Ο 50χρονος οδηγός ήταν από τους πρώτους που νωρίς
το πρωί της Κυριακής, μόλις είχε αρχίσει να εξαπλώνεται η πυρκαγιά στο
γκαράζ του Norman Atlantic, κατέβηκε από την ειδική φυσούνα στην ανοικτή
σωστική λέμβο, και έμεινε για δέκα ολόκληρες ώρες μέσα στα τεράστια
κύματα της Αδριατικής, μέχρι να καταφέρει να τους ανασύρει στο
κατάστρωμά του το φορτηγό πλοίο ABY JEANNETE.
Στην Ιεράπετρα τα παιδιά του και η οικογένειά του
αγωνιούσαν γιατί μέχρι το πρωί της Δευτέρας δεν είχαν καμία τηλεφωνική
επαφή μαζί του, και δε γνώριζαν τίποτα για την τύχη του. «Περάσαμε ώρες
αγωνίας γιατί δεν είχαμε καταφέρει να μάθουμε νέα του, από το πρωί μέχρι
τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Έπειτα μας είπαν ότι είδαν το όνομά του σε
κάποια ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, να αναφέρεται
μεταξύ των διασωθέντων. Λίγο πριν το μεσημέρι της Δευτέρας κατάφερα να
μιλήσω μαζί του, καθώς μου απάντησε επιτέλους στο κινητό του τηλέφωνο.
Μου είπε ότι είναι καλά και ότι βρίσκεται πάνω στο φορτηγό πλοίο ABY
JEANNETE περιμένοντας να μπει το καράβι σε κάποιο λιμάνι για να
αποβιβαστεί, μαζί με άλλους Έλληνες, προκειμένου να επιστρέψουν με C-130
της Πολεμικής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας», μας είπε η
23χρονη κόρη του Ελένη Χτενάκη.
«Αγωνιούσαμε για την τύχη του γιατί είχε
εγχειριστεί πρόσφατα, και δε γνωρίζαμε αν θα άντεχε σε μια τέτοια
κακουχία μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα. Απορώ, πάντως, πώς επέτρεψαν
σε αυτό το πλοίο να αποπλεύσει και να ταξιδέψει με τόσο αντίξοες
καιρικές συνθήκες», κατέληξε η Ελένη Χτενάκη.
Ο 50χρονος Χρήστος Χτενάκης ήταν από τους πιο
θαρραλέους επιβάτες που τόλμησαν μέσα στη φουρτούνα και την καταιγίδα να
μπουν στη σωσίβια λέμβο, να βοηθήσει με την εμπειρία του και άλλους
συνεπιβάτες του και να σώσει σύμφωνα με μαρτυρίες συναδέλφων του τη
σύζυγο ενός άλλου οδηγού βυτιοφόρου.
«Προσπαθώντας να επικοινωνήσω με τους οδηγούς των
βυτιοφόρων που συνεργάζομαι, έμαθα από κάποιον παλιό μου συνεργάτη ότι ο
Χρήστος Χτενάκης αποδείχτηκε πραγματικός ήρωας, γιατί βοήθησε στη
διάσωση της συζύγου ενός συναδέλφου του, και για το λόγο αυτό του
αξίζουν συγχαρητήρια. Λίγο έλειψε να έχω και εγώ δικό μου φορτίο
ελαιολάδου σε αυτό το πλοίο, αλλά στάθηκα μάλλον τυχερός, γιατί ο οδηγός
μου δεν κατάφερε την τελευταία στιγμή να βρει εισιτήριο, με αποτέλεσμα
να φύγει ευτυχώς το βυτιοφόρο μια μέρα αργότερα», μας είπε ο έμπορος
ελαιολάδου κ. Γιώργος Νικολαράκης από την Καλαμαύκα Ιεράπετρας.
Για τη φωτιά στο γκαράζ του Norman Atlantic ο Α'
πλοίαρχος, επιθεωρητής και πρώην καθηγητής της Σχολής Εμποροπλοιάρχων
Κρήτης κ. Γιώργος Ραϊνάκης είναι κατηγορηματικός στην εκτίμησή του: «Η
φωτιά δεν εκδηλώνεται από μόνη της. Κάποιο χέρι σίγουρα έχει βάλει τη
φωτιά και αυτό θα το αναδείξει η έρευνα των αιτίων που θα γίνει. Το
Norman Atlantic, σύμφωνα με την έρευνα που έκανα στην ταυτότητά του,
είναι ένα αξιόπλοο πλοίο νεαρής ηλικίας, το οποίο είχε περάσει πρόσφατα
από τον έλεγχο του ιταλικού νηογνώμονα, του RINA. Πάντως, ένα είναι
σίγουρο, ότι αυτό το πλοίο ήταν πάρα πολύ άτυχο. Όλες οι παράμετροι στην
εκδήλωση της πυρκαγιάς και στη διάρκεια της ρυμούλκησής του στην
Αδριατική ήταν αρνητικές, και γι' αυτό είχαμε αυτή την άσχημη εξέλιξη»,
μας είπε ο κ. Γιώργος Ραϊνάκης, από τους πρώτους που έμαθε για το
ναυτικό αυτό ατύχημα, γιατί έχει δύο παιδιά καπετάνιους, και
παρακολουθεί καθημερινά τα ταξίδια τους.
Νίκος Πετάσης
Πηγή : Νέα Κρήτη