Τρίτη 28 Αυγούστου 2018

Σιγά – σιγά γίνεται περισσότερο γνωστή η Σητεία και αυξάνεται η επισκεψιμότητα

Καλή είναι η κίνηση τον Αύγουστο στην τοπική αγορά της Σητείας. Καθ’ όλη την διάρκεια του μήνα και ιδιαίτερα τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου και μέχρι σήμερα καταγράφεται αυξημένη εμπορική κίνηση, γεγονός θετικό. Ωστόσο τα έσοδα για τον εμπορικό κόσμο δεν είναι τα αναμενόμενα δεδομένου ότι ο κόσμος ψωνίζει μεν, συγκρατημένα όμως.

Για την κίνηση του Αυγούστου -μήνα αιχμής η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σητείας κ. Μάρω Νικητάκη τόνισε: «ήταν αρκετά καλή για την Σητεία. Η αγορά της Σητείας είναι άρτια εξοπλισμένη, με πολύ χαμηλές τιμές. Είχαμε την επίσκεψη αρκετών ετεροδημοτών αλλά και Ελλήνων επισκεπτών νέων που επέλεξαν την περιοχή μας για διακοπές, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, καθώς και επισκέπτες από το εξωτερικό. Ακόμα πιο σημαντικό βέβαια είναι οι καλές εντυπώσεις που αποκομίζουν από τον τόπο μας. Σιγά- σιγά η Σητεία γίνεται περισσότερο γνωστή, αυξάνεται η επισκεψιμότητα κι αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί όλους και τον εμπορικό κόσμο, και μας δίνει ελπίδα για το μέλλον. Μακάρι να συνεχιστεί».
Στην διάρκεια του Αυγούστου και ιδιαίτερα παραμονές του Δεκαπενταύγουστου, η αγοραστική κίνηση ήταν αυξημένη στην αγορά της Σητείας. Βέβαια, όπως εξήγησε η κ. Νικητάκη οι αγορές της πλειοψηφίας των καταναλωτών ήταν στοχευμένες και μετρημένες στην κατεύθυνση κάλυψης των αναγκών τους.
«Η κίνηση ήταν καλή, τα ταμειακά έσοδα όμως δεν ήταν τα αναμενόμενα. Η καθημερινότητα των Ελλήνων είναι δύσκολη, όπως όλοι γνωρίζουμε.
Ακόμα κι εκείνοι που κατάφεραν να πάνε διακοπές είχαν συγκεκριμένο πλαίσιο δαπανών. Όσον αφορά τους ξένους επισκέπτες, όπως διαφαίνεται μέχρι τώρα τουλάχιστον είναι μέσου και χαμηλού εισοδήματος, επομένως αντίστοιχα είναι και τα αποτελέσματα για την εμπορική κίνηση. Όμως δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι όσον αφορά το λιανικό εμπόριο ο δείκτης κύκλου εργασιών είναι μικρότερος από αυτόν του τουρισμού. Προτεραιότητα για τους επισκέπτες είναι το κατάλυμα, η σίτιση και η ψυχαγωγία και τέλος θα κάνουν κάποια ψώνια».
Στα ίδια περίπου με τα περυσινά επίπεδα κυμαίνεται ο Αύγουστος σε αντίθεση βέβαια με τους προηγούμενους μήνες του καλοκαιριού, κατά τους οποίους σημειώθηκε πτώση στην αγοραστική κίνηση. «Ο κόσμος δεν έχει καλή ψυχολογία με όλα όσα γίνονται, είναι φοβισμένος, πιεσμένος με πολλές υποχρεώσεις. Όλα αυτά έχουν αντίκτυπο στην αγορά κάτι που το εισπράττουμε όλοι», πρόσθεσε η κ. Νικητάκη υπενθυμίζοντας και το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην τοπική οικονομία φέτος από την μη διάθεση ακόμη της παραγωγής του ελαιολάδου.

Αισιοδοξία για το μέλλον
Όπως σημείωσε, «η σαιζόν δεν έχει ολοκληρωθεί , αφού πέραν του υπολοίπου του Αυγούστου ακολουθούν και οι δύο επόμενοι μήνες, κατά τους οποίους όπως και πέρυσι, αναμένεται να υπάρχει επισκεψιμότητα δεδομένου ότι και οι πτήσεις τσάρτερ θα συνεχιστούν μέχρι και τον Οκτώβριο. Πέρυσι είχαμε αύξηση επισκεψιμότητας τουριστών κι ευελπιστούμε και φέτος τα πράγματα να πάνε καλά και στο τέλος της σαιζόν να υπάρχει θετικό πρόσημο και για το εμπορικό κόσμο της περιοχής μας».
Η κ. Νικητάκη κρίνει θετικό κι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι η Σητεία αρχίζει τώρα και γίνεται γνωστή σιγά- σιγά, προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες κάτι που δίδει προοπτική και αισιοδοξία για το μέλλον. Η προβολή της περιοχής μέσα από εκθέσεις τουρισμού, η προώθηση και διαφήμιση της με διάφορους τρόπους, αλλά και η ανάδειξη της μέσα από ξεχωριστές πολιτιστικές εκδηλώσεις αποτελούν, όπως ανέφερε, σημαντικά στοιχεία για την περαιτέρω ανάδειξη της περιοχής και την αύξηση της επισκεψιμότητας με τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα στο μέλλον.
«Χρειάζεται όμως χρόνος. Απαιτείται προσπάθεια από όλους μας. Πρέπει να είμαστε όμως αισιόδοξοι διότι η Σητεία αρχίζει και ακούγεται, γίνεται γνωστή πλέον και προσδοκούμε ότι αυτό θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα για την περιοχή μας και όλους τους τομείς της οικονομίας κατά συνέπεια και στο λιανικό εμπόριο», κατέληξε.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας