυτή η προσπάθεια αποτελεί το πρώτο βήμα για να “πατήσουμε” στο μέλλον συνολικά».

Διαβούλευση
Μετά την παρουσίαση της μελέτης στο Ταμείο προβλέπεται ανάρτηση, περίοδος διαβούλευσης 20 έως 30 ημερών, με την δυνατότητα κατάθεσης προτάσεων από όποιον πολίτη επιθυμεί, παρουσίασή της στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση, κατάθεση ακολούθως για αδειοδοτήσεις, ώστε τελικά να εγκριθεί το master plan, διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει συνολικά ένα ή και δύο χρόνια.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας