Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες ημέρες για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13% από την 1η Αυγούστου.
Από την πλευρά της κυβέρνησης το θέμα προβάλλεται δεόντως ως ένα σημαντικό επίτευγμα.
Όμως οι επαγγελματίες του κλάδου, αν και επισημαίνουν ότι πρόκειται για ένα μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση, τονίζουν ότι θα εφαρμοστεί με μεγάλη καθυστέρηση, ήδη θα έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού. Παράλληλα αναφέρουν ότι είναι πολύ μικρές οι δυνατότητες μείωσης των τιμών αφ' ενός γιατί δε σημειώθηκε αύξηση όταν αυξήθηκε ο ΦΠΑ και απορρόφησαν την αύξηση τα ίδια τα καταστήματα και αφ' ετέρου επειδή έχει αυξηθεί -κι εξακολουθεί να αυξάνεται- το κόστος των πρώτων υλών. Οι προσδοκίες λοιπόν από την εφαρμογή του (προσωρινού) μέτρου δεν είναι μεγάλες ως προς την αύξηση της κίνησης. Ωστόσο θα συμβάλει στο να μην κλείσουν περισσότερα καταστήματα εστίασης το επόμενο χρονικό διάστημα, όπως σημειώνουν.
Ερωτηθείς ο Πρόεδρος του Συλλόγου Καταστημάτων Ψυχαγωγίας και Εστίασης Δήμου Σητείας κ. Κωνσταντίνος Βασιλάκης αρχικά ανέφερε ότι «το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μπορέσουν να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους για κάποιο χρονικό διάστημα περαιτέρω. Διότι δυστυχώς το κόστος λειτουργίας μίας επιχείρησης στο χώρο της εστίασης δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Απεναντίας είχαμε την επιβάρυνση του ΦΠΑ να αγοράζουμε με 13%, να πουλάμε με 23%, που, όπως αντιλαμβάνεστε, ήταν κάτι πέρα για πέρα παράλογο και εξουθενωτικό για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
23% στο 13% από την 1η Αυγούστου. Από την πλευρά της κυβέρνησης το θέμα προβάλλεται δεόντως ως ένα σημαντικό επίτευγμα.
Όμως οι επαγγελματίες του κλάδου, αν και επισημαίνουν ότι πρόκειται για ένα μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση, τονίζουν ότι θα εφαρμοστεί με μεγάλη καθυστέρηση, ήδη θα έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού. Παράλληλα αναφέρουν ότι είναι πολύ μικρές οι δυνατότητες μείωσης των τιμών αφ' ενός γιατί δε σημειώθηκε αύξηση όταν αυξήθηκε ο ΦΠΑ και απορρόφησαν την αύξηση τα ίδια τα καταστήματα και αφ' ετέρου επειδή έχει αυξηθεί -κι εξακολουθεί να αυξάνεται- το κόστος των πρώτων υλών. Οι προσδοκίες λοιπόν από την εφαρμογή του (προσωρινού) μέτρου δεν είναι μεγάλες ως προς την αύξηση της κίνησης. Ωστόσο θα συμβάλει στο να μην κλείσουν περισσότερα καταστήματα εστίασης το επόμενο χρονικό διάστημα, όπως σημειώνουν.
Ερωτηθείς ο Πρόεδρος του Συλλόγου Καταστημάτων Ψυχαγωγίας και Εστίασης Δήμου Σητείας κ. Κωνσταντίνος Βασιλάκης αρχικά ανέφερε ότι «το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μπορέσουν να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους για κάποιο χρονικό διάστημα περαιτέρω. Διότι δυστυχώς το κόστος λειτουργίας μίας επιχείρησης στο χώρο της εστίασης δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Απεναντίας είχαμε την επιβάρυνση του ΦΠΑ να αγοράζουμε με 13%, να πουλάμε με 23%, που, όπως αντιλαμβάνεστε, ήταν κάτι πέρα για πέρα παράλογο και εξουθενωτικό για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Aνατολή