Εκτιμάται ότι μόνο από το νομό Ηρακλείου είχαν
σταλεί τουλάχιστον 10 βυτιοφόρα, δηλαδή γύρω στους 300 τόνους
ελαιολάδου, αξίας 900.000 έως και 1 εκατομμυρίου ευρώ.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερες
πληροφορίες για τα λάδια που ταξίδευαν με το μοιραίο πλοίο, με προορισμό
την Ιταλία, σε επίπεδο Κρήτης. Έχει γίνει όμως επίσης γνωστό ότι
ταξίδευαν και από την Ιεράπετρα δύο βυτία με ελαιόλαδο.
Και μπορεί τα λάδια αυτά να ήταν ασφαλισμένα,
κατά πάσα πιθανότητα, όμως το σίγουρο είναι ότι θα χρειαστούν μήνες για
να εισπράξουν τα ασφάλιστρα οι κατεστραμμένοι ιδιοκτήτες τους.
Στο μεταξύ, οι τιμές παραγωγού του ελαιολάδου
έχουν ανοδική τάση, έχοντας φτάσει κοντά στα 3 ευρώ το κιλό, κατά
πληροφορίες που υπάρχουν, από τα 2,80 έως 2,90 που είχαν φτάσει κατά
μέσο όρο οι τιμές τις προηγούμενες μέρες και η καταστροφή αυτή δεν
αναμένεται να τις επηρεάσουν.
Πηγή : Νέα Κρήτη
----------------------------------------------------------------------------
Μεγάλη αγωνία για τους τόνους χαμένου ελαιολάδου!
Μεγάλη είναι η αγωνία που επικρατεί στους
κόλπους παραγωγών κι εμπόρων ελαιολάδου μετά την τραγωδία με το μοιραίο
"Norman Atlantic". Εκτιμάται ότι το νησί έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα,
μαζί και η τοπική οικονομία, από τους τόνους χαμένου λαδιού μέσα στα
βυτία που βρίσκονταν στα γκαράζ του πλοίου.
Από τη χώρα μας, αυτή την περίοδο, και δη από την Κρήτη είναι σύνηθες φαινόμενο να φεύγουν βυτία με λάδι προς την γειτονική Ιταλία. Τόνοι ελαιολάδου υπήρχαν μέσα στο πλοίο τόσο από την περιοχή του Ηρακλείου όσο και από την Ιεράπετρα χωρίς να έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες έως τώρα.
Ειδικά φέτος, λόγω της μειωμένης παραγωγής ελαιολάδου στην Ιταλία, η ζήτηση ελληνικού έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, γεγονός που αποδεικνύεται και από την άνοδο των τιμών κοντά στα 4 ευρώ το λίτρο.
Είναι με άλλα λόγια η εποχή που μεταφέρεται μαζικά, μέσω βυτιοφόρων, ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιταλία και πιθανώς εξαιτίας αυτού του λόγου οι μεταφορικές εταιρίες πιέζουν τις ακτοπλοϊκές για περισσότερα δρομολόγια.
Η μεγάλη ζήτηση μεταφορικού έργου σε συνδυασμό με την απόσυρση, λόγω βλάβης, του «Σούπερφαστ» και τη ναύλωση ενός υποδεέστερου ιταλικού πλοίου, που δεν είχε την κατάλληλη υποδομή υποδοχής τόσο μεγάλων βυτιοφόρων φορτηγών να αποτελεί και την αιτία του τραγικού δυστυχήματος, όπως εκτιμούν οι ειδικοί.
Όλα αυτά, μένει να ξεκαθαριστούν από την έρευνα που διεξάγεται για τα αίτια της τραγωδίας.
Πηγή : Creta live
Από τη χώρα μας, αυτή την περίοδο, και δη από την Κρήτη είναι σύνηθες φαινόμενο να φεύγουν βυτία με λάδι προς την γειτονική Ιταλία. Τόνοι ελαιολάδου υπήρχαν μέσα στο πλοίο τόσο από την περιοχή του Ηρακλείου όσο και από την Ιεράπετρα χωρίς να έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες έως τώρα.
Ειδικά φέτος, λόγω της μειωμένης παραγωγής ελαιολάδου στην Ιταλία, η ζήτηση ελληνικού έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, γεγονός που αποδεικνύεται και από την άνοδο των τιμών κοντά στα 4 ευρώ το λίτρο.
Είναι με άλλα λόγια η εποχή που μεταφέρεται μαζικά, μέσω βυτιοφόρων, ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιταλία και πιθανώς εξαιτίας αυτού του λόγου οι μεταφορικές εταιρίες πιέζουν τις ακτοπλοϊκές για περισσότερα δρομολόγια.
Η μεγάλη ζήτηση μεταφορικού έργου σε συνδυασμό με την απόσυρση, λόγω βλάβης, του «Σούπερφαστ» και τη ναύλωση ενός υποδεέστερου ιταλικού πλοίου, που δεν είχε την κατάλληλη υποδομή υποδοχής τόσο μεγάλων βυτιοφόρων φορτηγών να αποτελεί και την αιτία του τραγικού δυστυχήματος, όπως εκτιμούν οι ειδικοί.
Όλα αυτά, μένει να ξεκαθαριστούν από την έρευνα που διεξάγεται για τα αίτια της τραγωδίας.
Πηγή : Creta live