Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Η πτήση Άκτιο – Σητεία κόστιζε 547 ευρώ

Δεν κόπηκε και δεν θα κοπεί καμιά άγονη αεροπορική γραμμή, κόβεται η σπατάλη. «τα χρήματα που έδινε ο Έλληνας φορολογούμενος σε αυτές τις γραμμές ήταν περισσότερα από το να πάει κανείς στη Νέα Υόρκη και να γυρίσει», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη επερώτηση οκτώ βουλευτών της ΝΔ και τόνισε ότι, η επιδότηση των δρομολογίων ήταν διπλάσια από τον πραγματικό αριθμό των επιβατών.

Ο Χρήστος Σπίρτζης πρόσθεσε ότι θα διατηρηθούν οι συχνότητες των δρομολογίων που εξυπηρετούν πραγματικές μετακινήσεις και ανάγκες, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες τα οποία θα αυξάνονται προοδευτικά τους εαρινούς μήνες και ακόμη περισσότερο το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων, ο ελληνικός λαός πλήρωσε το 2014, 47 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των αεροπορικών εταιρειών, ποσό που φέτος μειώθηκε πάνω από 70% και έφθασε στα 14 εκατ. ευρώ, και ανέφερε ως παράδειγμα ότι, η πτήση Αθήνα – Λονδίνο με τις ελληνικές γραμμές κόστιζε 204 ευρώ, ενώ η πτήση Άκτιο – Σητεία 547 ευρώ και η πτήση Θεσσαλονίκη – Σκύρος 419 ευρώ.
«Ο ελληνικός λαός πλήρωνε πτήσεις για να μετακινούνται οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί, γιατί δεν υπήρχαν επιβάτες και να εξυπηρετείται η εκλογική πελατεία κομμάτων», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης. Συνεχίζοντας είπε ότι έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία για τον συνολικό ανασχεδιασμό των αεροπορικών άγονων γραμμών σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να υπάρχει αντιστοίχηση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να εξυπηρετείται ο πολίτης, και όχι τα συμφέροντα των εταιρειών.
«Προκηρύξατε διαγωνισμό για τις ίδιες 28 γραμμές και δώσατε 20 εκατ. ευρώ στις ίδιες εταιρείες με απευθείας ανάθεση», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραμανλής και έκανε λόγο για νέα ρουσφέτια της κυβέρνησης.
Μου έχει συμβεί να ταξιδέψω με γραμμή άγονης και να είμαι ο μόνος επιβάτης, ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος από το Ποτάμι Γιώργος Αμυράς.
«Νοιώθατε σαν βασιλιάς αλλά πλήρωνε ο ελληνικός λαός» απάντησε ο υπουργός.
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας έθεταν το θέμα της καθυστέρησης στην προκήρυξη και υλοποίηση του διαγωνισμού για τις άγονες αεροπορικές γραμμές και ζητούσαν από τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων, να διευκρινίσει τις προθέσεις του υπουργείου για τον ανασχεδιασμό των άγονων αεροπορικών γραμμών και για ποιο λόγο δεν προχώρησε έγκαιρα στην προκήρυξη του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κλίμα ανασφάλειας και ανησυχίας για τη διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης, ιδιαίτερα σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές.

Ο Γ. Πλακιωτάκης
Ο βουλευτής Λασιθίου κ. Γιάννης Πλακιωτάκης στη δευτερολογία του για τις άγονες αεροπορικές γραμμές ανέφερε:
Κύριε Υπουργέ,
Από τα όσα επικαλεστήκατε, γίνεται εμφανές ότι δεν αναγνωρίζετε, ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να διακοπεί η αεροπορική σύνδεση των ακριτικών νησιωτικών περιοχών της χώρας με την ηπειρωτική Ελλάδα κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Μια περίοδο τουριστικής αιχμής που αποτελεί τη μοναδική ευκαιρία για τους κατοίκους αυτών των περιοχών, ώστε να αντλήσουν το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων τους.
Η στάση σας αυτή κύριε Υπουργέ, πραγματικά δημιουργεί πάρα πολλά ερωτηματικά και επιβεβαιώνει τις έντονες ανησυχίες των τοπικών αρχόντων και των κατοίκων των ακριτικών και νησιωτικών περιοχών της χώρας.
Παραβλέπετε τη σπουδαιότητα του ρόλου που διαδραματίζει η εξασφάλιση της ομαλής αεροπορικής σύνδεσης των ακριτικών περιοχών της χώρας μας με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Αγνοείτε ότι μέσω της αεροπορικής σύνδεσης των ακριτικών περιοχών της χώρας μας με την υπόλοιπη Ελλάδα:
  • διευκολύνεται η γρήγορη μεταφορά των ασθενών στα πλησιέστερα νοσοκομεία της ηπειρωτικής Ελλάδας,
  • επιτυγχάνεται η άρση της απομόνωσης του νησιωτικών περιοχών κατά τις περιόδους όπου υπάρχει απαγορευτικό απόπλου των πλοίων,
  • θωρακίζεται η ασφάλεια της ακριτικής Ελλάδας και
  • εξασφαλίζονται τα εθνικά και κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Κύριε Σπίρτζη,
Τι σας εμπόδισε και δεν προβήκατε στην επαναπροκήρυξη νέου διαγωνισμού εντός του 2015, ώστε να αντιμετωπίσετε το ζήτημα εγκαίρως και όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία;
Αναρωτιέμαι κύριε Σπίρτζη είσαστε περήφανος για αυτές τις πρακτικές σας;
Χαρακτηρίζουν το νέο ύφος και ήθος που ευαγγελίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας;
Οι πρακτικές αυτές προσδιορίζουν το νέο πολιτικό σύστημα για το οποίο επιθυμείτε να εδραιώσετε;
Κύριε Υπουργέ,
Προτίθεστε να περικόψετε σημαντικό αριθμό δρομολογίων στα νησιά της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η εν λόγω κίνηση θα οδηγήσει στην απομόνωση πολλές ακριτικές περιοχές της πατρίδας μας και θα πλήξει την οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.
Προτίθεστε  να μειώσετε την κρατική επιδότηση από το ύψος των 45 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι στα 12 εκατ. ευρώ.
Δεν μας απαντήσατε επαρκώς όμως, πως θα αντλήσετε πόρους για τη χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών έπειτα από την απώλεια κρατικών εσόδων που θα προκύψει λόγω της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Κλείνοντας, θα σας υπενθυμίσω ότι το ζήτημα των άγονων αεροπορικών γραμμών δεν είναι απλά και μόνο οικονομικό ζήτημα.
Είναι και ζήτημα υψίστης εθνικής σημασίας.

Πηγή :  Aνατολή

Συνολικες προβολες σελιδας