Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Αντιμέτωπη με τη γραφειοκρατία τώρα η γέφυρα Χαμεζίου

Ενέκρινε πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, το οποίο συνεδρίασε υπό την προεδρία του Δημήτρη Κουνενάκη, το πρακτικό ανάδειξης του εργολάβου που θα αναλάβει το έργο της ενίσχυσης της ανωδομής της κοιλαδογέφυρας Χαμεζίου, η οποία ενώ έχει ολοκληρωθεί, δεν δίνεται στην κυκλοφορία, ύστερα από διαπίστωση των συγκεκριμένων, στατικών προβλημάτων τα οποία πρόκειται να αντιμετωπιστούν με τη συγκεκριμένη παρέμβαση.

Όπως είπε στην ΑΝΑΤΟΛΗ ο πρόεδρος του ΟΑΚ, στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού, είχαν κατατεθεί προσφορές από 10 εταιρείες και τελικά ανάδοχος του έργου «Ενίσχυση ανωδομής υφιστάμενης κοιλαδογέφυρας Χαμεζίου», αναδείχθηκε ο Κλέαρχος Ρούτσης  προσφέροντας έκπτωση 46,94%. Ο προϋπολογισμός του έργου βάσει της σχετικής προκήρυξης ήταν 2.200.000 ευρώ και αφορά την πρώτη φάση της συνολικής παρέμβασης. Συμβατικός χρόνος για την ολοκλήρωση όσων προβλέπονται, είναι 6 μήνες.

Δίμηνο δοκιμών
Όπως εξήγησε ο κ. Κουνενάκης, το πρώτο δίμηνο, μετά την εγκατάσταση του εργολάβου και την έναρξη των εργασιών, θα αντιμετωπιστεί η δοκιμαστική φόρτιση της γέφυρας, αλλά παράλληλα, η κατασκευή πεζοδρομίων, στηθαίων και ασφαλτικών, καθώς και τοποθέτηση φωτισμού, προκειμένου να ολοκληρωθεί η παρέμβαση. Εάν οι δοκιμές δείξουν πλήρη αποκατάσταση της «αντοχής» της γέφυρας, θα δοθεί σε κυκλοφορία.
Εάν διαπιστωθεί από τα «τεστ» ότι υπάρχει η απαιτούμενη αντοχή της γέφυρας, δεν θα χρειαστεί να προχωρήσει η υλοποίηση β’ φάσης, είπε ο κ. Κουνενάκης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η συνολική δαπάνη που είχε εκτιμηθεί κατ’  αρχήν, ως κόστος αποκατάστασης του στατικών προβλημάτων της γέφυρας, ανερχόταν σε 6.000.000 ευρώ.
«Το τραγικό με το έργο αυτό είναι ότι ενώ έχει τελειώσει, δεν παραδίδεται γιατί παρουσιάστηκαν τα προβλήματα αυτά. Και είναι τραγέλαφος, σήμερα, σε μια Ελλάδα με τόσα οικονομικά προβλήματα, να παίρνουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό χρήματα για να καταστεί εφικτή η απόδοσή του στην κυκλοφορία. Γιατί αν δεν δοθεί στην κυκλοφορία, θα πρέπει η Ελλάδα να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα χρήματα που δαπανήθηκαν ως σήμερα για ολόκληρη την κατασκευή του!», είπε ο κ. Κουνενάκης.
Το υπόλοιπο τετράμηνο, ο εργολάβος θα κάνει εργασίες πέριξ της γέφυρας, οι οποίες δεν επηρεάζουν τη βατότητα και χρήση αυτού του τμήματος του ΒΟΑΚ.
Ο ακριβής, όμως, χρόνος, που θα καταστεί εφικτή η απόδοση της γέφυρας Χαμεζίου στην κυκλοφορία, δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί. Και αυτό, γιατί θα απαιτηθεί άγνωστος ακόμη χρόνος για την γραφειοκρατική διαδικασία, με κυριότερο τον προσυμβατικό έλεγχο, που προηγείται της υπογραφής της σύμβασης με τον εργολάβο.
Όπως είπε ο πρόεδρος του ΟΑΚ, «μας ενδιαφέρει οι εργασίες του διμήνου να ολοκληρωθούν εντός προθεσμίας, για να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία, αλλά πότε ακριβώς θα ξεκινήσει να μετρά το δίμηνο δεν το γνωρίζουμε αφού συναρτάται από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και κατά πόσον θα επισπευσθεί ο προσυμβατικός έλεγχος».
ΝΙΚΟΣ ΤΡΑΝΤΑΣ

Συνολικες προβολες σελιδας