Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Κρήτη: Ανοίγουν «φτερά» τα υδροπλάνα στο νησί – Τα κόστη και τα οφέλη

 https://s1.neakriti.gr/images/1542x770/files/2019-11-08/ydroplano.jpg

Μετά από συζητήσεις δεκαετιών, η Κρήτη πιο κοντά από ποτέ στα πρώτα υδατοδρόμια - Ποιες περιοχές βρίσκονται στον σχεδιασμό

Η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης, αναφορικά με την χορήγηση προσωρινών αδειών λειτουργίας για τα υδατοδρόμια, αναθέρμανε την συζήτηση γύρω από το θέμα και φαίνεται να έδωσε το έναυσμα για την υλοποίηση σχεδίων, που για χρόνια είχαν κολλήσει στους δαιδαλώδεις μηχανισμούς της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Οι εν λόγω άδειες θα εκδίδονται, πλέον, με τάχιστες διαδικασίες και θα έχουν διάρκεια ενός έτους, ως αναφέρει η σχετική τροπολογία, δίνοντας έτσι το δικαίωμα στον εκάστοτε φορέα να μπορεί, με την παραπάνω προσωρινή άδεια, να λειτουργεί κανονικά τα εκάστοτε υδατοδρόμια, μέχρι την έκδοση της επίσημης άδειας.

Οι περιοχές με τα πρώτα υδατοδρόμια

Σε ότι έχει να κάνει με τον σχετικό σχεδιασμό στο νησί, για την ώρα έχει γνωστοποιηθεί από την πλευρά των δύο εμπλεκόμενων εταιριών, Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, ότι το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου θα είναι το πρώτο που θα λειτουργήσει στην Κρήτη. Ως ορίζει ο υφιστάμενος προγραμματισμός το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου θα ακολουθήσουν εκείνα της Σητείας, του Ηρακλείου, της Ιεράπετρας, των Χανίων, του Μαλεβιζίου και της Αγίας Γαλήνης.

Προσιτές τιμές, ταχύτητα και ασφάλεια

Είναι γεγονός ότι, το υδροπλάνο αναμένεται να συστήσει τους Κρητικούς με μια νέα πραγματικότητα στις μεταφορές, τόσο λόγω της αμεσότητας του μέσου και των προσιτών τιμών, όσο και λόγω της ταχύτητας των μικρών αλλά εξαιρετικά ασφαλών σκαφών, τα οποία φτάνουν έως και τα 305 χλμ/ώρα. Το κόστος, είναι από τα βασικά στοιχεία που κάνουν τα υδροπλάνα ανταγωνιστικά στον χώρο των μεταφορών, με τις τιμές να κυμαίνονται από 70 έως 90 ευρώ και την μέγιστη διάρκεια των ταξιδιών να φτάνουν τα 45 λεπτά.

Τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες

Μεταξύ άλλων, μεγάλη φαίνεται να είναι η αξία των υδατοδρομίων για τις απομονωμένες περιοχές, ειδικότερα τον χειμώνα, μιας και πέραν της μεταφορικής και τουριστικής τους αξίας, τα υδροπλάνα, μπορούν να τελέσουν αεροδιακομιδές ασθενών, μεταφορές προμηθειών, αλλά ακόμη και να συνεισφέρουν σε διαδικασίες πυρόσβεσης αν παρουσιαστεί ανάγκη. Σε περιοχές όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα παρουσίας αεροπλάνων, ελλείψει αεροδρομίων, η δημιουργία ενός δικτύου υδροπλάνων θα βοηθήσει στην άρση του «αποκλεισμού» που αυτές βιώνουν. Ανάμεσα στα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες πρέπει να καταμετράται και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγω για την προοπτική 1.000 νέων πεδίων απασχόλησης ανά την ελληνική επικράτεια.

Αμεσότητα και ευκολία- Το υδροπλάνο ως συμπληρωματικό μέσο

Το κεντρικό σκεπτικό πίσω από τα υδροπλάνα έγκειται στην απλοποίηση των διαδικασιών για τους επιβάτες, εν αντιθέσει με την συχνά περίπλοκη και κοστοβόρα, από άποψης χρόνου, διαδικασία επιβίβασης σε ένα αεροπλάνο. Εκ των πραγμάτων, τα περιορισμένης χωρητικότητας σκάφη, 19 επιβάτες ανά πτήση, έχουν χαρακτήρα συμπληρωματικό.

Πάνω στην προηγούμενη διαπίστωση βασίζεται η πρόθεση των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον χώρο να προσφέρουν, σε συνεργασία με αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, υβριδικά ταξιδιωτικά πακέτα.

Επί παραδείγματι, ένας επιβάτης που ξεκινάει από την Ρώμη για το Ηράκλειο, με αεροπλάνο, θα μπορεί, με το ίδιο εισιτήριο να επιβιβαστεί σε υδροπλάνο ώστε να βρεθεί στο Ρέθυμνο.

Πηγή : Nέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας