Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Χρηματοδότηση μελέτης για έργα που θα διευκολύνουν την κινητικότητα στη Σητεία

Θετική είναι η προοπτική χρηματοδότησης μελετών και έργων από το «Πράσινο Ταμείο» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με σκοπό την στήριξη των Δήμων. Έτσι θα έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν έργα και παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν την κινητικότητα μέσα στις πόλεις εστιάζοντας στην διευκόλυνση των ατόμων με κινητικές αναπηρίες.

Από το συγκεκριμένο πρόγραμμα με τίτλο «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» θα χρηματοδοτηθεί και ο Δήμος Σητείας με το 18.318 € κατόπιν σχετικής αίτησης που υπέβαλε. Μάλιστα αν και δεν ανήκει στους Δήμους εκείνους που έχουν πληθυσμό 25.000 κατοίκους -το περιεχόμενο της πρόσκλησης το έθετε ως όριο- υπέβαλε αίτηση «θεωρώντας ότι έχουμε εκείνα τα κριτήρια, που μας έδιναν την δυνατότητα να υπαχθούμε σε αυτή την χρηματοδότηση, μιας και έχουμε υποδομές, όπως είναι το αεροδρόμιο, το λιμάνι, έχουμε ποδηλατοδρόμους, ενώ ανήκουμε στην ομάδα εκείνη των Δημάρχων που έχουμε συνυπογράψει το Σύμφωνο των Δημάρχων. Θυμίζω έχει να κάνει με τον περιορισμό της ενεργειακής κατανάλωσης στους Δήμους και την αύξηση των ΑΠΕ στους Δήμους. Επομένως είχαμε κριτήρια, τα οποία εκτιμήσαμε ότι μας έδιναν την δυνατότητα να χρηματοδοτηθούμε μέσα από αυτό το πρόγραμμα. Πράγματι, από ό,τι φαίνεται η σκέψη μας ήταν σωστή γιατί υπάρχει αυτή τη στιγμή μία χρηματοδότηση για το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, το οποίο βέβαια πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν είναι κάτι απλό», εξήγησε ο Δήμαρχος κ. Θοδωρής Πατεράκης.


Για βιώσιμη αστική κινητικότητα
«Δεν πρόκειται», συνέχισε, «για μία χρηματοδότηση με σκοπό να γίνει μία απλή μελέτη χωρίς να τίθενται συγκεκριμένοι στόχοι, διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας δεν αποτελεί αντικείμενο μίας μελέτης απλής, αλλά βασίζεται σε μία ολοκληρωμένη προσέγγιση ενός σχεδιασμού που εξετάζει κατά την άποψη μας όλους τους τρόπους κινητικότητας της πόλης και στις γύρω περιοχές με σκοπό την βελτίωση πάνω από όλα της ποιότητας ζωής των ατόμων. Και βέβαια εστιάζει στην περιοχή του αστικού ιστού, αφού είναι εκείνη που δέχεται την μεγαλύτερη πίεση από πλευράς κίνησης πολιτών και τροχοφόρων.
Όταν μιλάμε για μία βιώσιμη αστική κινητικότητα -σύμφωνα και με τα όσα ισχύουν σε άλλες πόλεις- μιλάμε για παράδειγμα για μείωση θορύβου, για διασφάλιση προσπελασιμότητας σε όλους τους προορισμούς με προτεραιότητα την μείωση των χρόνων πρόσβασης και ασφαλώς τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τα οποία ιδιαίτερα στις μικρές πόλεις έχουν δυσκολία στην μετακίνηση.
Κατά την άποψή μας εμπεριέχει όμως και περιβαλλοντικές λογικές, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πόλης, μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, δηλαδή των καυσαερίων. Να περιορίσουμε την κινητικότητα με τα τροχοφόρα και να τα αντικαταστήσουμε με ποδήλατα. Να βελτιώσουμε την εικόνα του αστικού ιστού και να γίνει πιο ελκυστική στον πολίτη. Αυτό σημαίνει πλέον και μία βελτίωση της ασφάλειας στην κίνηση του πολίτη.
Η σχετική χρηματοδότηση που θα λάβει ο Δήμος θα οδηγήσει σε μία μελέτη που θα πρέπει να συμπεριλάβει όλες τις παραπάνω διαστάσεις.
Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας πρέπει να είναι αυτό που λέμε “αειφορία” του περιβάλλοντος, κοινωνική δικαιοσύνη, μέριμνα και οικονομική ευμάρεια του πολίτη».
Όλο αυτό δεν είναι τόσο απλό και πρέπει να συμπεριληφθεί σε μία μελέτη. Να θέσουμε τους στόχους μας, που πρέπει να γίνουν κατανοητοί από τον πολίτη, ο οποίος πρέπει να αλλάξει συνήθειες. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όλοι έχουν δικαιώματα και ο πεζός και ο οδηγός τροχοφόρου, ο ποδηλάτης, ο άνθρωπος που κινείται σε αναπηρικό καροτσάκι και η μητέρα με το καροτσάκι που μέσα έχει το παιδί της.
Εμείς λοιπόν θα προκηρύξουμε μία μελέτη με βάση τη λογική που προανέφερα και νομίζω ότι και αυτή η χρηματοδότηση, όπως έχουμε αποδείξει κι άλλες φορές, θα αξιοποιηθεί προς το συμφέρον των πολιτών».

Ο σχεδιασμός
«Να τονίσω ότι με τον σχεδιασμό αυτό σημαίνει ότι αποκτούμε κάποια προτεραιότητα σε τυχόν προσκλήσεις που θα βγουν από τομεακά προγράμματα ή το ίδιο το Πράσινο Ταμείο, γενικότερα τα Υπουργεία, την Περιφέρεια. Στόχος είναι λοιπόν να κάνουμε μία σωστή μελέτη. Αν λάβουμε και υπ’ όψιν μας ότι ανήκουμε στην ομάδα εκείνη των Δημάρχων που έχουν υπογράψει το Σύμφωνο, όλα αυτά μας δίνουν ένα μπόνους στην αξιολόγηση, η οποία θα γίνει στην συνέχεια σε τυχόν προσκλήσεις που θα βγουν.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση είναι σημαντική για το Δήμο Σητείας. Δεν θα μείνουμε σε μία κυκλοφοριακή μελέτη, αλλά στοχεύουμε σε μία ολοκληρωμένη διαδικασία, που απαιτεί την παρουσία μίας κατάλληλης βέβαια επιστημονικής ομάδας, που θα σχεδιάσει με βάση τη λογική που θα αποφασίσει βέβαια το Δημοτικό Συμβούλιο και η οποία θα πρέπει να εργαστεί στην περιοχή για να έχουμε τα σωστά αποτελέσματα», πρόσθεσε.

Το νεοκλασικό στην Αρχατζικάκη
Για την επιπλέον χρηματοδότηση 105.884 € από το Πράσινο Ταμείο και ειδικότερα από το «Συνεχιζόμενο Πρόγραμμα Απόκτησης Διατηρητέων Κτιρίων» ο κ. Πατεράκης τόνισε ότι  «έχει να κάνει με την αγορά του νεοκλασικού οικογένειας Χιώτη- Σταυρίδη στην οδό Αρχατζικάκη, που έχει ήδη προχωρήσει η διαδικασία. Έχει γίνει εγγραφή στο υποθηκοφυλακείο, ο Δήμος έχει καταβάλλει το ποσό που του αναλογεί και αναμένεται τώρα να ολοκληρωθεί η διαδικασία με την επιπλέον χρηματοδότηση που θα λάβει από το Πράσινο Ταμείο. Ακολούθως ο Δήμος θα προχωρήσει σε παρέμβαση (συντήρηση) για να δοθεί σε χρήση με σκοπό την κάλυψη πολιτιστικών και τοπικών δραστηριοτήτων».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας