Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Ο Γιάννης Μαγκριώτης για την Κρήτη Α.Ε. και τα οδικά έργα


Στα έργα του Βόρειου και Νότιου Οδικού άξονα Κρήτης αναφέρθηκε σήμερα από το Ηράκλειο ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Πιο συγκεκριμένα, ο υφυπουργός σημείωσε ότι δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 17 Ιουνίου 2011 η ίδρυση της, Α.Ε. Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση όλων των μεγάλων υποδομών της Κρήτης που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών.


Ο υπουργός κ. Γιάννης Ραγκούσης τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει σε ανοιχτή πρόσκληση μέσα από τη διαδικασία της Ανοιχτής Διακυβέρνησης (OPENGOV) για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη θέση του Προέδρου- Δντος Συμβούλου της εταιρείας. Ακολούθως θα στελεχωθεί και το υπόλοιπο Διοικητικό Συμβούλιο.
Αναφερόμενος στο Βόρειο Οδικό άξονα Κρήτης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Στην παρούσα φάση υλοποιούνται 10 έργα / παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ περίπου (χωρίς τις απαλλοτριώσεις), τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2011.
Τα έργα αυτά δεν ολοκληρώθηκαν με το Γ΄ Κ.Π.Σ., όπως θα έπρεπε και γι’ αυτό εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ως έργα - γέφυρες.
Τα έργα αυτά είναι:
Στα Χανιά:
1. Ανισόπεδος κόμβος Καλυβών: Οι εργασίες του έργου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και το έργο παραδόθηκε σε χρήση στο τέλος Ιουλίου 2011.
2. Συμπληρωματικές εργασίες στο τμήμα Γαλατάς - Κολυμπάρι - Καστέλι: Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος στις 22 Οκτωβρίου 2010 έχοντας εκτελέσει το 80% της σύμβασης. Εκκρεμεί η περαίωση των ισόπεδων κόμβων αρχής του συνδετηρίου δρόμου Γαλατάς - Π.Ε.Ο, οι οποίοι θα εκτελεσθούν με νέα εργολαβία που θα προκηρυχθεί στο τέλος του 2011, με προϋπολογισμό 1,5 εκ. ευρώ.
Στο Ρέθυμνο:
3. Ανισόπεδος κόμβος Αμαρίου της παράκαμψης Ρεθύμνου: Το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου ανέρχεται στο 25% και η προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης είναι το τέλος 2011. Οι εργασίες συνεχίζονται ομαλά.
Στο Ηράκλειο:
4. Παράκαμψη Μαλίων (Μάλια- όρια νομών): Ποσοστό ολοκλήρωσης 75%. Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης τέλος Νοεμβρίου 2011.
5. Β΄ κλαδος παράκαμψης Ηρακλείου από Α/Κ Αεροδρόμιο - Κ.Τ.Ε.Ο.: Οι εργασίες του έργου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και το έργο παραδόθηκε σε χρήση.
Στο Λασίθι:
6. Ολοκλήρωση κατασκευής Άγιος Νικόλαος - Καλό Χωριό: Η σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Οκτωβρίου 2009. Το συμβατικό ποσό ανέρχεται στα 37,6 εκ ευρώ, ενώ το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου βρίσκεται στο 35%. Το έργο εκτελείται κανονικά με προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης το τέλος 2012.
7. Αυχήν Αγκαθιάς - Χαμέζι και ολοκλήρωση στο τμήμα Χαμέζι - Σητεία: Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος στις 22 Οκτωβρίου 2010 έχοντας εκτελέσει το 77% της σύμβασης. Υπολείπεται τμήμα της κοιλαδογέφυρας και το 15% της οδοποιίας. Προβλέπεται επαναδημοπράτηση πριν το τέλος 2011, προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ.
Επιπλέον, από Εθνικούς Πόρους κατασκευάζονται τα ακόλουθα έργα:
8. Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις σε 6 υφιστάμενα τεχνικά του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 5,4 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ως αντικείμενο την επισκευή και ενίσχυση πέντε (5) γεφυρών και μίας (1) σήραγγας και το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2011.
9. Αντιμετώπιση κατολισθήσεων στην περιοχή Αγ. Γεωργίου Σεληναρίου του ΒΟΑΚ: Ποσοστό ολοκλήρωσης 20%. Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης αρχές 2012.
10. Αποκατάσταση αστοχιών και κατασκευή δεύτερου ασφαλτικού τάπητα στο τμήμα Γούρνες - Χερσόνησος του ΒΟΑΚ: Με το έργο αυτό έχει κατασκευαστεί ο 2ος ασφαλτικός τάπητας από Γούρνες έως Χερσόνησο Ηρακλείου και έχει ενταχθεί για εκτέλεση ο κυκλικός κόμβος Μοχού για την σύνδεση της παράκαμψης Μαλίων με το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο.
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στα νέα έργα του ΒΟΑΚ που θα δημοπρατηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα:
«Μέχρι τέλος του 2011 και στο 1ο εξάμηνο του 2012 θα δημοπρατηθούν 8 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 250 εκ. ευρώ περίπου και συνολικού μήκους 30 Km περίπου.
Τα σημαντικότερα εξ αυτών είναι:
Στα Χανιά:
1. Τα έργα αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα «Καλύβες - Αγ. Πάντες Ν. Χανίων», προϋπολογισμού 60 εκ. ευρώ. Μπορεί να προκηρυχθεί το Β’ τρίμηνο 2012
2.«Συνδετήριος Α/Κ Μουρνιων - Χανιά», προϋπολογισμού 13 εκ. Ευρώ. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η κύρωση και η μεταγραφή της πράξης εφαρμογής για το εντός σχεδίου τμήμα του έργου, καθώς και η παράταση ισχύος των περιβαλλοντικών όρων.
3.«Ολοκλήρωση Β΄ Φάσης Παράλληλων έργων Γαλατάς - Κολυμπάρι - Καστέλι», προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών θα γίνει μετά την εκκαθάριση της εργολαβίας που κηρύχθηκε έκπτωτη, όπως προαναφέρθηκε..
Στο Ρέθυμνο:
4. Η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος «Α/Κ Πάνορμου - Α/Κ Εξάντη», στο Ν. Ρεθύμνου, συνολικού μήκους 10Km και προεκτιμώμενου προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ (με τις απαλλοτριώσεις).
Στο Ηράκλειο:
5. Η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος «Γούρνες - Χερσόνησος», στο Ν. Ηρακλείου, συνολικού μήκους 8 km και προεκτιμώμενου προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ (με τις απαλλοτριώσεις). Το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και δρομολογείται η δημοπράτηση του άμεσα.
6. Ημικόμβος Μοχού, προϋπολογισμού 2,7 εκατ. ευρώ
7. Οδικές προσβάσεις στα Μάλια, προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ.
Με τα δύο αυτά έργα συμπληρώνεται η πλήρης λειτουργικότητα της παράκαμψης Μαλίων.
Στο Λασίθι:
8. «Ολοκλήρωση τμήματος Αυχήν - Αγκαθιας - Χαμέζι», προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ.
Όσον αφορά στις μελέτες, στη παρούσα φάση μελετώνται τμήματα του αυτοκινητόδρομου, συνολικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 135 km διπλού κλάδου. Από τις μελέτες αυτές, ένα τμήμα 95 km αφορά στο κυρίως έργο, δηλαδή από Κολυμπάρι μέχρι Αγ. Νικόλαο.
Για τη χρηματοδότηση κατασκευής νέων έργων του ΒΟΑΚ μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί συνολικά περί τα 150 εκατ. ευρώ από το Γ΄ Κ.Π.Σ., εκ των οποίων 97 εκ. ευρώ από το ΕΠ-ΟΑΛΑΑ, 50 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Κρήτης και τα υπόλοιπα από εθνικούς πόρους.
Από εθνικούς πόρους επίσης προέρχονται και άλλα 15 εκατ. ευρώ για έργα συντηρήσεων και άλλων επεμβάσεων που έχουν προγραμματισθεί την τρέχουσα χρονική περίοδο. Επίσης συνολικό ποσό 14 εκατ. ευρώ διατέθηκε για έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ και στην Π.Ε.Ο. Ηράκλειο - Χανιά σε τρεις εργολαβίες, με συγχρηματοδότηση από Ε.Ε.
Η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ απαιτεί σημαντικά κονδύλια, τα οποία εκτιμώνται σε 1,5 δις ευρώ».
Αναφερόμενος στο Νότιο Οδικό άξονα Κρήτης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Όσον αφορά το ΝΟΑΚ που ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο και έχει συνολικό μήκος 150 km, εκτελούνται στην παρούσα φάση τα παρακάτω έργα συνολικού προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ:
Στις 31 Μαΐου 2011 δημοπρατήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το έργο «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Άνω Βιάννου». Έχουμε προσωρινό μειοδότη και η Σύμβαση του έργου ποσού 10 εκ. ευρώ περίπου, βρίσκεται για τον προβλεπόμενο από το νόμο έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η έναρξη των εργασιών θα γίνει εντός του Οκτωβρίου.
Το Υπουργείο κατασκευάζει επίσης ως έργο - γέφυρα του ΕΣΠΑ το τμήμα «Αγ. Βαρβάρα - Αγ. Δέκα (Καστέλλι)», του κάθετου άξονα «Ηράκλειο - Μεσσαρά», συνολικού μήκους 16 km περίπου, και συμβάσεις 120 εκ. ευρώ περίπου, με δυο εγκατεστημένες εργολαβίες:
Η πρώτη αφορά το τμήμα «Αγ. Βαρβάρα - Απομαρμά», μήκους 7,8 km Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης Δ’ τρίμηνο 2012.
Η δεύτερη αφορά στο τμήμα Απομαρμά - Αγ. Δέκα, μήκους 7,9 km, με σύμβαση 54,5 εκ. ευρώ. Η εν λόγω εργολαβία βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2011. Συνολικά και στις δύο εργολαβίες μεταξύ των άλλων κατασκευάζονται τρείς (3) σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1200m καθώς και πέντε (5) μεγάλες κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1.100m.
Το τμήμα «Ηράκλειο - Αγ. Βαρβάρα» του κάθετου άξονα «Ηράκλειο - Μεσσαρά», μήκους 24 km με διατομή μονού κλάδο έχει κατασκευαστεί από τη Περιφέρεια Κρήτης».

Πηγή : Goodnet.gr

Συνολικες προβολες σελιδας