Ο Σύλλογος προγραμματίζει συναντήσεις επιμορφωτικού χαρακτήρα για τους εκπαιδευτικούς της περιοχής σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο κ. Γιώργο Μαμάκη. Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Αλέξανδρος Αλεξάκης, «είναι σημαντικό να υπάρχουν ευκαιρίες επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς της περιοχής, κάτι που θα επιδιωχθεί με την συμβολή Σχολικών Συμβούλων από την περιοχή, αλλά και το Ηράκλειο. Στην κατεύθυνση αυτή προβλέπονται επιμορφώσεις από το επόμενο χρονικό διάστημα και μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, σεμινάρια με αντικείμενο επί παραδείγματι την παραγωγή γραπτού λόγου κι άλλα θέματα που είναι χρήσιμο να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί.
«Νοιάζομαι για τον άλλο»
Παράλληλα ο Σύλλογος σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας έχει ξεκινήσει περίπου πριν ένα μήνα την υλοποίηση προγράμματος «Νοιάζομαι για τον άλλο», σκοπός του οποίου είναι η ανάπτυξη δράσεων αλληλεγγύης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, αλλά και της κοινωνίας για αρκετά ζητήματα.
«Είναι μία συνεργασία μέσω της οποίας θα έρθει κοντά η κοινωνία με το σχολείο. Μέχρι την ολοκλήρωση της δράσης θα γίνει ένας κύκλος πραγμάτων που θα ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε κοινωνικά θέματα, κάτι που θεωρούμε σημαντικό», τόνισε ο κ. Αλεξάκης.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με την συμμετοχή νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων μέσω του ανθρώπινου δυναμικού τους, των παιδιών και των εκπαιδευτικών. «Η αλληλεγγύη είναι ένας τρόπος μαθητείας, εκμάθησης. Είναι σημαντικό να νοιαζόμαστε για τους άλλους και να ξεφύγουμε από τον ατομισμό», πρόσθεσε.
Τα κτήρια
Τα διαχρονικά προβλήματα στα σχολικά κτήρια αναδεικνύει συνεχώς, ως οφείλει, ο Σύλλογος επιδιώκοντας λύσεις στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους, από τους αρμοδίους.
«Το γεγονός ότι δεν υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια ένας προγραμματισμός ένταξης για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων και καταγράφονται προβλήματα σε υπάρχουσες, δημιουργεί προβληματισμό στην σχολική κοινότητα, όπως εκφράζεται και μέσω του Συλλόγου, που θίγει και εστιάζει στα ζητήματα.
Μεταξύ αυτών είναι το θέμα των νηπιαγωγείων και κυρίως του 6ου Νηπιαγωγείου, αλλά και των υποδομών της ειδικής αγωγής, αφού -ως γνωστόν- υπάρχουν ζητήματα κτιριακά και για ειδικό δημοτικό και το ΕΕΕΕΚ Σητείας.
Τα έχουμε θίξει πολλές φορές, είναι αναγκαιότητα η ανέγερση κτηρίων, η δημιουργία σχολικών συγκροτημάτων, που να μπορέσουν να στεγάσουν αυτές τις δομές. Διεκδικούμε λοιπόν την ένταξη σε προγράμματα νέων σχολικών κτηρίων για τις δομές αυτές.
Σε ό,τι αφορά τα νηπιαγωγεία, υπάρχει εντός της πόλης σχολείο που έχει προβλήματα κτηριακά. Μέσα στην πόλη υπάρχει χώρος κατάλληλος για να δοθεί λύση, όμως βλέπουμε ότι δεν οδηγείται σε αυτήν την κατεύθυνση. Επομένως πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την ανέγερση νέων κτηρίων».
Παράλληλα βάσει σχετικών ζητημάτων που τίθενται στον Σύλλογο από την σχολική κοινότητα για την χρήση των σχολικών συγκροτημάτων, αναφέρθηκε στην συνεδρίαση ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία όλων των εμπλεκομένων. Να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι ανάγκες και οι δυνατότητες ενός σχολείου και να μην λαμβάνονται αποφάσεις για την χρήση των σχολικών χώρων βιαστικές ή μονομερείς μέσω των οποίων μετατίθενται προβλήματα ενός σχολείο σε ένα άλλο ίσως, χωρίς να επιλύονται επί της ουσίας. Υπάρχουν δε οι αρμόδιες επιτροπές που μπορούν να συζητούνται τα θέματα, όπως αναφέρθηκε για να αποφεύγονται προβλήματα λειτουργίας των σχολείων. Πρέπει να υπάρχει ένας καλός προγραμματισμός, όπως τονίστηκε.
Για τα τμήματα υποδοχής και ένταξης
Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε και η επικείμενη πρόσληψη προσωπικού για την λειτουργία των τμημάτων ΖΕΠ, εκπαιδευτικών δομών υποδοχής προσφύγων, βάσει σχετικής ενημέρωσης από την πρωτοβάθμια διεύθυνση.
«Ενημερωθήκαμε ότι έχει ζητηθεί πίστωση για την στελέχωση τμήματος για την ένταξη των προσφύγων. Αναμένονται προσλήψεις μέχρι τέλος της εβδομάδας. Η πρόταση του Συλλόγου μας είναι ότι χρειάζονται και ζητάμε παραπάνω πιστώσεις ώστε να υπάρξει κατανομή του μαθητικού αυτού δυναμικού σε σχολεία και όχι μόνο σε ένα σχολείο, έτσι ώστε να είναι ομαλή η ένταξη», εξήγησε ο κ. Αλεξάκης.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Aνατολή