Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Αυτός είναι ο βοσκός που μας δίδαξε το μεγαλείο των Ελλήνων

Κυνηγούσε τους τουρίστες στο βουνό, για να τους δώσει την τσάντα με τα 12.000 ευρώ
Ο πάμπτωχος βοσκός και οι ξεχασιάρηδες Γερμανοί - Οι απίστευτες στιγμές στη Θρυπτή και το ράλι του 61χρονου με το αγροτικό στους χωματόδρομους



Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη

Στιγμή δεν σκέφτηκε ο 61χρονος βοσκός Μανόλης Βάρδας από την Ιεράπετρα να κρατήσει για λογαριασμό του την τσάντα με τα 12.000 ευρώ, την οποία ξέχασε στο βουνό μία παρέα τουριστών. Αν και πάμφτωχος, πατέρας δέκα παιδιών και παππούς δύο ντουζίνων εγγονιών, έκλεισε τα μάτια στον …πειρασμό και έβαλε μπρος το αγροτικό του για να προλάβει τους… ξεχασιάρηδες Γερμανούς.

«Εγώ πήγαινα στα πρόβατα στην Θρυπτή, εκεί έχει υψόμετρο 1.000 μέτρα και είδα τρία νεαρά άτομα, δύο άνδρες και μία γυναίκα, να ξαποσταίνουν σε μία από τις δύο δεξαμενές της περιοχής.

Δεν τους μίλησα, τους προσπέρασα, αλλά πρόσεξα ότι είχαν αφήσει δύο τσάντες πάνω στο καπάκι της δεξαμενής. Έβγαζαν φωτογραφίες και μιλούσαν. Κάποια στιγμή μπήκαν στο αυτοκίνητο, σε μία κόκκινη κούρσα, και έφυγαν. Λίγα λεπτά αργότερα αντιλήφθηκα ότι είχαν ξεχάσει τις τσάντες πάνω στη δεξαμενή» περιέγραψε στην «Π».

Χωρίς δεύτερη σκέψη πλησίασε στη δεξαμενή και κοιτάζοντας τις τσάντες διαπίστωσε ότι η μία ήταν τίγκα στα χαρτονομίσματα. «Μιλάμε για πολλά λεφτά!». Μπήκε στο αυτοκίνητό του και τους πήρε από πίσω. «Τους έφθασα μετά από περίπου 5 χιλιόμετρα. Φώναζα, κόρναρα σε όλη την διαδρομή.

Τους έκανα σήματα να σταματήσουν μέχρι που κατάλαβαν ότι εκείνους ήθελα».

Ο βοσκός της ιστορίας μας δεν φώναζε φυσικά «Στάσου μύγδαλα!». Οι Γερμανοί, όπως έμαθε εκ των υστέρων, μόλις αντίκρισαν τις τσάντες άρχισαν να χτυπούν τα χέρια τους στο κεφάλι. «Έβγαλαν 500 ευρώ να μου τα δώσουν για να με ευχαριστήσουν. Όμως εγώ δεν τα δέχτηκα. Εγώ έχω μάθει στη φτώχεια και στα βάσανα από μικρός.

Παλεύω πολλά και πολλούς. Βοσκός είμαι από κοπέλι. Δεν τα πήρα όμως τα λεφτά. Δεν ξέρω γιατί μετέφεραν τόσα λεφτά μαζί τους. Πράμα θέλανε να αγοράσουν; Καμία έκταση; Δεν ξέρω να σας πω».

Όπως μας αποκάλυψε, ο ίδιος έχει μεγαλώσει δέκα παιδιά ενώ ερωτηθείς για τα εγγόνια του, χάνει το μέτρημα: έχω 25-30 εγγόνια! Πολλά δόξα τον Θεό, να έχουν όλα την υγειά τους».

Όσο για το τηλέφωνό του, δεν σταματάει να χτυπάει από συγγενείς, φίλους και γνωστούς που θέλουν να τον συγχαρούν για την πράξη του αυτή. «Εγώ λέω “ευχαριστώ”, μα δεν έκανα και πράμα σπουδαίο. Των ανθρώπων ήταν τα λεφτά!».

Πηγή : Πατρίς

Συνολικες προβολες σελιδας