Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Βεβαίωση των οφειλών στη ΔΟΥ ή διακοπή της παροχής ύδρευσης

Βεβαίωση των οφειλών στη ΔΟΥ ή διακοπή της παροχής ύδρευσης
Στη συνεδρίασή του το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΣ αποφάσισε ομόφωνα να κάνει δεκτή την εισήγηση της Οικονομικής Υπηρεσίας της εταιρείας, που αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές καταναλωτών, τον τρόπο είσπραξής τους ή και σε αρκετές περιπτώσεις τη βεβαίωση των οφειλών στην Δ.Ο.Υ. ή και τη διακοπή της παροχής ύδρευσης λόγω χρέους.
Η εισήγηση:
«Προσπαθήσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τις οφειλές των καταναλωτών της ΔΕΥΑΣ ώστε να είναι πιο εύκολη η διαχείριση- διαδικασία είσπραξης των οφειλών αυτών.
Υπήρχαν οφειλές, αλλά διακανονίστηκαν με τους ισχύοντες νόμους και τηρούνται οι εξοφλήσεις.
Υπάρχουν οφειλές και παρά τις όποιες ειδοποιήσεις μας (επιστολές και τηλεφωνικά), οι καταναλωτές δεν προσήλθαν να ρυθμίσουν ή να κάνουν έναντι πληρωμές .
Υπάρχουν οφειλές από λογαριασμούς ή παλιούς διακανονισμούς που δεν έχουν τηρηθεί και έχει γίνει ήδη διακοπή λόγω χρέους.
Υπήρχαν οφειλές, αλλά διακανονίστηκαν με τους ισχύοντες νόμους και έχουν καθυστερήσει οι εξοφλήσεις των δόσεων πάνω από τέσσερις μήνες -δόσεις.
Για να αποφύγουμε την διακοπή της παροχής λόγω χρέους, ενέργεια που είναι ψυχοφθόρα και απασχολεί αναίτια το εργατοτεχνικό προσωπικό, αφού συνήθως αμέσως μετά την διακοπή αναγκάζεται ο καταναλωτής να προχωρήσει σε ρύθμιση των οφειλών, δίνοντας ένα ποσό κι έτσι ακολουθεί η διαδικασία της επανασύνδεσης, που σημαίνει χαμένες εργατοώρες, η ΔΕΥΑΣ καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για την είσπραξη των ανεξόφλητων λογαριασμών ύδρευσης των καταναλωτών και που την περίοδο που διανύουμε οι ληξιπρόθεσμες οφειλές πλέον είναι αυξανόμενες και σε ποσό αλλά και σε πλήθος.
Όλο και περισσότερα νοικοκυριά αδυνατούν πλέον να καταβάλλουν τα οφειλόμενα ποσά ύδρευσης και αποχέτευσης εμπρόθεσμα, αφήνοντας αρκετούς απλήρωτους λογαριασμούς.
Κατανοώντας την δύσκολη οικονομική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει οι ελληνικές οικογένειες, προσπαθούμε να μην τους στερήσουμε το νερό, εξαντλώντας όλα τα περιθώρια προτού προβούμε στη διακοπή της υδροδότησης λόγω οφειλής.
Πρέπει όμως να κατανοήσουν οι δημότες ότι και η ΔΕΥΑΣ είναι μία επιχείρηση η οποία για να παρέχει τις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης έχει ένα κόστος λειτουργικών εξόδων στο οποίο για να αντεπεξέλθει θα πρέπει αναλογικά και ανταποδοτικά να συμμετέχουν και οι καταναλωτές.
Έως σήμερα προτού γίνει οποιαδήποτε διακοπή παροχής νερού λόγω οφειλής, είχαμε ήδη προβεί σε ειδοποίηση και όταν δεν υπήρχε καμία ανταπόκριση, τότε η έσχατη λύση πλέον ήταν η διακοπή της υδροδότησης και εφ' όσον υπήρχε οφειλή που να υπερβαίνει τα τέσσερα τρίμηνα.
Υπάρχουν περιπτώσεις δημοτών που είτε τους μαστίζει η ανεργία, είτε ταλαιπωρούνται από ασθένειες και πραγματικά αδυνατούν να καταβάλλουν έστω και ένα μικρό ποσό, που σε αυτές τις περιπτώσεις η ΔΕΥΑΣ δείχνει το κοινωνικό της πρόσωπο και δεν προβαίνει σε διακοπή της παροχής, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι άνθρωποι που μπορούν να πληρώσουν αλλά δεν το κάνουν αν δεν δουν τον υδραυλικό της επιχείρησης μπροστά στο φρεάτιο ύδρευσης του σπιτιού τους.
Επίσης σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο και προκειμένου να γίνει διακοπή παροχής, πρέπει να σταλεί ατομική έγγραφη συστημένη ειδοποίηση στον καταναλωτή και εφ' όσον δεν ανταποκριθεί, τότε πρέπει να προχωρήσουμε σε διακοπή λόγω χρέους. Οι προτάσεις
Η Ο.Υ. της εταιρείας πρότεινε:
- Ακύρωση όλων των διακανονισμών που εκκρεμούν δόσεις από παλιά έως και τέσσερις δόσεις και χωρίς όμως να υπάρχει κάποια κίνηση τους τελευταίους πέντε μήνες, να συμπεριληφθούν σε λίστα, που θα σταλεί στην Δ.Ο.Υ. για άμεση τακτοποίηση της οφειλής όπου αυτό είναι εφικτό.
- Για τους καταναλωτές που δεν έχουν προσέλθει να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν της οφειλή τους, να συμπεριληφθούν σε λίστα, που θα σταλεί στην Δ.Ο.Υ. για άμεση τακτοποίηση της οφειλής όπου αυτό είναι εφικτό (τέσσερις ανεξόφλητοι λογαριασμοί και πάνω από 290,00 €)
- Οι πρώτες λίστες που θα σταλούν να συμπεριλάβουν ιδιοκτήτες ή υπόχρεους με σωστό ΑΦΜ μέχρι να συμπληρωθούν όλα τα ΑΦΜ που μας λείπουν και στην συνέχεια να αποσταλούν δεύτερες λίστες στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. με τους υπόλοιπους καταναλωτές.
Στην συμπλήρωση του ΑΦΜ μπορούν να βοηθήσουν και οι Πρόεδροι των Τ.Κ. που συμπεριλήφθησαν στον Καλλικρατικό Δήμο.
- Διακοπή λόγω χρέους της παροχής, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εποχής και της διεύρυνσης του Δήμου Σητείας μετά την αποστολή των οφειλών στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και εφ' όσον δεν είναι δυνατή καμία είσπραξη ή ανταπόδοση των οφειλών που έχουμε στείλει.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΣΗΤΕΙΑΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας