Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Αποδίδει το "σπορ" των Κρητικών μπαίνοντας σε σούπερ μαρκετ

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Σαν να μην έφταναν οι περικοπές στους μισθούς, στα επιδόματα και στο βιοτικό μας επίπεδο, τώρα μας αναγκάζουν να κόψουμε... και το φαγητό! Μια από τις λίγες απολαύσεις που μας είχε απομείνει και ένα χαρακτηριστικό του Έλληνα, που θεωρούνταν "καλοφαγάς", κάτι το οποίο με τις πολιτικές που ακολουθούνται τείνει να αποτελέσει ανάμνηση.

Παρελθόν όμως τείνει να γίνει και η εικόνα των γεμάτων έως απάνω καροτσιών στα σούπερ-μάρκετ, αφού πλέον οι καταναλωτές περιορίζονται σε μικρό καλαθάκι. Έτσι, εκεί που λέγαμε ότι πολλά μπορούμε να κόψουμε αλλά το φαγητό ως καλοφαγάδες ποτέ, τώρα αναγκαζόμαστε να το πράξουμε και αυτό.

Νέο σπορ, στο οποίο επιδίδονται, θέλοντας και μη, και οι Κρητικοί καταναλωτές
Στην Ελλάδα του 2018, με το πορτοφόλι του Έλληνα συνεχώς να αδειάζει και τον ίδιο να επιβαρύνεται με δυσβάσταχτους φόρους, η κρίση έχει δείξει για τα καλά τα... δόντια της, φτάνοντας να βάλει χέρι και στο καλάθι του σούπερ-μάρκετ. Κάπως έτσι λοιπόν το καλάθι του σούπερ-μάρκετ εμφανίζεται να αδειάζει όλο και πιο πολύ κάθε χρόνο, με τους Έλληνες καταναλωτές, στην προσπάθειά τους καλύψουν βασικές τους ανάγκες, να επιδίδονται σε ένα άνευ προηγουμένου "κυνήγι" προσφορών, προκειμένου να τη βγάλουν φτηνά.
Νέο σπορ, στο οποίο επιδίδονται, θέλοντας και μη, και οι Κρητικοί καταναλωτές, με την 8ετή οικονομική κρίση να συνεχίζει να "πληγώνει" τα ελληνικά νοικοκυριά, που προσπαθούν να συμμαζέψουν τους προϋπολογισμούς τους με όποιο τρόπο μπορούν.

Κέρδος 375 ευρώ το χρόνο -Ψάχνουν τις προσφορές
Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από έρευνα, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές επιδίδονται σε συστηματικό "κυνήγι" προσφορών, με τα είδη που προσφέρονται "1 συν 1" να έχουν, με διαφορά, τη μεγαλύτερη απήχηση στο αγοραστικό κοινό.
Τόσο οι Κρητικοί όσο και οι υπόλοιποι Έλληνες ερευνούν καλά όλες τις επιλογές πριν επιλέξουν τα προϊόντα που θα αγοράσουν, ενώ μια καινούργια συνήθειά τους αποτελεί το να επισκέπτονται και δύο και τρία και τέσσερα σούπερ-μάρκετ, γιατί στο ένα βρίσκουν να αγοράσουν σε χαμηλές τιμές π.χ. τα όσπρια, στο άλλο τα ζυμαρικά και σε κάποιο τρίτο τα απορρυπαντικά. Μάλιστα, η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) υπογραμμίζει πως το 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ-μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.
Η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι ένας στους δύο καταναλωτές (50%) δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ πριν επισκεφτεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Μαχαίρι και στα τρόφιμα
Στην Ελλάδα του 2018, με το πορτοφόλι του Έλληνα συνεχώς να αδειάζει και τον ίδιο να επιβαρύνεται με δυσβάσταχτους φόρους, η κρίση έχει δείξει για τα καλά τα... δόντια της, φτάνοντας να βάλει χέρι και στο καλάθι του σούπερ-μάρκετ. Κάπως έτσι λοιπόν το καλάθι του σούπερ-μάρκετ εμφανίζεται να αδειάζει όλο και πιο πολύ κάθε χρόνο, με τους Έλληνες καταναλωτές, στην προσπάθειά τους καλύψουν βασικές τους ανάγκες, να επιδίδονται σε ένα άνευ προηγουμένου "κυνήγι" προσφορών, προκειμένου να τη βγάλουν φτηνά.
Νέο σπορ, στο οποίο επιδίδονται, θέλοντας και μη, και οι Κρητικοί καταναλωτές, με την 8ετή οικονομική κρίση να συνεχίζει να "πληγώνει" τα ελληνικά νοικοκυριά, που προσπαθούν να συμμαζέψουν τους προϋπολογισμούς τους με όποιο τρόπο μπορούν.

Μείωση 7,2% στις πωλήσεις τροφίμων
Τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., σύμφωνα με τα οποία ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο σημείωσε μείωση κατά 2,9%, με πλέον χαρακτηριστικό ότι μεγάλη πτώση καταγράφηκε στις πωλήσεις στα σούπερ-μάρκετ, είναι αποκαλυπτικά.
Ειδικότερα, μείωση των πωλήσεων καταγράφηκε σε μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,2%), τρόφιμα-ποτά-καπνό (4,5%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (3,7%) και φαρμακευτικά-καλλυντικά (0,2%).
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛ.ΣΤΑΤ., ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 2,9% το Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 3,8%. Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 1,7% το Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 4,8%.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά σε έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισμό (11,6%), ένδυση-υπόδηση (4,1%), τα οποία λόγω φθοράς ο κόσμος αναγκάζεται - μη μπορώντας να κάνει αλλιώς - να τα αντικαταστήσει. Όπως επίσης ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις σε πολυκαταστήματα (2,3%), βιβλία-χαρτικά-λοιπά είδη (1,4%).

Κατανομή επισκέψεων
Ο μέσος καταναλωτής, τώρα, επισκέπτεται κατά μέσο όρο το σούπερ-μάρκετ τρεις φορές ανά εβδομάδα και μόλις το 9% το επισκέπτεται μία φορά ή λιγότερες ανά εβδομάδα. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο, με το 53% του κοινού να κάνει τουλάχιστον τρεις επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που όμως σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού.
Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα για την προμήθεια φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον μία επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο δέχονται επίσης μία επίσκεψη ανά εβδομάδα, με μόλις το 20% του κοινού να δηλώνει ότι δεν τα επισκέπτεται καθόλου.
Το εύλογο λοιπόν ερώτημα που θέτουν οι Κρητικοί καταναλωτές βάσει των παραπάνω, με τους οποίους συνομιλήσαμε για να μας επιβεβαιώσουν ότι έχουν μειώσει κατά πολύ το καλάθι του σούπερ-μάρκετ, είναι: «Τι άλλο απομένει να μας κόψουν; Τον αέρα που αναπνέουμε;».
Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας