Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

Από 3.30 έως 3.75 €/κ. κυμαίνονται οι τιμές στο λάδι

Βρισκόμαστε ήδη στην μέση και βαδίζουμε προς το τέλος της περιόδου συγκομιδής της ελιάς στην Κρήτη και η αγωνία παραγωγών και αγοραστών για τις τιμές κορυφώνεται.

Ο κ. Νίκος Μιχελάκης, Δρ Γεωπόνος, Επιστημονικός Σύμβουλος του ΣΕΔΗΚ και πρ. Διευθυντής του Ινστιτούτου Ελιάς Χανίων σε δηλώσεις του σχολιάζει: «Οι παραγωγοί αγωνιούν για το αν και πότε θα ανεβούν οι τιμές, ενώ οι αγοραστές, συνήθως εταιρίες της Ιταλίας με τους εδώ μεσίτες και εκπροσώπους τους, αγωνιούν για το αντίθετο. Αν δηλαδή θα μπορέσουν, εκμεταλλευόμενοι τις ειδικές συνθήκες της οικονομικής κρίσης και τις άμεσες ανάγκες των μικρών κυρίως παραγωγών, να καταφέρουν να αγοράσουν, όσο το δυνατόν φθηνότερο ελαιόλαδο».
Η μεγαλύτερη τιμή στη Μαρωνιά
Οι τιμές σύμφωνα με το Δελτίο Τιμών της Τρίτης 9 Ιανουαρίου κυμαίνονται στην Κρήτη από 3,30-3,75 €/κ. και στην Πελοπόννησο από 3,30-3,50€ /κ.
Η μεγαλύτερη τιμή στην Κρήτη, 3,75 €/κ., προσφέρεται από το ιδιωτικό ελαιοτριβείο Αεράκη στην Μαρωνιά της Σητείας, λέει ακόμα ο κ. Μιχελάκης και εξηγεί ότι εκεί οι τιμές είναι γενικά υψηλότερες από ό,τι σε άλλες περιοχές της Κρήτης κατά 0,4 έως 0,5 €/κ., εξ αιτίας του ότι στην περιοχή αυτή υπάρχουν αρκετοί Συνεταιρισμοί, που πωλούν το ελαιόλαδό τους με διαγωνισμούς και παρασύρουν προς τα άνω τις τιμές.
https://www.facebook.com/SitiaNea/Ο ΣΕΔΗΚ – προσθέτει –  γενικά προωθεί και υποστηρίζει την πρακτική της πώλησης του ελαιολάδου με διαγωνισμούς γιατί εκτός του ότι η μέθοδος αυτή αποτελεί μια διάφανη διαδικασία, επιβεβλημένη για Συνεταιρισμούς, εξασφαλίζει συνήθως τιμές μεγαλύτερες. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει ήδη καθιερώσει βραβεύσεις των Συνεταιρισμών που εφαρμόζουν ορθές πρακτικές διάθεσης, μεταξύ των οποίων οι διαγωνισμοί διαφόρων τύπων, ενώ παράλληλα με σχετικές ομιλίες σε διάφορες εκδηλώσεις, όπως αυτή που έγινε πρόσφατα στον Πλάτανο Κισάμου, ενημερώνει τους παραγωγούς.
Βέβαια, όπως υπογράμμισε ο κ. Μιχελάκης, οι διαγωνισμοί, για να έχουν αποτέλεσμα, πρέπει να εξασφαλίζουν τις βασικές προϋποθέσεις αξιοπιστίας, αμεροληψίας και ανταγωνιστικότητας. Γι’ αυτό πρέπει να έχουν ευρεία δημοσιότητα, δηλαδή να απευθύνονται σε όλους τους αγοραστές και οι προσφορές να είναι κλειστές, δηλαδή να ανοίγονται όλες μαζί ενώπιον επιτροπής ή του Δ.Σ. Προσκλήσεις 2-5 αγοραστών για προσφορές δεν εντάσσονται στις πολύ ορθές πρακτικές γιατί δεν εξασφαλίζουν αδιαβλητότητα και ανταγωνιστικότητα, καταλήγει ο Επιστημονικός Σύμβουλος του ΣΕΔΗΚ.

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας