Πέμπτη, 2 Μαρτίου 2017

"Ψηφίζουν" Κρήτη οι Ευρωπαίοι: Θέλουν ήλιο και θάλασσα!

ΚΡΗΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΑΡΑΛΙΑ«Βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολύ καλή τουριστική σεζόν», τόνισε μέσα από την εκπομπή "Κρήτη Σήμερα" της "ΚΡΗΤΗ TV" ο αντιπεριφερειάρχης και τουριστικός πράκτορας Αντίπας Σηφάκης, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι δε χρειάζονται πανηγυρισμοί, καθώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή μας και η κατάσταση στην Τουρκία είναι αυτά που κάνουν την Ελλάδα να έχει μεγάλη τουριστική ζήτηση.

Μάλιστα, ο κ. Σηφάκης αναρωτήθηκε αν η κατάσταση ήταν καλύτερη στην Τουρκία ποια θα ήταν η εικόνα των προκρατήσεων στην Ελλάδα.
«Άραγε θα είχαμε την ίδια εικόνα στις ελληνικές προκρατήσεις αν η κατάσταση ήταν καλύτερη στην Τουρκία; Δε χρειάζονται πανηγυρισμοί από το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού, αλλά σχέδιο ουσίας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Πάντως, τα μηνύματα που έρχονται απ' όλες τις χώρες που μας "ενδιαφέρουν" είναι εξαιρετικά θετικά και η Κρήτη θα γνωρίσει νέες στιγμές τουριστικής... δόξας, με μόνο περιοριστικό παράγοντα πλέον τον αριθμό των κλινών: όπως έγινε και πέρυσι, όταν Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο οι πληρότητες άγγιξαν το 100% στις μεγάλες μονάδες και εισιτήρια "τελευταίας στιγμής" δεν υπήρχαν ούτε για δείγμα. Γίνεται λοιπόν επιτακτική η ανάγκη για ανέγερση και νέων μονάδων, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους.

Τα κριτήρια
Στη διάρκεια της εκπομπής "Κρήτη Σήμερα" παρουσιάστηκε μια έρευνα που αποτυπώνει τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν τον τόπο διακοπών τους οι Ευρωπαίοι, με την Κρήτη να κάνει "πρωταθλητισμό" στον επαναλαμβανόμενο τουρισμό, όχι όμως για τη δυναμική των υποδομών της, αλλά κυρίως για τις δυνατές σχέσεις που έχουν με το νησί μας πολλοί τουρίστες, αλλά και για τα εξαιρετικά ξενοδοχεία της.
Στο ευρωβαρόμετρο, μάλιστα, μέσα από την ερώτηση για τον κυριότερο λόγο διακοπών, σύμφωνα με τις απαντήσεις των Ευρωπαίων πολιτών αναδείχτηκαν και πάλι ο ήλιος και η θάλασσα.
Αναλυτικότερα, στην ερώτηση για τον κυριότερο λόγο διακοπών τους, οι Ευρωπαίοι πολίτες απάντησαν ως κυριότερους λόγους «τον ήλιο και τη θάλασσα» με ποσοστό 39% και την «επίσκεψη σε οικογένεια/φίλους/συγγενείς» με ποσοστό 38%. Περίπου 3 στους 10 ερωτηθέντες επιλέγουν ως κυριότερο λόγο τη φύση (31%), τα ταξίδια στην πόλη (27%) και τον πολιτισμό (26%), ενώ περίπου ένας στους 10 επιλέγει την ευεξία, την υγεία-spa ή θεραπεία (13%), τον αθλητισμό (12%) ή κάποιο συγκεκριμένο γεγονός (9%).
Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι Ευρωπαίοι θα επισκέπτονταν ξανά κάποιο προορισμό κατά σειρά είναι: 1) η φύση (τοπίο, κλίμα, κ.τ.λ.) με 45%, 2) η ποιότητα των καταλυμάτων με ποσοστό 32%, 3) τα πολιτιστικά και ιστορικά ενδιαφέροντα με 31%, 4) το επίπεδο τιμών με ποσοστό 24%, 5) οι υπηρεσίες καλωσορίσματος με 21%, 6) οι διαθέσιμες δραστηριότητες/υπηρεσίες με 20%, και 7) οι υπηρεσίες ΑμεΑ με ποσοστό 6%.

Από στόμα σε στόμα
Σε ερώτηση σχετικά με τη σημαντικότερη πηγή πληροφόρησης η οποία θα επηρέαζε την απόφασή τους σχετικά με το ταξίδι τους, οι Ευρωπαίοι πολίτες απάντησαν ότι η πληροφορία που επηρεάζει την απόφαση είναι κυρίως οι απόψεις των συγγενών και φίλων (51%) και στη συνέχεια οι ιστοσελίδες που συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν κριτικές, σχόλια και αναφορές ταξιδιωτών (34%).
Ακολουθούν η προσωπική εμπειρία με 33%, οι ιστοσελίδες των πρακτορείων ή των προορισμών με 17%, τα γραφεία των τουριστικών πρακτορείων με 13%, τα social media με 12%, οι εφημερίδες/ραδιόφωνα με ποσοστό 11% και οι τουριστικοί οδηγοί και τα περιοδικά με 9%.
Οι απόψεις συγγενών και φίλων εξακολουθούν διαχρονικά να αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή πληροφόρησης και θα πρέπει να συνδεθούν με τις ιστοσελίδες που συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν κριτικές, σχόλια και αναφορές ταξιδιωτών, που αποτελεί το δεύτερο κυριότερο λόγο.
Όσον αφορά στους υπόλοιπους λόγους, αξίζει να επισημανθεί η σημαντική αύξηση που παρουσιάζουν τα social media. Σε ερώτηση σχετικά με την επίδραση περιβαλλοντικών πτυχών στην επιλογή προορισμού, το 54% απάντησε ότι όταν επιλέγει τόπο διακοπών δεν επηρεάζεται από καμιά τέτοια μεταβλητή.
Αντίστροφα, το 40% των ερωτηθέντων επηρεάζεται από μία τουλάχιστον περιβαλλοντική πτυχή.

ΘΑ "ΒΟΥΛΙΑΞΕΙ" ΤΟ ΝΗΣΙ

Θετικά μηνύματα από τις προκρατήσεις
Όπως εκτιμούν οι φορείς του τουρισμού στην Κρήτη, τα πολύ καλά μηνύματα έρχονται από όλες τις αγορές της Ευρώπης, με την Κρήτη να έχει "πρωταγωνιστικό" ρόλο στο χάρτη των προκρατήσεων.
Σύμφωνα με τον τουριστικό πράκτορα και αντιπεριφερειάρχη Αντίπα Σηφάκη, η κατάσταση στην Τουρκία, αλλά και οι χαμηλές τιμές αποτελούν τα βασικά κριτήρια των τουριστών που στρέφουν φέτος το μεγάλο τους ενδιαφέρον προς την Κρήτη.
Μάλιστα, ήδη τα πρώτα ξενοδοχεία φέτος θα ανοίξουν στο νησί μετά τις 20 Μαρτίου, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα ξεκινούν και οι πτήσεις από τη Γερμανία και τη Βρετανία. Βεβαίως μέχρι τα τέλη Απριλίου θα έχουν "ανοίξει" όλες οι τουριστικές αγορές προς το νησί, με τα μηνύματα να είναι πολύ καλά φέτος και από τη Ρωσία αλλά και από το Ισραήλ.

Πώς επιλέγουν προορισμό οι Ευρωπαίοι

Κριτήριο Ποσοστό
Ήλιος/θάλασσα       39%
Φύση 31%
Πολιτισμός 26%
Spa ή θεραπεία      13%
Αθλητισμός 12%
Κάποιο συγκεκριμένο γεγονός 9%

Γιατί ξανάρχονται;

Αιτία - Ποσοστό
Η φύση      45%
Η ποιότητα των καταλυμάτων 32%
Τα πολιτιστικά και ιστορικά ενδιαφέροντα 31%
Το επίπεδο τιμών 24%
Οι υπηρεσίες καλωσορίσματος      21%
Οι διαθέσιμες δραστηριότητες/υπηρεσίες 20%
Οι υπηρεσίες ΑμεΑ 6%

Πώς επηρεάζονται

Αιτία - Ποσοστό
Απόψεις των συγγενών και φίλων 51%
Ταξιδιωτικές ιστοσελίδες 34%
Προσωπική εμπειρία 33%
Ιστοσελίδες πρακτορείων ή προορισμών 17%
Γραφεία τουριστικών πρακτορείων 13%
Social media 12%
Εφημερίδες/ραδιόφωνα 11%
Τουριστικοί οδηγοί και περιοδικά 9%
Ρεπορτάζ: Μάνος Δασκαλάκης

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας