Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016

Ποιος ΒΟΑΚ χωρίς...φράγκο;

http://cdn.cretalive.gr/_largeImage/23423424_161107_192503.jpg?mtime=20161107192502Τι ειπώθηκε στην κλειστή συνάντηση που έγινε στην περιφέρεια με τον ΟΑΚ...στη σκιά της απόφασης του ΣτΕ

“Για τα λεφτά τα κάνεις όλα…” λέει το λαϊκό τραγούδι και κάπως έτσι θα έπρεπε να είναι ο τίτλος της κλειστής σύσκεψης που έγινε χθες στην στο γραφείο του περιφερειαρχη Στ.Αρναουτάκη με την ηγεσία του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης.
“Τι θα κάνουμε για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης; Ποιος θα τον συντηρεί; Ποιος έχει την αρμοδιότητα; Και ποιος θα βάλει τα λεφτά;” Τα ερωτήματα αυτά έπεσαν στο τραπέζι καθως η συνάντηση έγινε στη σκιά της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας , που ,όπως είχε αποκαλύψει το cretalive, υποχρεώνει το Δημόσιο (κι όχι την περιφέρεια) να κάνει τη συντήρηση του Βόρειου Άξονα.
“Εμείς δεν έχουμε λεφτά άλλα, μας κυνηγάνε και οι εισαγγελείς εάν κάτι δεν πάει καλά” επεσήμαναν από την περιφέρεια Κρήτης, αλλά…η απάντηση ήταν “τι να κάνουμε” από την πλευρά του ΟΑΚ παρόντων τόσο του κ.Καζάση όσο και του κ.Κουνενάκη, του κ.Αγαπάκη και των νομικών συμβούλων του οργανισμού!
“Εμείς ούτε υπηρεσίες έχουμε ούτε το know how’ για να αναλάβουμε τη συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα , απάντησαν από τον Οργανισμό που πάντως αναγνώρισαν ότι η περιφέρεια έχει υπερβάλλει εαυτόν στην προσπάθεια που κάνει να συντηρήσει τον κεντρικό δρόμο της Κρήτης.
Το βασικότερο λοιπόν πρόβλημα όπως προέκυψε από την κουβέντα είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα για την συντήρηση, το υπουργείο κωφεύει και δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στις στοιχειώδεις ετήσιες ανάγκες των 10-12 εκατ που σημαίνει διαγραμμίσεις, κοψίματα κλαδιών κλπ…στα 400 χιλιομετρα του δικτύου.
Περιφέρεια και ΟΑΚ πάντως συμφώνησαν ότι πρέπει να συνεργαστούν στενά με όσες δυνάμεις έχουν ενόψει και των δημοπρατήσεων των νέων έργων (κόμβος Αγίας Πελαγίας, Καβρός, οι γέφυρες που θέλουν συντηρήσεις, η παρέμβαση στου Κοκκίνη), αλλά σε κάθε περίπτωση εκείνο που χρειάζεται είναι να υπάρξει μια πολιτική παρέμβαση ώστε το υπουργείο να αντιληφθεί ότι χωρίς να δώσει χρήματα, κονδύλια ένας δρόμος σαν τον ΒΟΑΚ θα…καταρρεύσει πλήρως. Και μετά να συζητάμε πως θα γίνουν τα νέα τμήματα.
Στην σύσκεψη επισημάνθηκε ότι έτσι κι αλλιώς άλλο είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας κι άλλο της συντήρησης. Το πρώτο σηκώνει και χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η συντήρηση δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη.
 
Η απόφαση
Σε καμία πάντως περίπτωση ο περιφερειάρχης ή τα στελέχη δεν είπαν ότι αφήνουν στο έλεος του Θεού το δρόμο και πως με βάση την απόφαση του ΣτΕ θα το παλέψουν. Τουναντίον θα δώσουν μάχη, αλλά χωρίς χρήματα…είναι δύσκολα τα πράγματα.
Θυμίζουμε ότι είχε προηγηθεί η απόφαση- καταπέλτης του Συμβουλίου της Επικρατείας  που υποχρέωνε το Δημόσιο να αναλάβει.
Η απόφαση του Συμβολίου της Επικρατείας για τον ΒΟΑΚ προέκυψε από…σπόντα! Οταν κάτοικοι της περιοχής Ανωπόλεως προσέφυγαν για τις περιβόητες ράμπες που ακυρώθηκαν και χρειάστηκε νομοθετική ρύθμιση για 18μηνη παράταση.

Πηγή : Creta live

Συνολικες προβολες σελιδας