Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου Σητείας σε επιμορφωτικό εκπαιδευτικό σεμινάριο στην Αγγλία στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επίσκεψη καθηγητριών του 1ου Γυμνασίου Σητείας στο Durham της Αγγλίας, όπου πραγματοποιήθηκε  επιμορφωτικό σεμινάριο στις Τ.Π.Ε. (ΙCT Workshop) από τις 8 έως τις 12 Ιανουαρίου 2018, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ CASF (Culture Against School Failure).

Στην επιμόρφωση πάνω στα τεχνολογικά εργαλεία που μπορούν να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, συμμετείχαν από το 1ο Γυμνάσιο η κ. Φουστέρη Σοφία και η κ. Χατζηλάμπρου Μαρία, ενώ αντίστοιχα συμμετείχαν διμελείς αντιπροσωπείες από τις υπόλοιπες χώρες του προγράμματος, την Ισπανία, την Κύπρο, την Τουρκία, την Τσεχία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Αγγλία.
Το σεμινάριο έγινε στις εγκαταστάσεις του ομίλου δύο σχολείων: της Ακαδημίας North Durham στο Stanley και της Ακαδημίας Consett στο Consett, στην ευρύτερη περιοχή του Durham.

Μετά την άφιξη των συμμετεχόντων, έγινε σύντομη ξενάγηση στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της Ακαδημίας North Durham και ακολούθησε καλωσόρισμα με εκδηλώσεις των μαθητών του σχολείου (χορός, ρυθμική γυμναστική, μουσική, τραγούδι).
Αφού η συντονίστρια της χώρας υποδοχής, κ. Ηelen Potter ανακοίνωσε το πρόγραμμα των εργασιών, ξεκίνησε το σεμινάριο σε άρτια εξοπλισμένο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου. Οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Edmodo και να εξοικειωθούν με το Google Drive και τη δημιουργία Google docs (έγγραφα, ερωτηματολόγιο, διαχείριση αποτελεσμάτων). Επίσης, επιμορφώθηκαν στην ανάπτυξη και χρήση της δυναμικής ιστοσελίδας του έργου, την ευθύνη της οποίας έχει η ελληνική πλευρά, με εισηγήτρια την κ Φουστέρη (http://casf-erasmus.eu). Στην Consett Academy έγινε επιμόρφωση και αξιοποίηση του εργαλείου Blendspace για τον σχεδιασμό διαδραστικών ηλεκτρονικών σχεδίων μαθημάτων, όπως και επίδειξη των δυνατοτήτων αξιοποίησης της  εικονικής πραγματικότητας που προσφέρουν τα Google Glasses και η εφαρμογή Google Expeditions. Στο ίδιο πλαίσιο, τη δημιουργία δηλαδή ενός περιβάλλοντος βιωματικής μάθησης, ξεναγήθηκαν και στο Sensory Room, μία τάξη στην οποία, χάρη στην ελεγχόμενη αξιοποίηση του ήχου, της εικόνας, του φωτός, της οσμής και της θερμοκρασίας, ενεργοποιούνται όλες οι αισθήσεις των μαθητών κατά την πρόσληψη της καινούργιας γνώσης. Εξαιρετικά χρήσιμη ήταν και η εκπαίδευση των καθηγητών στη χρήση του IPad και των εφαρμογών του με στόχο την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Παρουσιάστηκαν εφαρμογές όπως: Tap Roulette, 30 hands, Voice Record Pro, Puppet Pals 2, Morfo, Tellagami, Yakit Kids, Poll Everywhere, Kahoot οι οποίες δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να δημιουργήσουν και να αυτοαξιολογηθούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας, με τρόπο σύγχρονο, καινοτόμο, ευφάνταστο και αποτελεσματικό.
Όλοι οι συμμετέχοντες, κατά την παραμονή τους στην Αγγλία, μετά την καθημερινή τους επιμόρφωση, είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν σύντομες επισκέψεις: Περιηγήθηκαν στην αγγλική εξοχή του Durham County (Stanley, Consett, North Shields), θαύμασαν τον Καθεδρικό Ναό και το Κάστρο του Durham, την πόλη του Newcastle και γεύθηκαν τοπικά προϊόντα. Προς τιμήν τους παρατέθηκε παραδοσιακό απογευματινό τσάι (afternoon tea), και αποχαιρετιστήριο δείπνο με την καθιερωμένη επίδοση πιστοποιητικών συμμετοχής. Μέσα από αυτό το επιμορφωτικό σεμινάριο, δόθηκαν τα απαραίτητα εφόδια στους καθηγητές για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στη χρήση των υπολογιστών στο μάθημά τους και προτάθηκαν καινούργιοι τρόποι μετάδοσης της γνώσης αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων και της δημιουργικότητας των μαθητών.
Η επόμενη προγραμματισμένη συνάντηση στο πλαίσιο του CASF θα γίνει τον Μάιο του 2018 στην πόλη μας, στον χώρο του 1ου Γυμνασίου. Στις δειγματικές διδασκαλίες που θα πραγματοποιήσουν οι επισκέπτες καθηγητές στους μαθητές του σχολείου μας, θα αξιοποιηθεί το ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε στο σεμινάριο από τους καθηγητές και των οκτώ χωρών του προγράμματος, όπως και τα πλάνα μαθημάτων. Με τον τρόπο αυτό προωθείται το πνεύμα συνεργασίας και αλληλογνωριμίας των λαών και αποδεικνύεται ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να προσεγγίσει οποιονδήποτε μαθητή, ανεξαρτήτως εθνικότητας, με τρόπο δημιουργικό και πρωτότυπο, προκειμένου να του μεταδώσει γνώση, βιώματα, εμπειρίες, αλλά και  να τον συγκινήσει.

Εκ του 1ου Γυμνασίου Σητείας

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας