Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Δε βγαίνει στο "σφυρί" το αεροδρόμιο Σητείας

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
Εκτός κάδρου αποκρατικοποιήσεων, τουλάχιστον για το προσεχές μέλλον, μένει το δημοτικό αεροδρόμιο Σητείας.
Την επίσημη ενημέρωση αυτή έδωσαν χθες στο δήμαρχο Σητείας Θοδωρή Πατεράκη στελέχη και σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι τόνισαν πως το αεροδρόμιο "Βιτσέντζος Κορνάρος", παρά το σημαντικό έργο επέκτασης που έγινε, δεν είναι ελκυστικό επενδυτικά λόγω της έλλειψης καλής οδικής σύνδεσης με τον Άγιο Νικόλαο και την Ιεράπετρα...

Όπως είχαμε γράψει από χθες, ο δήμαρχος Σητείας μετέβη στην Αθήνα και παρευρέθηκε το μεσημέρι σε ειδική ενημερωτική συνάντηση, στις 2:30 αύριο το μεσημέρι, στο ΤΑΙΠΕΔ, με φόντο την υπόθεση της αποκρατικοποίησης του δημοτικού αεροδρομίου "Βιτσέντζος Κορνάρος" που επανήρθε εκ νέου το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο...
Με βάση τα όσα έχουν δει τελευταία το φως της δημοσιότητας, το ΤΑΙΠΕΔ βάζει ξανά στο "μικροσκόπιο" τα 23 εναπομείναντα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό τη Fraport, προχωρώντας στην πρόσληψη συμβούλων για την «αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής».
Αυτή βεβαίως δεν είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται κινητικότητα γύρω από την αποκρατικοποίηση και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία ανήκει και ο δημοτικός αερολιμένας Σητείας. Η συζήτηση κρατά από πρόπερσι, αλλά γενικώς στην υπόθεση επικρατεί ένα "ομιχλώδες" τοπίο, τόσο σε επίπεδο προθέσεων όσο και σε επίπεδο διαδικασιών.
Η χθεσινή συνάντηση ήρθε να ξεδιαλύνει το τοπίο ως προς το τι μέλλει γενέσθαι με τον αερολιμένα "Βιτσέντζος Κορνάρος". Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσαν το δήμαρχο πως το δημοτικό αεροδρόμιο Σητείας δε βρίσκεται στα πλάνα του προωθούμενου νέου γύρου ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων.
Εκτός του "πακέτου" των αεροδρομίων που έχει πάρει η Fraport έχουν μείνει 23 αεροδρόμια. Όμως κάποια εξ αυτών, όπως το αεροδρόμιο Σητείας, δε θα συμπεριληφθούν στο νέο "πακέτο" παραχώρησης λόγω μη επενδυτικής θελκτικότητας!
«Η ενημέρωση που μου έδωσαν είναι ότι το δημοτικό αεροδρόμιο Σητείας δεν είναι στις προθέσεις και στα σχέδια για πώληση ή ενοικίαση. Ο ειδικός σύμβουλος που είχε αναλάβει πέρυσι να κάνει μια αξιολόγηση-ιεράρχηση έκανε ένα διαχωρισμό.
»Μπήκαν κάποια περιφερειακά αεροδρόμια μεγάλης καλοκαιρινής τουριστικής αιχμής, όπως αυτά της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Πάρου, ψηλά στη λίστα προτεραιότητας.
»Αντίθετα κάποια άλλα, όπως το δικό μας, έμειναν χαμηλά και τέθηκαν εκτός πλάνων ιδιωτικοποίησης σε πρώτη φάση. Και αυτό λόγω - όπως κρίθηκε - χαμηλού επενδυτικού ενδιαφέροντος.
»Το αεροδρόμιο δε θα είναι στο σχήμα των υπό παραχώρηση αεροδρομίων. Βεβαίως θα περάσει στα χέρια του Υπερταμείου, που ενδέχεται να εξετάσει άλλα δικά του σχέδια αξιοποίησης. Φυσικά υπάρχει και το ιδιοκτησιακό θέμα.
Τους επισήμανα πως το αεροδρόμιο Σητείας είναι δημοτικό και πως σε ό,τι γίνει μελλοντικά ο Δήμος Σητείας θα πρέπει να έχει λόγο και ρόλο», ανέφερε στη "Ν.Κ." ο δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης και συνέχισε: «Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, που ήταν ενημερωμένα, μου έκαναν και κάποιες ενδιαφέρουσες επισημάνσεις.
Μου είπαν χαρακτηριστικά πως είναι κρίμα να έχει γίνει ένα τέτοιο έργο επέκτασης-αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Σητείας και να παρουσιάζει χαμηλή κίνηση, επισκεψιμότητα και χαμηλό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Όπως επισήμαναν, αυτό έχει να κάνει με το προβληματικό οδικό δίκτυο. Δεν υπάρχει δηλαδή καλή οδική σύνδεση του αεροδρομίου Σητείας τόσο με τον Άγιο Νικόλαο και το Μεραμπέλο, όσο και με την Ιεράπετρα. Οι ίδιοι στάθηκαν ένα παραπάνω μάλιστα στον Άγιο Νικόλαο, που έχει και περισσότερες τουριστικές κλίνες.
Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έδειξαν ενημερωμένοι. Γνωρίζουν ότι η περιοχή της Σητείας δεν έχει τουριστικά καταλύματα, ξενοδοχειακές μονάδες και πως η τόνωση της κίνησης στον αερολιμένα "Βιτσέντζος Κορνάρος" μπορεί να έρθει μονάχα με τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων προς Άγιο και Ιεράπετρα»...

Οδικά έργα: Τρία τα ανοικτά μέτωπα
Τι γίνεται όμως με τα οδικά έργα που είναι αναγκαία για την περιοχή της Σητείας; Εδώ, όπως μας επισήμανε ο κ. Πατεράκης, «υπάρχουν ανοιχτά, σε εκκρεμότητα, τρία οδικά μέτωπα, τα οποία συζητήθηκαν και στη συνάντηση στο ΤΑΙΠΕΔ:
- Το ένα μέτωπο που είναι σε αρκετά προχωρημένη ωριμότητα αφορά στα οδικά τμήματα Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή και Γέφυρα Φρουζή-Παχιά Άμμος, συνολικού μήκους άνω των 12 χιλιομέτρων. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι στα 110 εκατ. ευρώ, άρα δεν είναι απαγορευτικός. Είναι το έργο που συγκεντρώνει τις περισσότερες προοπτικές να προχωρήσει μέσα στα επόμενα χρόνια.
- Το δεύτερο οδικό μέτωπο αφορά στο δρόμο από Καβούσι προς Σητεία (στο ύψος της γέφυρας Χαμεζίου). Τη στιγμή αυτή είμαστε στη φάση των γεωτεχνικών μελετών, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται η εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το έργο είναι τεχνικά πολύπλοκο, περιλαμβάνει κοιλαδογέφυρες και σήραγγες, η μία εκ των οποίων μήκους 500 μέτρων, ενώ ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι στα 300 εκατ. ευρώ.
- Το τρίτο μέτωπο αφορά σε νέο δρόμο Ιεράπετρα-Μακρύς Γιαλός-Σητεία. Εδώ είμαστε παρά πολύ πίσω. Μιλάμε για ένα έργο τελείως ανώριμο».
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης 

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας