Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Οριστικά στη ΡΟΥΤΣΗΣ ΑΕ η μεγαλύτερη γέφυρα της Κρήτης

http://cdn.cretalive.gr/_largeImage/-.jpeg?mtime=20160913083344Σε περίπου ένα μήνα θα είναι δυνατή η έναρξη των εργασιών. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους είναι μέχρι τέλη Απριλίου, οπότε όπου θα πρέπει το έργο να παραδοθεί.



Στην εταιρεία ΡΟΥΤΣΗΣ ΑΕ καταλήγει το έργο της ολοκλήρωσης της μεγάλης γέφυρας του Χαμεζίου, της μεγαλύτερης γέφυρας στην Κρήτη και μία από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα.
Όπως είχε γράψει το cretalive, από πριν τα Χριστούγεννα, στη δημοπρασία η εταιρεια του κ.Ρούτση είχε δώσει τη μεγαλύτερη έκπτωση(46,94%.) για την «Ενίσχυση ανωδομής υφιστάμενης κοιλαδογέφυρας Χαμεζίου»- μια έκπληξη καθώς ηταν η εταιρεία που είχε αποκλειστεί από το διαγωνισμό του δρόμου της Μεσαράς.
Η επιτροπή έβγαλε το πόρισμα και ανέδειξε τον πρώτο μειοδότη. Μετά την παρέλευση ενός χρονικού διαστήματος κι εφ’ όσον δεν κατατεθούν ενστάσεις, θα κληθεί ο ανάδοχος να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να υπογραφεί η σύμβαση και να αναλάβει την εκτέλεση του έργου.
Σε περίπου ένα μήνα θα είναι δυνατή η έναρξη των εργασιών. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους είναι μέχρι τέλη Απριλίου, οπότε όπου θα πρέπει το έργο να παραδοθεί.
Θυμίζουμε ότι πρόκειται για συμπληρωματικές εργασίες που αφορούν στην ολοκλήρωση της γέφυρας μήκους 840 μέτρων. Πρόκειται για μια εργολαβία - «σκούπα», που επείγει καθώς εάν δεν έχει δοθεί σε χρήση μέχρι τον Μάρτιο-Απρίλιο, τότε θα υπάρξει πρόβλημα με τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις!
Το πολύπαθο αυτό έργο με την έκπτωση του πρώτου εργολάβου και τις καθυστερήσεις έχει μπει στο μικροσκόπιο των κοινοτικών αρχών. Στη  δημοπρασία του έργου των 2.200.000 ευρώ συμμετείχαν 10 εταιρείες και τελικά την μεγαλύτερη έκπτωση έδωσε με 48% η εταιρεία του Ρούτση! Είναι η συγκεκριμένη εταιρεία που  είχε κάνει άνω κάτω την τελευταία εργολαβία του δρόμου της Μεσσαράς και υπήρξαν δικαστικές εμπλοκές, πρόστιμα κλπ, με αποτέλεσμα να μείνει στον «αέρα» και εκείνος ο δρόμος!    
 Πέρα από τις συμπληρωματικές εργασίες, αλλά αυτό που είναι σοβαρό ζητημα είναι να γίνει ένας έλεγχος της παλιάς γέφυρας με τη «διαδικασία της δοκιμαστικής φόρτισης».
Να ελεγχθεί δηλαδή εάν σηκώνει τονάζ συγκεκριμένο χωρίς να έχει προβλήματα η γέφυρα. Θα ελεγχθεί για 60 τόνους από τη μια πλευρά και 30 από την άλλη, το 30+30 έχει ελεγχθεί στην ουσία ήδη από τα φορτηγά και τις βαριές τσάπες που περνούν. «Εάν αυτός ο έλεγχος δείξει ότι υπάρχει το παραμικρό, τότε θα τη δώσουμε στην κυκλοφορία με μειωμένα χαρακτηριστικά» λένε οι υπηρεσίες. Θυμίζουμε ότι για τη γέφυρα έχει προταθεί από τους μελετητές να ενισχυθούν με ανθρακονήματα τα δοκάρια της και να εξασφαλιστεί η ισορροπία που θέλουν οι προδιαγραφές αυτές.
Η τεράστια αυτή γέφυρα και το σύνολο του έργου που έχουν απορροφήσει πάνω από 22 εκατομμυρια ευρώ και από ΕΣΠΑ, με όποιους πλέον κινδύνους για την χώρα μας, θα είχε τελειώσει εάν δεν προέκυπτε η ατυχία της πρώτης εργολαβίας. Το έργο ξεκίνησε να συζητείται από τις αρχές του 2000. Το 2003 προκηρύχθηκε ως έργο με πακέτο τη μελέτη και την κατασκευή.
Μετά από 3 χρόνια αντεγκλήσεων, προσφυγών και…11 υποψηφίων αναδόχων, κατέληξε η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου κέρδισε η εταιρεία ΕΡΚΑΤ. Όχι τυχαία εταιρεία, αν αναλογιστεί κανένας ότι η ίδια εταιρεία έκανε άνετα και… χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα τα ολυμπιακά έργα στο Ηράκλειο. Η εταιρεία ξεκίνησε το 2006 και μέχρι το 2010 ήταν στο έργο. Μέχρι που κηρύχθηκε έκπτωτη λόγω της γνωστής υπόθεσης των πλαστών εγγυητικών καλής εκτέλεσης –και προβλήματος ρευστότητας ενώ είχε κατασκευαστεί το 70% και πλέον του έργου.
Η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη οριστικά και μετά το έργο έμεινε ορφανό, ώς το 2013 που μια άλλη εταιρεία από το Ρέθυμνο και με μια θυγατρική του Ακτωρα το πήραν και το προχώρησαν φέρνοντάς το στη σημερινή μορφή του. Τώρα χρειάζεται να γίνουν οι συμπληρωματικές εργασίες για να ολοκληρωθεί.

Πηγή : Cretalive

Συνολικες προβολες σελιδας