Το χρόνιο αυτό πρόβλημα αποτελεί και ένα από τα αιτήματα της κατάληψης, που ξεκίνησαν την Δευτέρα οι μαθητές του σχολείου.
Η συζήτηση διήρκεσε αρκετή ώρα και οι εκπρόσωποι της σχολικής κοινότητας εξέφρασαν την ανησυχία και τον προβληματισμό τους για τη μη αντιμετώπισή του.
Οι εκπρόσωποι του Δήμου ενημέρωσαν τους συνομιλητές τους για την υπάρχουσα κατάσταση, αλλά και για τις μέχρι στιγμής ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος.
Οι μαθητές
Ο Πρόεδρος του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου του ΕΠΑ.Λ. Μιχάλης Μαριδάκης αναφέρθηκε στο αίτημα και την προσπάθεια των μαθητών για την επίλυση προβλημάτων του κτηρίου, όπως την αντικατάσταση παλαιών παραθύρων, αλλά και συνολικά την αντιμετώπιση του κτηριακού προβλήματος. «Προσπαθούμε κι εμείς να πιέσουμε ώστε να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα», τόνισε.
Οι εκπαιδευτικοί
Εκ μέρους των εκπαιδευτικών του σχολείου και της Επιτροπής Αγώνα που είχε συσταθεί για την επίλυση του κτηριακού ο κ. Μανώλης Βδοκάκης, μετέφερε την αγωνία της σχολικής κοινότητας για το μείζον αυτό πρόβλημα που χρονίζει. Περιγράφοντας την κατάσταση μίλησε για «αίθουσες διδασκαλίας, όπου γίνονται μαθήματα αναγκαστικά, αλλά που δεν είναι κατάλληλες, είναι μικρές και δεν τηρούν τις συνθήκες υγιεινής κι ασφάλειας. Οι συνθήκες που κάνουμε μάθημα είναι δύσκολες με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Το πρόβλημα του κτηριακού είναι περίπου δέκα ετών. Μιλήσαμε με τον Δήμαρχο, έχουν γίνει κάποια βήματα. Υπάρχουν θέματα ανοικτά, ιδιοκτησιακό, στατικής επάρκειας, οικοδομικής άδειας.
Όμως, επαναλαμβάνω, εκπαιδευτικοί και μαθητές είμαστε σε πολύ δύσκολη θέση. Κάνουμε μάθημα σε δύσκολες συνθήκες. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν κάνουμε μάθημα, αλλά τί θα γίνει, τα παιδιά που θα πηγαίνουν να κάνουν μάθημα;
Είναι υποχρέωση και της πολιτείας να παρέχει τους κατάλληλους χώρους για την σωστή εκπαίδευση των παιδιών».
Το ιστορικό
Ο κ. Πατεράκης εξέφρασε την χαρά του για την συνάντηση με την αντιπροσωπεία του σχολείου, «Από την πλευρά της η Δημοτική Αρχή», ανέφερε, «παραδέχεται ότι υπάρχει μεγάλο θέμα που αφορά στην σωστή κτηριακή υποδομή που πρέπει να υπάρχει σε ένα ΕΠΑ.Λ. για να καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δη τις εργαστηριακές». Προέβη σε μία αναδρομή του προβλήματος και ενημέρωσε για την υπάρχουσα κατάσταση. «Η αναγκαιότητα ενίσχυσης των υποδομών του», συνέχισε, «φάνηκε εδώ και αρκετά χρόνια. Τότε που έτυχε να ήμουν υπεύθυνος Αντινομάρχης για θέματα παιδείας, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα αυτή, η Ν.Α. τότε έκανε ένα καινούριο διώροφο κτήριο για να καλύψει τις τότε κτηριακές ανάγκες. Έγιναν και κάποια καινούρια εργαστήρια. Αυτό δεν σημαίνει ότι λύθηκε το πρόβλημα.
Το μεγάλο εμφανίστηκε όταν το κτήριο, που είναι δίπλα από την διοίκηση και το χρησιμοποιούνταν τότε για εργαστηριακούς και χώρους διδασκαλίας, έχει θέμα που οφείλεται στην καθίζηση του εδάφους. Οι τότε εργολαβίες δεν έγιναν όπως έπρεπε με αποτέλεσμα το πρόβλημα συνεχώς να εντείνεται και αναγκάστηκε τότε η Ν.Α. να προχωρήσει στην καθαίρεση της τοιχοποιίας αυτού του κομματιού του κτηρίου και να σχεδιάσει να προχωρήσει στην συνέχεια στην αποκατάσταση του χώρου.
Στην συνέχεια την αρμοδιότητα αυτή ανέλαβαν οι καλλικρατικοί Δήμοι. Εμείς από τον πρώτο χρόνο που αναλάβαμε ως Δημοτική Αρχή, εντάξαμε στον προϋπολογισμό μας 100.000 € για να προχωρήσουμε στην επίλυση του θέματος αυτού. Δυστυχώς τα χρήματα αυτά δεν μπορέσαμε να τα απορροφήσουμε διότι ήταν τεχνικά αδύνατον η υπηρεσία μας να επιλύσει το πρόβλημα. Αποταθήκαμε σε ιδιώτη, που με έλεγχο που έκανε θεώρησε ότι θα πρέπει να γίνει μία μεγάλου μεγέθους παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στατικότητας και να διαμορφωθεί ο χώρος στην συνέχεια σε εργαστήρια. Την ολοκλήρωση της μελέτης δεν την έχουμε παραλάβει ακόμη, είναι όμως ένα σημαντικό στοιχείο. Θα μας προτείνει και πώς θα αντιμετωπίσουμε στατικά τον χώρο και στην συνέχεια να προχωρήσουμε στην έκδοση οικοδομικής άδειας».
Η άδεια και η χρηματοδότηση
«Στην προσπάθεια έναρξης των διαδικασιών έκδοσης οικοδομικής άδειας», εξήγησε ο Δήμαρχος, «διαπιστώθηκε ότι στο σύνολο των χώρων του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου υπάρχει μία υπερβάλλουσα δόμηση της τάξης των 500 τετραγωνικών μέτρων. Αυτό σημαίνει ότι εκεί υπάρχει πολεοδομική παράβαση, άρα πρέπει να κάνουμε τακτοποίηση νομιμοποίηση στον χώρο, κάτι που ξεκίνησε η υπηρεσία να κάνει. Μένουν κάποιες ελάχιστες μετρήσεις να γίνουν για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.
Για να κλείσει όμως συνολικά το θέμα θα πρέπει πέραν της τακτοποίησης να γίνει και εγγραφή στο υποθηκοφυλακείο όλης αυτής της περιουσίας των κτηρίων και των αδόμητων χώρων που υπάρχουν, να μεταγραφούν στα περιουσιακά στοιχεία του Δήμου. Για να γίνει αυτό έπρεπε να κάνουμε μία αναδρομή, ποιός ήταν παλιά ο ιδιοκτήτης, πώς έγιναν οι μετεγγραφές στον ΟΣΚ αρχικά και στην συνέχεια στην Νομαρχία. Ψάχνοντας διαπιστώσαμε ένα συμβόλαιο σε μία συμβολαιογράφο στην Αθήνα, το οποίο μετέγραφε από τον ιδιώτη που πούλησε την περιοχή στον ΟΣΚ αυτό τον χώρο. Είναι απαραίτητο στοιχείο το συμβόλαιο για να εγγράψουμε στην περιουσία του Δήμου το σύνολο των χώρων πάνω στους οποίους δομούνται τα κτήρια αυτά.
Σύντομα το θέμα αυτό κλείνει στο πλαίσιο και σχετικού νόμου του Ιουλίου του 2017. Είναι θέμα νομικό που εξετάζει η νομική μας υπηρεσία. Αν λοιπόν κλείσουν όλα αυτά τα ζητήματα, το χρονοδιάγραμμα που βάζουμε είναι μέχρι τον Μάρτιο, και τότε πρέπει να προχωρήσουμε στην έκδοση οικοδομικής άδειας. Η Τεχνική Υπηρεσία για να προχωρήσει στην έκδοση θα δυσκολευτεί και χρονικά κι από πλευράς τεχνογνωσίας. Άρα είμαστε υποχρεωμένοι την διαδικασία έκδοσης οικοδομικής άδειας να αναθέσουμε σε εξωτερικό ιδιώτη μηχανικό. Εμείς δεσμευόμαστε ότι θα βρούμε χρήματα για την ανάθεση της οικοδομικής άδειας.
Από την στιγμή που θα κλείσει αυτή η διαδικασία θα πρέπει να αναζητήσουμε όλοι μαζί να βρούμε χρηματοδότηση. Θεωρώ ότι αν καταφέρουμε εντός του ‘18 να έχουμε μία ωριμότητα στον φάκελο και στην έκδοση της οικοδομικής άδειας, θα βρεθούν τα χρήματα για να γίνει αυτή η παρέμβαση και να λυθεί το θέμα που αφορά τις εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου. Δεν είναι κάτι εύκολο. Μαζί με όλα τα άλλα που παλεύουμε θα παλέψουμε κι αυτό γιατί θεωρώ ότι τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να στεγάζονται στον σωστό χώρο.
Πολλές οι σχολικές ανάγκες
«Μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία της ορθολογικής παρέμβασης που πρέπει να γίνει στο κτήριο, υπήρξε συνεννόηση με την διεύθυνση του σχολείου να γίνουν παρεμβάσεις με χρήματα που θα δοθούν από την Σχολική Επιτροπή του Δήμου σε ό,τι αφορά την σταδιακή αποκατάσταση στις τζαμαρίες που υπάρχουν στον πρώτο όροφο, που είναι παλιές, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες εκπαίδευσης στο κτήριο.
Από τότε που αναλάβαμε έχουμε δώσει αρκετά χρήματα στο συγκεκριμένο κτήριο, τα οποία όμως σε ένα παλιό κτήριο δεν φαίνονται.
Επίσης ως δήμος κάθε χρόνο βάζουμε χρήματα της τάξης των 50.000 έως 100.000 για παρεμβάσεις στα σχολικά κτήρια. Φέτος χρειάστηκε μία μεγάλη παρέμβαση 50.000 €, που είναι σε εξέλιξη στο σχολείο της Σφάκας, μία προμήθεια αίθουσας στο Δημοτικό Σχολείο των Αρμένων, που είναι σε εξέλιξη, κι επιπλέον δώσαμε άλλες 50.000 σαν έξτρα ενίσχυση στις σχολικές επιτροπές για να καλύψουν τις σχολικές ανάγκες», κατέληξε ο κ. Πατεράκης.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή