Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Σε άμεση προτεραιότητα ο δρόμος Ιεράπετρα-Σητεία

http://style100fm.gr/style100/wp-content/uploads/2018/03/ATT00007-710x434.jpgΥπάρχουν πολλοί λόγοι- όπως θα επιχειρήσω να εξηγήσω- που στη παρούσα φάση πρέπει να θέσουμε σε απόλυτη προτεραιότητα τη κατασκευή του δρόμου Ιεράπετρα-Μ. Γιαλός-Σητεία, ένα έργο κομβικής σημασίας για τη πρόοδο των δήμων Ιεράπετρας και Σητείας.

Η Σητεία διαθέτει σύγχρονο Δημοτικό αεροδρόμιο (χαμηλοί φόροι και επιβαρύνσεις σε σχέση με αεροδρόμια ιδιωτικών συμφερόντων) αλλά και λιμάνι με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και πρέπει να καταστεί πύλη εισόδου της Ανατολικής Κρήτης. Αν παράλληλα υπάρξει «άνοιγμα» του αεροδρομίου σε εταιρείες χαμηλού κόστους, θα υπάρχουν πολλοί λόγοι ώστε ο τουριστικός και αγροτικός τομέας του δήμου Ιεράπετρας να μη προσανατολιστεί αλλού. Πού αλλού; Μέσω του οδικού άξονα Ιεράπετρα-Μύρτος-Βιάννος (προωθούνται ήδη μελέτες) προς το νέο αεροδρόμιο Καστελίου και προς το Ηράκλειο. Το αεροδρόμιο της Σητείας πλεονεκτεί διότι είναι πιο κοντά, τα συμφέροντα όμως είναι τεράστια και προφανώς η Εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου του Καστελίου, θα λειτουργήσει άκρως ανταγωνιστικά. Αυτό είναι γνωστό και φαίνεται στο σχέδιο σύμβασης παραχώρησης όπου ουσιαστικά ζητείται να μην επεκταθεί η αναβαθμιστεί ο αερολιμένας Σητείας,. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που οι δύο δήμοι πρέπει να έρθουν πιο κοντά. Είναι η μονάδα διαχείρησης απορριμμάτων που προβλέπεται να χωροθετηθεί στη Σητεία (για να δούμε…) στην οποία σύμφωνα με τον Περιφερειακό σχεδιασμό προβλέπεται να γίνεται ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων των δήμων Ιεράπετρας και Σητείας, είναι τα εγγειοβελτιωτικά έργα, είναι θέματα που αφορούν τη υγεία, τον πολιτισμό κ.α.
Αυτό βέβαια που θα ξεκλειδώσει την ανάπτυξη προς όφελος των δύο δήμων είναι το οδικό δίκτυο. Ο Δήμος Σητείας όπως και ο Δήμος Ιεράπετρας είναι πολύ αδικημένοι διότι εξυπηρετούνται από οδικά δίκτυα ιδιαίτερα πεπαλαιωμένα. Όμως πρέπει να μπουν προτεραιότητες. Ο κ. Σπρίτζης, υπουργός υποδομών κατά την επίσκεψή του στο Δήμο Ιεράπετρας στις 20/09/2017 ζήτησε από το δήμαρχο «να ξεκαθαρίσετε τι θέλετε, ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ ή καθέτους. Τα χρήματα είναι περιορισμένα. Πρέπει να τα ιεραρχήσουμε…». Ο δήμαρχος Ιεράπετρας ήταν σαφής: «η Ιεράπετρα θέτει σε προτεραιότητα το δρόμο Ιεράπετρα-Μ.Γιαλός-Σητεία»!
Παλαιότερα δε, είχε δηλώσει ότι θεωρεί «απαράδεκτο να υπάρχει αεροδρόμιο και λιμάνι στη Σητεία και ο δρόμος Σητεία-Ιεράπετρα να είναι όπως είναι εδώ και 60 χρόνια»!
Επισκέφτηκα λοιπόν το Δήμαρχο Ιεράπετρας κ. Καλαντζάκη, τη Πέμπτη 1/3/2018 ο οποίος πραγματικά έχει θέσει σε αναπτυξιακή τροχιά το Δήμο με αξιοποίηση των διαφόρων χρηματοδοτικών εργαλείων, του έθεσα τις σκέψεις μου και πραγματικά διαπίστωσα ταύτιση απόψεων.
Ο κ. Καλαντζάκης είπε χαρακτηριστικά ότι, ο Δήμος Σητείας, πρέπει να «ανοίξει την πόρτα» στην Ιεράπετρα και να εκμεταλλευτεί την συνεργασία της, στους κοινούς αναπτυξιακούς στόχους.
Συμφωνήσαμε ότι πρέπει από κοινού να θέσουμε σε άμεση προτεραιότητα το δρόμο Ιεράπετρα-Σητεία και να διεκδικήσουμε-χωρίς βέβαια να σταματήσουμε να διεκδικούμε και τους άλλους οδικούς άξονες- την υλοποίησή του. Ουσιαστικά, να ασκηθεί πίεση ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες (υπάρχουν τμήματα που έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι) και να ζητήσουμε μετά τη χρηματοδότηση του έργου. Καταλήξαμε ότι η Ιεράπετρα πρέπει να συνδεθεί άμεσα με το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Σητείας και οι δύο δήμοι να έρθουν πιο κοντά σε θέματα συνεργασίας και να θέσουν κοινούς αναπτυξιακούς στόχους.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας