Τη «μερίδα του λέοντος» στο διαγωνισμό για τις 24 άγονες γραμμές που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πήρε η Olympic Air, που αποκτά δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης για 13 δρομολόγια. Οι εταιρείες Astra Airlines και Sky Express κατοχύρωσαν από πέντε δρομολόγια η κάθε μία και η Aegean Airlines [AGNr.AT] ένα δρομολόγιο.
Η εκμετάλλευση ισχύει μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2016. Το συνολικό αντιστάθμισμα για την εκτέλεση των δρομολογίων ανέρχεται σε περίπου 157,5 εκατ. ευρώ.
Η Olympic Air παίρνει για την εκτέλεση των δρομολογίων στις 13 άγονες γραμμές συνολικό ποσό ύψους 109.537.391,99 ευρώ.
Τα δρομολόγια που θα εκτελεί είναι: Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Μήλος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα- Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα - Σκιάθος, Ρόδος - Κως - Λέρος - Κάλυμνος - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος και Ρόδος - Καστελόριζο.
Η Astra Airlines παίρνει συνολικά 9.192.004 ευρώ για τις γραμμές: Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Αθήνα - Σητεία και Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα.
Η Sky Express παίρνει συνολικά 35.460.705,44 ευρώ για τις γραμμές: Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Ακτιο- Σητεία, Θεσσαλονίκη - Σκύρος και Κέρκυρα - Ακτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα.
Η Aegean Airlines παίρνει 3.275.919 ευρώ για τη γραμμή Αθήνα - Σκύρος. Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το δρομολόγιο Αθήνα - Σκύρος θα εκτελείται από 1ης Μαΐου και με A319/A320.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε πως «κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών συμβάλλαμε στην ανάπτυξη της κίνησης των δρομολογίων Αθήνα-Σητεία, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη-Σάμος και Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα κατά 70% και με μηδενικό κόστος για το κράτος, αφού η εξυπηρέτησή τους έγινε για πρώτη φορά με jet αεροσκάφη και για πρώτη φορά χωρίς καμία απολύτως επιδότηση».
Για να ολοκληρωθεί η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, ζητείται από τις εταιρείες να προσκομίσουν εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης της σύμβασης, για κάθε μία από τις γραμμές, αορίστου διάρκειας και ποσού 5% επί του συνολικού αιτηθέντος αντισταθμίσματος και για κάθε μία από τις γραμμές που εκτελούνται χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα ποσού 40.000 ευρώ.
Πηγή : Ναυτεμπορική
Η εκμετάλλευση ισχύει μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2016. Το συνολικό αντιστάθμισμα για την εκτέλεση των δρομολογίων ανέρχεται σε περίπου 157,5 εκατ. ευρώ.
Η Olympic Air παίρνει για την εκτέλεση των δρομολογίων στις 13 άγονες γραμμές συνολικό ποσό ύψους 109.537.391,99 ευρώ.
Τα δρομολόγια που θα εκτελεί είναι: Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Μήλος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα- Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα - Σκιάθος, Ρόδος - Κως - Λέρος - Κάλυμνος - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος και Ρόδος - Καστελόριζο.
Η Astra Airlines παίρνει συνολικά 9.192.004 ευρώ για τις γραμμές: Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Αθήνα - Σητεία και Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα.
Η Sky Express παίρνει συνολικά 35.460.705,44 ευρώ για τις γραμμές: Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Ακτιο- Σητεία, Θεσσαλονίκη - Σκύρος και Κέρκυρα - Ακτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα.
Η Aegean Airlines παίρνει 3.275.919 ευρώ για τη γραμμή Αθήνα - Σκύρος. Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το δρομολόγιο Αθήνα - Σκύρος θα εκτελείται από 1ης Μαΐου και με A319/A320.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε πως «κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών συμβάλλαμε στην ανάπτυξη της κίνησης των δρομολογίων Αθήνα-Σητεία, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη-Σάμος και Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα κατά 70% και με μηδενικό κόστος για το κράτος, αφού η εξυπηρέτησή τους έγινε για πρώτη φορά με jet αεροσκάφη και για πρώτη φορά χωρίς καμία απολύτως επιδότηση».
Για να ολοκληρωθεί η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, ζητείται από τις εταιρείες να προσκομίσουν εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης της σύμβασης, για κάθε μία από τις γραμμές, αορίστου διάρκειας και ποσού 5% επί του συνολικού αιτηθέντος αντισταθμίσματος και για κάθε μία από τις γραμμές που εκτελούνται χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα ποσού 40.000 ευρώ.
Πηγή : Ναυτεμπορική