Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

Το Σεπτέμβριο ξεκινούν εργασίες στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος

 

Το φθινόπωρο θα είναι εγκατεστημένος ο εργολάβος στο τμήμα Νεάπολη -Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα και το έργο θα έχει ξεκινήσει να εκτελείται κανονικά, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις. Ο Σεπτέμβριος θεωρείται ο πιθανότερος μήνας εγκατάστασης της εργολήπτριας εταιρείας.

Ενδεικτική είναι η αντίδραση του Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) Γιώργου Αγαπάκη, στο σχετικό ερώτημα της ΑΝΑΤΟΛΗΣ και του δημοσιογράφου Μιχάλη Ατσαλάκη για το αν εκτιμά πως το φθινόπωρο το έργο μπορεί να έχει ξεκινήσει. «Είμαι βέβαιος πως το φθινόπωρο θα έχουν μπει μπουλντόζες», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Ο Λασιθιώτης μηχανικός έχει δουλέψει επισταμένως για την ωρίμανση τόσο του συγκεκριμένου τμήματος, όσο και των υπολοίπων του νομού Λασιθίου, επί σειρά ετών. Έχοντας δε πλήρη εικόνα για όλα τα στάδια της εξέλιξης των τμημάτων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι, είναι αισιόδοξος για την εξέλιξη του δρόμου, με την προϋπόθεση πως θα τηρηθούν όλες οι ημερομηνίες σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει.

«Το τμήμα του ΒΟΑΚ από την Νεάπολη στον Άγιο Νικόλαο είναι το πρώτο που θα ξεκινήσει να υλοποιείται για το βόρειο οδικό άξονα και έχει την πλήρη ωριμότητα για να εγκατασταθεί ο εργολάβος», υπογραμμίζει.

Αυτή την περίοδο το Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκληρώνει το συμβατικό έλεγχο και ακολουθεί η ανάθεση του έργου στην «Άκτωρ» που αναδείχθηκε με έκπτωση 7,1% από την διαδικασία.

Αναλυτικά, το έργο αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση- διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη- Αγ. Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 22,50 μ.

Να σημειωθεί πως το έργο έχει αυξημένο προϋπολογισμό σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για 60-70 εκατομ. ευρώ. Τώρα, το έργο που θα υλοποιηθεί έχει αλλάξει. Το μήκος του δρόμου είναι 14,5 χλμ. και το κόστος με ΦΠΑ 186 εκατομ. ευρώ και 136 χωρίς ΦΠΑ, επειδή τα πολλά τεχνικά έργα που έχει οδηγούν και σε αύξηση του προϋπολογισμού. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο τα μεγάλα τεχνικά έργα, δηλαδή γέφυρες, τέσσερις τεχνητές σήραγγες και ανισόπεδοι κόμβοι θα κοστίσουν όσο η αρχική εκτίμηση προϋπολογισμού του έργου.

Όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης το κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί, τα βασικά θέματα έχουν δρομολογηθεί, θα ακολουθήσουν οι διαδικασίες αποζημιώσεων που προβλέπονται για σπίτια και γη, ενώ για τις τρεις επιχειρήσεις καυσίμων καθώς και τις συναφείς με οχήματα επιχειρήσεις που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις τους, θα λειτουργούν απρόσκοπτα μέχρι και την ολοκλήρωση του έργου. Η συμβατική υποχρέωση του εργολάβου είναι 36 μήνες και εκτιμάται πως στην καλύτερη εκδοχή το έργο θα παραδοθεί το 2026.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας