Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Έβαλε...μπουρλότο στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης το ΣτΕ!

http://cdn.cretalive.gr/_largeImage/23423424.jpg?mtime=20161011184025Επιστολή Αρναουτάκη στον υπουργό και στον ΟΑΚ να πάρει τη...συντήρηση του έργου!
Τελικά ποιος έχει την ευθύνη για τη συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης; Το ελληνικό Δημόσιο στη μία περίπτωση διά των υπουργείων του και η…Περιφέρεια Κρήτης από την άλλη, ξέραμε μέχρι σήμερα!
Ωστόσο, μια…”βόμβα” που έριξε το Συμβούλιο της Επικρατείας ανατρέπει τα πάντα καθώς όπως αναφέρει απόφασή του η συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα…δεν έφυγε ποτέ από την αρμοδιότητα του ελληνικού Δημοσίου!
Κι όμως εδώ και χρόνια ειχαμε το απόλυτο μπέρδεμα! Από τη μια το ελληνικό Δημόσιο κρατούσε ως δική του αρμοδιότητα την κατασκευή νέων τμημάτων του ΒΟΑΚ (όσα έκανε…δεν έκανε και πολλά!) και υποτίθεται ότι είχε παραχωρήσει την αρμοδιότητα συντήρησης του εθνικού δρομου στην  περιφέρεια χωρίς να δίνει τσακιστή…δεκάρα! Χιλιάδες χιλιόμετρα εθνικού, περιφερειακού και επαρχιακού δικτύου έπρεπε να συντηρηθούν , να καθαριστούν και χωρίς…εφόδια. Όπως αποδεικνύεται σήμερα με την…απόφαση- καταπέλτη του Συμβουλίου της Επικρατείας στηριζόταν σε μια λανθασμένη ερμηνεία!
Η απόφαση έρχεται σε μια στιγμή που η Περιφέρεια Κρήτης έχει απηυδήσει καθώς έχει συνεχώς εξώδικα και…δίκες για τον ΒΟΑΚ χωρίς να έχει και την ευθύνη! Και μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδος "Πατρίδα" ήδη υπάρχει ενημερωτικό έγγραφο του περιφερειάρχη στον κ.Σπίρτζη να αναλάβει οριστικά ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης τη συντήρηση του δικτύου!
Ανάλογο έγγραφο έχει ,σύμφωνα με τις ίδες πληροφορίες, σταλεί και από τις υπηρεσίες της περιφέρειας στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης τον οποίο πληροφορεί ότι η ΠΚ δεν νομομοποιείται πλέον να συντηρεί τον ΒΟΑΚ και καλεί τον Οργανισμό να συντηρεί τμήματα όπως  το οδικό τμήμα Καστέλλι - Κολυμπάρι - Γαλατάς - Μουρνιές - Ρέθυμνο - Ηράκλειο - Χερσόνησος - Μάλλια - Αγ. Νικόλαος - ΤΤαχειά Αμμος - Σητεία (μέσω παρακάμψεων και νέων χαράξεων)!
 


Πως προέκυψε η απόφαση του ΣτΕ


 
Η απόφαση του Συμβολίου της Επικρατείας για τον ΒΟΑΚ προέκυψε από…σπόντα! Οταν κάτοικοι της περιοχής Ανωπόλεως προσέφυγαν για τις περιβόητες ράμπες που ακυρώθηκαν και χρειάστηκε νομοθετική ρύθμιση για 18μηνη παράταση.
Το συμβούλιο συνεδρίαση στις 17 Ιουνίου 2015, με την εξής σύνθεση: Ε. Σαρττ, Αντιπρόεδρος, Προεδρεύουσα, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Δ' Τμήματος, που είχε κώλυμα, Β. Κίντζιου, Σύμβουλος, X. Μπολόφη, Πάρεδρος. Ως Γραμματέας έλαβε μέρος η I. Παπαχαραλάμπους για να εξετάσει την από 26ης Μαρτίου 201(5 αίτηση των: 1) Αγγελικής συζ. Φανουρίου Φανταουτσάκη, το γένος Ιωάννη Κουδουμά, κατοίκου Κοκκίνη Χάνι (Βαθειανός Κάμπος), 2) Εμμανουήλ Φανταουτσάκη του Φανουρίου, κατοίκου Νέας Αλικαρνασσού (Ναπολέοντος Σουκατζίδη 16) και 3) Ιωάννη Φανταουτσάκη του Φανουρίου, κατοίκου Ηρακλείου (Ξενοφώντος 6), με την οποία ζητείται η συμμόρφωση της Διοικήσεως προς τις υπ’ αριθμ. 1462/2010 και 768/2014 αποφάσεις του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στην απόφαση μεταξύ άλλων στην παράγραφο 6 ανέφερε: “Από τον συνδυασμό των παρατεθεισών στην προηγούμενη σκέψη διατάξεων προκύπτουν τα εξής: Αρμόδιο για τη συντήρηση του Β.Ο.Α.Κ. είναι ήδη το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου «Ο.Α.Κ. Α.Ε.», το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων και αποτελεί τον διάδοχο του εν λόγω Υπουργείου ως προς την άσκηση των αρμοδιοτήτων, που αφορούν τον ανωτέρω οδικό άξονα. Στη συντήρηση δε αυτή περιλαμβάνεται, κατά την έννοια του άρθρου 7 του ν. 3481/2006, και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία του ανωτέρω οδικού άξονα (π.χ. εξασφάλιση ασφαλούς κυκλοφοριακής συνδέσεως παρακειμένων στον άξονα περιοχών με αυτόν μέσω νομίμως δημιουργηθεισών προσβάσεων), ανεξαρτήτως αν απαιτούμενες για την συντήρηση ενέργειες αφορούν τμήμα του Β.Ο.Α.Κ., το οποίο έχει αποπερατωθεί και λειτουργεί ως αυτοκινητόδρομος ή όχι, εφόσον, ανεξαρτήτως της έννοιας των διατάξεων του Κανονισμού Λειτουργίας της «Ο.Α.Κ. Α.Ε.», πάντως τέτοια προϋπόθεση δεν θεσπίζεται με τις παρατεθείσες διατάξεις του ν. 4138/2013.
Επομένως, αρμόδιο να προβεί και στις ενέργειες, που απαιτούνται για την συμμόρφωση προς τις προαναφερθείσες δύο ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, διάδικος στις οποίες ήταν στην μεν πρώτη ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και στη δεύτερη ο διάδοχος αυτού Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είναι, ενόψει και των εκτεθέντων στη σκέψη 2, το ανωτέρω νομικό πρόσωπο «Ο.Α.Κ. Α.Ε.», το οποίο διαδέχθηκε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αφορούν τον επίμαχο οδικό άξονα. Με τα δεδομένα δε αυτά και σύμφωνα με τα εκτεθέντα στη σκέψη 2, αρμοδίως το παρόν Συμβούλιο επιλαμβάνεται της κρινομένης αιτήσεως προς διάγνωση του ζητήματος αν έχει χωρήσει συμμόρφωση του ανωτέρω νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου προς τις προαναφερθείσες δύο ακυρωτικές αποφάσεις.”

Πηγή : Cretalive

Συνολικες προβολες σελιδας