Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

«Η κάτω Ραχούλα και η Σαχάρα». Αντιπαράθεση στη Βουλή με επίκεντρο τον ΒΟΑΚ στο Ν. Λασιθίου (Video)

Αντιπαράθεση σε υψηλούς πολιτικούς τόνους με επίκεντρο τον ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου προκάλεσε χθες ο βουλευτής Λασιθίου της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης, με αφορμή την ερώτηση που είχε καταθέσει για την πορεία του ΒΟΑΚ στο νομό, αναζητώντας απαντήσεις για τον πραγματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών σε ότι αφορά τα τμήματα του Λασιθίου.
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην αποστροφή του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη κατά το Περιφερειακό Συμβούλιο που μίλησε για δρόμους και αεροδρόμια στην κάτω Ραχούλα, κάνοντας λόγο για εμπαιγμό των πολιτών του νομού από την όλη συμπεριφορά της κυβέρνησης και ζήτησε να μην διαιρεί και να χωρίζει την Κρήτη με τις αποφάσεις που λαμβάνει.
Στην απάντησή του ο Υπουργός ανέφερε πως η κυβέρνηση βρήκε μία Κρήτη «που την είχατε αφήσει στη Σαχάρα, από άποψη υποδομών», υποστήριξε πως δεν είναι ο μάγος Χουντίνι και τόνισε πως προωθεί Καστέλλι, ΒΟΑΚ και εγγεοβλετιωτικά.  Έκανε δε και απολογισμό για τα όσα βρήκε η κυβέρνηση στον ΒΟΑΚ, κατηγορώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις για το γεγονός πως «κανείς δεν ήξερε τι γινόταν με τις μελέτες του ΒΟΑΚ και την πορεία του έργου».
Επί της ουσίας ο πρώην πρόεδρος της Ν.Δ. εγκάλεσε τον Υπουργό Υποδομών για το γεγονός ότι δεν εκτελεί το έργο ενιαία από την μια άκρη της Κρήτης στην άλλη. «Η διαχείριση του έργου πρέπει να είναι ενιαία σε επίπεδο Κρήτης, από την Κίσαμο μέχρι την Σητεία», υπογράμμισε ο Λασιθιώτης βουλευτής, θέτοντας σειρά ερωτημάτων για την ωριμότητα του έργου σήμερα.
«Ποια είναι η μελέτη βιωσιμότητας με την οποία δεν εντάσσεται ο νομός Λασιθίου;» ρώτησε ο κ. Πλακιωτάκης για να ζητήσει ακόμα να πληροφορηθεί από τον Υπουργό, «γιατί δεν χρηματοδοτείτε τις μελέτες που είναι σε εξέλιξη στο νομό Λασιθίου; Γιατί δεν προχωρείτε την μελέτη Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή που αν δεν προχωρήσει το έργο Πάνορμο – Εξάντης στο Ρέθυμνο, θα μπορούσαν κάλλιστα 50 εκ. να δοθούν στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο έχει τη σύμφωνη γνώμη του Περιφερειακού και Δημοτικού Συμβούλιου και μας λέτε τάχα πως θα ενταχθεί σε δεύτερη φάση; Γιατί δεν χρηματοδοτείτε το υπόλοιπο των μελετών του νομού που είχαν χρηματοδοτηθεί κατά το παρελθόν;».
Οι απαντήσεις
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο ιστορικό μιλώντας για την προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΚ για την ολοκληρωμένη στρατηγική μελέτη.
«Αν περιμέναμε να κάνει την μελέτη για τον ΒΟΑΚ και τους άξονες, σε πέντε – έξι χρόνια θα συζητούσαμε ξανά πότε να βγάλουμε τον διαγωνισμό του έργου. Είναι πολύ πιο συμφέρον για την Κρήτη και για τον τόπο να τρέξουμε το μέρος του ΒΟΑΚ που ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης και τον Άγιο Νικόλαο δηλαδή, άρα δεν είναι εκτός το Λασίθι, που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, που μπορούμε να προχωρήσει το έργο. Προφανώς δεν πάμε στη χάραξη του 60. Υπάρχουν σημεία που δεν συμφέρει με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί να πας να γκρεμίσεις ξενοδοχεία και να τα απαλλοτριώσεις. Σε αυτά τα σημεία θα πρέπει να βελτιωθεί η χάραξη που υπήρχε και παράλληλα να τρέξει και η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει και μετά τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Σητεία και τους κάθετους άξονες στην Ιεράπετρα κι άλλους κάθετους άξονες και τις επιπτώσεις στην ανάπτυξη της Κρήτης που θα έχουν και οι κάθετοι άξονες κι όλα τα υπόλοιπα», υπογράμμισε ο Υπουργός .
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

 ------------------------------------------------------------------------

Οι μελέτες στο νομό Λασιθίου και η… Ακρόπολη των έργων στο νομό μας
Αντιπαράθεση σε υψηλούς πολιτικούς τόνους με επίκεντρο τον ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου προκάλεσε χθες ο βουλευτής Λασιθίου της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης, με αφορμή την ερώτηση που είχε καταθέσει για την πορεία του ΒΟΑΚ στο νομό,
αναζητώντας απαντήσεις για τον πραγματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών σε ότι αφορά τα τμήματα του Λασιθίου.
Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αναφερόμενος στις μελέτες στο νομό Λασιθίου, είπε πως «τρέχουν από την Υπηρεσία και δεν έχει σταματήσει καμία. Και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος που είναι 14 χιλιόμετρα και το Τμήμα Καλό Χωριό – Φρουζή 5,7  χιλιόμετρα και την γέφυρα Φρουζή – Παχιά Άμμος 7 χιλ. και το τμήμα Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς 22 χιλιόμετρα και το τμήμα Παχιά Άμμος – Ιεράπετρα 14 χιλ. και το Ιεράπετρα – Μύρτος 15,6 χιλ. και φυσικά έχει μπει στην τελική ευθεία και ολοκληρώνεται η περίφημη γέφυρα Χαμαιζίου, η Ακρόπολη των δημοσίων έργων. Είναι πραγματικά διεθνής πρωτοτυπία όταν κάνεις μια γέφυρα να κάνεις την μισή και να έχει και στατικό πρόβλημα», υπογράμμισε.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας